Spierpijn in de abdominals

NoHa
12 dagen geleden
Volgen
Zaterdag ben ik 10 weken zwanger. Door mijn Sport heb ik vrij strakke buikspieren, welliswaar onder een klein laagje vet. Sinds 2 weken ervaar ik af en toe spierpijn in m'n buikspieren terwijl ik geen oefeningen uitvoer. Ik ga er vanuit dat het door m'n groeiende buik is. 😁Gekke ervaring. Iemand hier bekend mee?
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
9 reacties
muisje123
12 dagen geleden
dat kan ja. je buikspieren gaan uit elkaar staan. bij mij zijn ze zelfs gescheurd 🤔
  • Rapporteren
Iloon_88
12 dagen geleden
Ik vroeg me al af of ik iets verkeerd gedaan had qua beweging.. fijn dat ik dus niet de enige ben. Het scheuren lijkt me heel naar muisje123 :o
  • Rapporteren
NoHa
12 dagen geleden
Reactie op muisje123
dat kan ja. je buikspieren gaan uit elkaar staan. bij mij zijn ze zelfs gescheurd 🤔
Oh jeej dat is niet best. Hoe is dat gekomen? Puur alleen door de zwangerschap?
  • Rapporteren
meisje89
12 dagen geleden
Het zou kunnen zijn dat je buikspieren nu wat strakker komen te staan omdat je buik groter wordt, zeker als je ze nu niet meer traint. Dit kan ook als spierpijn voelen. Je kan proberen om elke dag je buikspieren voorzichtig te stretchen, zo blijven ze soepel en lenig en blijf je nog wel een tijdje ruimte houden voor je buik om te groeien.
  • Rapporteren
meisje89
12 dagen geleden
Ik herken het iig ook (ook vrij strakke buikspieren) :)
  • Rapporteren
Maaaarijke
12 dagen geleden
Reactie op NoHa
Oh jeej dat is niet best. Hoe is dat gekomen? Puur alleen door de zwangerschap?
Je moet uitkijken met buikspieroefeningen te doen tijdens de zwangerschap. Vooral met de rechte buikspieroefeningen, hierdoor kunnen je buikspieren uit elkaar groeien of zelfs scheuren. Dit is zeer moeilijk om te herstellen na de zwangetschap en je kan er blijvend last van hebben. Ze raden daarom aan om vanaf het tweede trimester geen rechte buikspieren te trainen. Het is wel heel belangrijk om je core te blijben trainen met de juiste oefeningen. Je vindt veel info op internet of via een goede kinsesist die zwangerschapsbegeleiding doet.
  • Rapporteren
Maaaarijke
12 dagen geleden
Reactie op Maaaarijke
Je moet uitkijken met buikspieroefeningen te doen tijdens de zwangerschap. Vooral met de rechte buikspieroefeningen, hierdoor kunnen je buikspieren uit elkaar groeien of zelfs scheuren. Dit is zeer moeilijk om te herstellen na de zwangetschap en je kan er blijvend last van hebben. Ze raden daarom aan om vanaf het tweede trimester geen rechte buikspieren te trainen. Het is wel heel belangrijk om je core te blijben trainen met de juiste oefeningen. Je vindt veel info op internet of via een goede kinsesist die zwangerschapsbegeleiding doet.
Zelfs met opstaan 's morgens is het beter om niet gewoon ineens recht te gaan zitten, want dan train je de rechte buikspieren. Mijn kinesist raadde me aan om op mijn zei te rollen en dan zo recht te komen.
  • Rapporteren
NoHa
12 dagen geleden
Reactie op Maaaarijke
Zelfs met opstaan 's morgens is het beter om niet gewoon ineens recht te gaan zitten, want dan train je de rechte buikspieren. Mijn kinesist raadde me aan om op mijn zei te rollen en dan zo recht te komen.
Yes ik weet het van de rechte buikspieren. En betreft opzij rollen heb ik geen keuze ivm waterbed. Maar goede tips Ook betreft stretchen van buikspieren dagelijks. Ga ik mee beginnen zodra ik me beter voel 😁
  • Rapporteren
91yuh
12 dagen geleden
Ik heb hier ook last van! Zo vreemd, lijkt duidelijk dat er wat aan het groeien is daarbinnen 🙈
  • Rapporteren