54 Reacties

3 jaar geleden

Vraagje. Ik heb 6 dagen geleden een spiraal laten plaatsen (toen 12 weken na mijn bevalling). Dit weekend seks gehad en sindsdien weer meer druk op de onderkant zoals ik na mijn bevalling ook een tijdje heb gehad (bijvoorbeeld als ik op het toilet zat). Hopelijk snappen jullie welk gevoel ik bedoel 😅 Herkent iemand dit? Het was namelijk weg sinds m’n bevalling..

3 jaar geleden

Ik heb nu 5 weken de spiraal en al 2 keer ongesteld geworden terwijl voor zwanger ook spiraal had en nooit ongesteld was

3 jaar geleden

Reactie op Suus399

Vraagje. Ik heb 6 dagen geleden een spiraal laten plaatsen (toen 12 weken n ...
Ja ik herken dit! Had dat ook, bij mij trok het na een tijdje weer weg. De eerste keer voelde ik het best wel een tijd erna nog. Ik voel het nu nog steeds de dag erna, maar wordt wel steeds minder erg heb ik het idee. Heeft gewoon nog wat de tijd nodig denk ik voor het allemaal weer helemaal de oude is. Mocht t niet weggaan kan je altijd even langs een bekkenfysio gaan, voor extra bekkenbodemoefeningen of op internet even zoeken 😊

3 jaar geleden

Reactie op Ienieminie20

Ja ik herken dit! Had dat ook, bij mij trok het na een tijdje weer weg. De ...
Ohja zal niet met de spiraal te maken hebben dan? Beetje een domper vond ik het wel namelijk 🙈 hopelijk trekt het nog wat bij ja 🙂

3 jaar geleden

Ik heb een paar dagen geleden de kyleena laten zetten. Nu heb ik een erg trekkerig gevoel in mijn vagina, hoop dat Jullie het gevoel begrijpen. Maar is dit normaal of zit er toch iets niet goed?

3 jaar geleden

Reactie op Suus399

Ohja zal niet met de spiraal te maken hebben dan? Beetje een domper vond i ...
Denk dat t een combinatie van is. Lichaam moet nog helemaal herstellen na zo'n bevalling. Daarna van de spiraal ook. Jaa had ik ook hoor, maakte me meteen druk of het wel weg zou gaan. Moet zeggen dat ik er nu geen last van heb van gisteravond. Bij mij is het nu bijna 4 weken geleden dat het geplaatst is.

3 jaar geleden

Reactie op Ienieminie20

Denk dat t een combinatie van is. Lichaam moet nog helemaal herstellen na z ...
Ja misschien wil ik wel weer te snel 🙈

3 jaar geleden

Vraagje, ben er verder niet bekend mee.. sins half juni heb ik voor het eerst een spiraal laten plaatsen, de mirena. Alleen ben ik nu bijna 3 maanden lang ongesteld soms even een dag niks maar vaak wel, mijn verloskundige gaf aan het nog een kans te geven omdat mijn lichaam de hormonen niet is gewend.. iemand dit ook gehad? Heb echt genoeg er van, ben er zo klaar mee.. komt dit vaker voor?😅 denk dat ik hem deze week maar laat verwijderen🙈

3 jaar geleden

Reactie op <3 S ' J

Vraagje, ben er verder niet bekend mee.. sins half juni heb ik voor het eer ...
Heb er zelf geen ervaring mee, maar m’n beste vriendin had ook een spiraal (niet bevallen er voor) maar was ook een half jaar lang alleen maar ongesteld, en heeft hem toen ook laten verwijderen

3 jaar geleden

Reactie op <3 S ' J

Jeeeep Half jaar lang, 3 weken ongesteld, 1 week niet, 3 weken wel etc etc. Uitstrijkje gehad, gynaecoloog heeft nog een inwendige echo gedaan maar alles was goed... uit frustratie eruit laten halen (icm kinderwens hoor) en naja... nu een kooer spiraal maar veel tussentijdse ellende dus morgen de huisarts maar weer bellen

3 jaar geleden

Reactie op <3 S ' J

Precies dit had ik ook. Eind april Mirena laten plaatsen. Bleef maar bloed verliezen. Idd af en toe een dag niet. Verschillende malen gyn gebeld en die gaf aan dat het normaal was en het tot 6 maanden aan kon houden en met hormonen te maken heeft die nog "van slag" zijn. Nu sinds 3 weken gaat het eindelijk beter en is het bloeden gestopt. Heeft hier dus zeker wel 4 maanden geduurd.

3 jaar geleden

Reactie op <3 S ' J

Ja ik heb ook best lang bloedverlies gehad, of meer gekleurde afscheiding eigenlijk. Inlegkruisje was telkens voldoende wel. Ik dacht ook ik laat dat ding eruit halen maar nu is t al even weg 🙂 Maar eerlijk, ik weet niet of ik t na een eventueel volgend kindje weer zou laten plaatsen wel om die reden..

3 jaar geleden

Reactie op Suus399

Ja ik heb ook best lang bloedverlies gehad, of meer gekleurde afscheiding e ...
Wat zou je dan wel kiezen? Ik ga slecht op hormonen, heb om die reden een koper spiraal en dat is ook niet geheel soepel te noemen. Maar de pil is dus ook geen optie... en een 2e kindje al helemaal niet 🙈🙈

3 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Wat zou je dan wel kiezen? Ik ga slecht op hormonen, heb om die reden een k ...
Hele goede vraag! Ik heb er ook geen antwoord op haha. Ik vond het sowieso lastig kiezen. Ik wilde niet meer aan de pil direct na mijn bevalling (mocht ook niet de reguliere zijn ivm borstvoeding). Toen bleef er weinig over wel..