24 Reacties

5 jaar geleden

Heb je een babygym? echt naar speelgoed grijpen doet die van mij ook niet maar als ik hem onder de gym leg loopt die erna te slaan en houdt die de speeltjes vast om te bestuderen

5 jaar geleden

Uitgebreid spelen komt ook wanneer ze wat meer kunnen bewegen dan gaan ze echt op zoek naar dingen om zich heen

5 jaar geleden

Ik zet de baby gym erboven. Heb er wel iets aangehangen waar hij bij kan en wat geluid maakt. Dus af en toe hoor ik geluidjes 🥰

5 jaar geleden

Hij is sinds zondag 9 weken. Vanochtend voor het eerst onder zijn nieuwe babygym gelegd. Zodat mama de spulletjes bij elkaar kon rapen voor de opvang.😅 Het viel me op vorige week dat hij aan zijn mobiel sloeg. En met grote ogen naar verwonderde. Gelijk toen maar een gym aangeschaft. Ookal doet hij er nog niet veel mee, toch slaat hij perongeluk/expres? Tegen wat dingen aan. Dus je kunt dat eens uitproberen toch? Of een speeltje met knisper en belletjes geluiden. Ik merk dat hij daar ook een beetje door heeft (denk ik..). En kijken naar zijn speeltje is ook voldoende. Lekker al die kleuren. Misschien wat ideetjes hier mee?

5 jaar geleden

Bij mij is spelen in de box bewegen, naar de handen kijken, brabbelen en de oball in de mond proberen te stoppen. Dus ze vermaakt zichzelf dan. Max 15 minuten denk ik.

5 jaar geleden

Mijn dochtertje wil in de box ook nog het liefste vermaakt worden. Ik heb er wel een muziekmobiel boven hangen waar ze een tijdje naar kan staren. Ook is tummy time in de box. Of ik doe ‘oefeningen’/spelen met haar beentjes. Ik heb een vintage Fisher Price activity centre aan 1 kant hangen en daar kijkt ze dan naar en begint tegen aan te slaan. Ook heb ik een paar tekeningen in felle kleuren aan de zijkant hangen, waar ze dan naar kan kijken. Los heb ik een baby gym waar ze tegen beestjes aan kan slaan. Daar vermaakt ze zich ook wel even in. Maar ik kan mijn dochtertje eigenlijk nog geen minuut alleen laten in de box. Ze moet dan wel altijd mijn stem horen of er boven hangen om haar aan te moedigen. :)

5 jaar geleden

Hier vermaakt mijn meisje zich wel even mee in de box

5 jaar geleden

Reactie op fleurtjefleur

Mijn dochtertje wil in de box ook nog het liefste vermaakt worden. Ik heb e ...
Super leuk die vintage speelgoed! 😍

5 jaar geleden

Reactie op Brownie

😍 mooie baby!! Zelfs ik zou me vermaken! 😂

5 jaar geleden

Dankjewel voor jullie antwoorden, vind het fijn om te horen dat spelen bij jullie hetzelfde is haha. Begon bijna te denken dat ik haar tekort deed ofzo. Een babygym heeft ze en vindt ze fantastisch inderdaad. Lekker tegen die dieren meppen! 😂 Maar soms heb ik het idee dat het haar verveelt, vandaar dat ik haar eventueel wat wilde aanbieden in de box. De tip om wat dingen aan de rand te hangen ga ik doen!

5 jaar geleden

Reactie op Brownie

Wij hebben precies dezelfde, geweldig ding 😁 hij word er super enthousiast van en kan echt zijn energie kwijt.

5 jaar geleden

Reactie op fleurtjefleur

Haha deze heeft mijn moeder ook nog van ons van vroeger... nu hangt hij bij haar in de box voor mijn zoon

5 jaar geleden

Vind ik ook lastig. Ze mijne kijkt niet naar de baby gym, ook niet naar boxmobiel maar ook niet naar knisper dingen of rammelaars. Eigenlijk niks 😅 het is vooral liggen en om dr heen kijken.

5 jaar geleden

Reactie op fleurtjefleur

Nostalgie😍 mijn moeder heeft hem ook nog steeds blijft het goed doen bij de kleintjes😁

5 jaar geleden

Vind ik ook lastig. Ze mijne kijkt niet naar de baby gym, ook niet naar box ...
Ach ieder kindje is anders blijkbaar vind die zijn omgeving super interessant🤗

5 jaar geleden

Reactie op Mommyofboth

Ach ieder kindje is anders blijkbaar vind die zijn omgeving super interessa ...
Ja alleen duurt het nooit heel lang haha..

5 jaar geleden

Mijn zoontje kan zich heel goed vermaken, hij heeft nu het spiegeltje ontdekt. Heerlijk om er van een afstandje naar te kijken en hem de gekste geluidjes horen te maken. Meestal na een kwartiertje is hij moe.

5 jaar geleden

Hier kijkt, lacht en brabbelt ze naar de muziek mobiel en we hebben een babygym waar ze ook met haar handjes dingen kan ontdekken. Spelen duurt zolang ze het volhoud en ze er zin in heeft en dat is tussen de 15 a 30 min hier. Hier ligt ze amper in de box trouwens ivm met reflux, ze zit voornamelijk in haar wipstoeltje (babygym ervoor). Probeer te onderdekken waar je kindje interesse in heeft en dat kan je haar dan aanbieden of samen doen en dat hoeft echt niet alleen spelen in de box te zijn. Als ik bijv ga strijken zet ik haar op tafel erbij in de wipstoel en ze vind het reuze interessant om te kijken wat ik doe.

5 jaar geleden

Wij leggen haar ook gewoon in de box met bv alleen een spuugdoekje op haar borst, lekker voelen met haar handjes en het doekje naar haar mond brengen. Heb nu ook een ander voel lapje (met 2 gekke structuren) en daar is een hele tijd zoet mee. Dat zijn wat minder prikkels dan een mobiel zodat ze wat rustiger wordt voor het slapen.

5 jaar geleden

Ik zet soms de mobiel even aan, dat vind hij echt leuk. Ook ligt er een rammelaar in zijn box, hij vind het leuk als ik ermee rammel, hij pakt hem soms even vast maar laat dan ook weer los. Verder geef ik hem wel eens een doekje of een knuffeldoekje en die pakt hij vast en stopt ze in zijn mond. Maar het grootste gedeelte is het vooral heel actief spartelen in de box.