21 Reacties
3 jaar geleden
Mijn huiskamer is onderhand omgetoverd tot een baby speelparadijs 😅 Wat hij vooral leuk vind zijn blokken, zijn speeltjes van vtech met geluid, zijn loopkar, de baby walker van vtech, dingen met veel kleur. Mijn zoontje vermaakt zichzelf gelukkig heel goed 🥰 Ga er wel is bijzitten en dan speel ik samen met hem met de blokken… Dan bouw ik hem en laat ik hem hem zelf omgooien bijvoorbeeld. Vind ie prachtig 😂
3 jaar geleden
Hier ook de baby walker en een bal daar kruipt hij hard achteraan en doet dan poging tot pakken en gooien
3 jaar geleden
Onze meid is nog net geen 10 maanden, maar dit is wat hier werkt
We hebben het speelgoed opgeborgen liggen en halen en paar keer per dag ander speelgoed te voren. We merken dat ze vrij snel uitgekeken is op het bekende, maar weer helemaal enthousiast speelt als ze iets eventjes niet gezien heeft.
We hebben speelgoed van verschillende materialen. Houten vormenstoof, plastic stapelbekers, stoffen groentemand etc. Ze vind het allemaal leuk als het nieuw is, en saai als ze er even mee gespeeld heeft. Ook het speelgoed met geluid enzo is maar eventjes leuk.
Ze vind het samenspelen het leukste. We spelen veel "asjeblieft/dankjewel", en wedstrijdje wie er sneller is, mama die de toren bouwt of baby die m omgooit. Klap eens in de handjes vind ze schitterend, ze doet steeds meer mee. En alle variaties op kiekeboe zijn fantastisch, of kietelen met aanloop, ze is gek op herhaling en giert het uit van voorpret als ik nog maar net m'n handen uitsteek 🥰
Ohja en fietsen! Voorop in het kinderstoeltje, dat vind ze zo leuk!
3 jaar geleden
De deur uitgaan met je kindje:).marije vindt alles buiten helemaal geweldig: bomen, de winkels, de mensen, kinderboerderij, stad, Bussen, auto's alles bekijken!
3 jaar geleden
Vandaag waren we ergens wat drinken met een speel hoek en daar hadden ze speelgoed van little people (fisher price) en dat was ook een succes!!
3 jaar geleden
Ik dacht even opvoedkundig bezig te zijn en mn zoontje te corrigeren als hij met z'n vingertje richting het (natuurlijk babyproof) stopcontact gaat. Helaas is het nu een spelletje geworden en begint hij al ondeugend achterom te kijken als hij er naartoe tijgert 🙈 al ik dan op boze toon uhh of niet doen zeg giert hij het al uit. En al helemaal als ik naar hem toe stap. Hij tijgert dan snel weg en giert van het lachen.
Haha dus dat vind hij een leuk spelletje 🤣🙈
3 jaar geleden
Ik ruim speelgoed op wat ze even op uitgekeken is en dan pak ik weer iets uit de la waar ze al een poosje niet mee gespeeld heeft. Dat is dan weer nieuw voor haar.
3 jaar geleden
Reactie op Anoniempje135
Ik dacht even opvoedkundig bezig te zijn en mn zoontje te corrigeren als hi ...
Wat een verademing om dit te lezen. 😊 Ik dacht dat alleen de mijne de charmeur uithing met zijn lieve lachjes op het moment dat hij iets ondeugends wilt gaan doen.
2 jaar geleden
Reactie op bepperd
Nu het wat mooier weer wordt ben ik benieuwd wat voor speelgoed jullie even ...
Wij zijn hier vorig jaar komen wonen en de tuin moet nog aangepakt worden 😅 de schommel staat al, als de tuin deels betegeld is kan de zandbak in elkaar en heb al een kleine glijbaan in de schuur staan
2 jaar geleden
https://m.nl.aliexpress.com/item/1005002277927341.html?gatewayAdapt=Pc2Msite
Hier is dit Montessori boekje een succes. (zowieso leuk speelgoed) Dagelijks wordt er mee gespeeld. Wel de kleine onderdeeltjes eruit halen ivm dat ze het in hun mond doen en dat kan dus gevaarlijk zijn.
En inderdaad little people.
2 jaar geleden
Zelf hebben we geen grote tuin en hebben we zelf een speelhuisje gebouwd. Later ook een zandbank eronder gemaakt en sinds gisteren hebben we er een glijbaan aan gemaakt. Onze oudste dochters (2,5 en 15 maanden) kunnen zich hier uren vermaken. Wat emmertjes, schepjes en figuurtjes in de zandbak en verder ligt er nog een bal in de tuin.
Ouders en schoonouders hebben gigantische tuinen. Daar zijn ze vooral bezig met ontdekken. Klein kruiwagentje/loop wagentje erbij en vooral die van 15 maanden heeft eindeloos plezier met rondlopen, takjes zoeken, grindsteentjes verzamelen. Qua speelgoed is er daar nog weinig nodig. Ze hebben wel een glijbaantje en er liggen wat ballen. In de zomer spelen ze graag met water. Onze oudste dochter vindt opblaasbadjes eng 😅 dus vaak gewoon wat bakken met water, wat plastic speelgoed erin en lekker flodderen. Oh en we zetten altijd een speelgoedtipi neer in de zomer, zodat ze uit de zon kunnen spelen. Deze zomer breiden we het speelhuisje uit met een (modder)keukentje.