54 Reacties

3 jaar geleden

Ik neem de Kyleena vanwege de minder hormonen. Ik werd namelijk echt een draak van de pil hahaha. Nog geen ervaringen. Maar wel goed overwogen om minder hormonen te nemen.

3 jaar geleden

Ik had voor me zwangerschap al 3x of 4x de mirena gehad en 8mrt gaat hij er weer in. Ieder zn ervaring is natuurlijk anders maar ik heb hele goede ervaring met de mirena. Ik werd ook niet meer ongesteld.... vind ik helemaal goud

3 jaar geleden

Reactie op LPF2020

Ik neem de Kyleena vanwege de minder hormonen. Ik werd namelijk echt een dr ...
Ik voelde me ook echt niet goed door de pil, vandaar mijn interesse in een spiraal.

3 jaar geleden

Reactie op Madolyn

Ik had voor me zwangerschap al 3x of 4x de mirena gehad en 8mrt gaat hij er ...
Was je niet bang dat je minder vruchtbaar bent als je zou stoppen? Omdat je dus al die tijd niet ongesteld wordt?

3 jaar geleden

Ik werd van de pil heel down, toen voor een mirena spiraal gekozen. Beviel best goed, kreeg alleen enorme acne ervan...

3 jaar geleden

Reactie op Madolyn

Zelfde! Vond het veel fijner dan de pil! Ik werd ook (zo goed als) niet meer ongesteld.

3 jaar geleden

Mirena gehad voor een half jaar. Waardeloos... Ik heb een lijf dat nogal sterk is in cyclus. Met mirens was ik 3 weken licht ongesteld en 1 week niet, dan 3 weken wel... etc etc. Na het verwijderen van de mirena, gelijk zwanger. Dat is helaas een missed abortion geworden wat met behulp van pillen heeft losgelaten. Ik ga nu de ballerine proberen :)

3 jaar geleden

Reactie op Anoniempje135

Zelfde! Vond het veel fijner dan de pil! Ik werd ook (zo goed als) niet mee ...
Zelfde hier echt super ervaring ermee en nooit ongesteld en ook geen hormoonschommelingen die ik wel met de pil had. Maar iedereen reageert anders idd.

3 jaar geleden

Reactie op Madolyn

Hier precies hetzelfde! 10 maart weer erin en kan niet wachten. 5 jaar niet meer aan anticonceptie en menstruatie denken

3 jaar geleden

Hier ook mirena gehad voor de zwangerschap en heel tevreden van geweest. Het 1e jaar ben ik niet meer ongesteld geweest. Maar na 1 jaar kreeg ik steeds mijn menstruatie maandelijks maar nam dagelijks 0,5 lutenyl of nogest erbij. Gewoon het gemak om geen zorgen te hoeven maken als je eens het pilletje vergeet was voor mij al het overwegen waard 🙈😂. 1 keer om de 5 jaar aan denken vind ik perfect 🙈. Nu sinds 26januari opnieuw een mirena geplaatst zonder twijfel. Ook al zouden we misschien binnen 2 jaar aan nummer 2 denken... voor mij is dit de beste oplossing ☺️.

3 jaar geleden

Ik reageer slecht op alles met hormonen. Kyleena gehad voor deze zwangerschap, werd daar zeer neerslachtig van... kies nu voor de ballerine, 'nieuw' koperen spiraal. Ben benieuwd

3 jaar geleden

Ik heb net gister de mirena weer laten zetten, vorige keer goed bevallen. Niet meer aan hoeven denken, alleen plaatselijk hormonen en vorige keer bijna drie jaar niet ongesteld geweest. Top.

3 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Mirena gehad voor een half jaar. Waardeloos... Ik heb een lijf dat nogal st ...
Voordat je de ballerine probeert dit misschien even bekijken..: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/item/onverwacht-zwanger-door-nieuw-koperspiraaltje

3 jaar geleden

Reactie op Shaunz

Voordat je de ballerine probeert dit misschien even bekijken..: https://ra ...
Ja i know. Al besproken met de verloskundige en die gaf aan dat daarom een echo wordt gedaan na het plaatsen en als het na een tijdje niet goed voelt, dat ik dan aan de bel moet trekken.

3 jaar geleden

Ik heb 2 weken geleden (9 weken na bevalling) de mirena spiraal laten zetten. Heb er letterlijk niets van gevoeld (mocht je bang zijn voor de pijn). Ik vind een standaard uitstrijkje gevoeliger. Voel me er prima onder. Heb alleen nu al 2 weken wat licht bloedverlies, maar dat schijnt erbij te horen.

3 jaar geleden

Ik heb na mijn 2e bevalling gekozen voor koperspiraal t safe. Nooit problemen gehad( 8 jaar gehad) na verwijderen direct zwanger van de 3e. Nu ga ik denk ik weer voor koperspiraal t safe, voornamelijk omdat het mij goed beschermt en geen hormonen bevat. Nadeel is dat je menstruatie weer is zoals moeder natuur dit bedoelt heeft, incl pijntjes en emoties hahaha maar geen overbodige hormonen en dat vind ik belangrijk.

3 jaar geleden

Reactie op Liefkleintje88

Ik heb 2 weken geleden (9 weken na bevalling) de mirena spiraal laten zette ...
Ik heb voor de derde keer een spiraal laten plaatsen maar ben nu al ruim een week toch best wel flink aan het bloeden. Kan niet zonder tampon maar het is niet zoveel als tijdens een menstruatie. Hoop oprecht dat het overgaat was vroeger namelijk enorm blij dat dat gebloed jaren weg bleef 😓

3 jaar geleden

Ik heb de Mirena 5 jaar gehad.. Altijd wel last gehad van acné, maar geen verband gelegd met spiraal.. Toen ik na 5 jaar een nieuwe liet plaatsen, zat ik er heeelemaal onder.. Laten verwijderen en huid knapte gelijk enorm op.. Voor mij dus nooit meer!! Voordeel vond ik wel dat ik nooit ongesteld werd.. Op de pil ga ik ook slecht en condooms vinden we verschrikkelijk, dus ik laat over 3 weken de koperspiraal plaatsen.. Heb van mezelf hele lichte ongesteldheid, dus durf het wel aan.. Ik heb keizersnede gehad, dus advies van huisarts was om hem pas na 12 weken te plaatsen.. Heeft een van jullie dit advies ook gehad?

3 jaar geleden

Reactie op J3nnif3r

Ik heb na mijn 2e bevalling gekozen voor koperspiraal t safe. Nooit problem ...
Vind jij de menstruaties ook heftiger? Of valt dat mee? Ik ga ‘m over 3 weken laten plaatsen..

3 jaar geleden

Reactie op Eline-1990

Ik heb de Mirena 5 jaar gehad.. Altijd wel last gehad van acné, maar geen v ...
Hier ook keizersnede. Advies van gynaecoloog was 10 weken, advies van verloskundige 12 weken en bij de huisarts kreeg ik te horen dat het in principe vanaf 6 weken mag, maar hoe langer je wacht hoe beter. Na de bevalling is je baarmoeder weker, waardoor je kans hebt dat de spiraal de baarmoeder perforeert. Dat was in ieder geval de uitleg vd huisarts..