13 Reacties
3 jaar geleden
Ik volg! Was fanatiek sporter voor mijn zwangerschap. Nu 9 weken geleden keizersnede gehad waarvan heel goed hersteld. Ik ben deze week gestopt met borstvoeding. Borstvoeding geven kostte veel energie en de kilo’s vlogen eraf. Nu voel ik dat ik weer wat moet gaan doen, voordat de kilo’s er weer aanvliegen maar heb nog helemaal geen zin. Alleen elke dag een halfuur wandelen met de kinderwagen. Het is natuurlijk ook balen dat de sportscholen dicht zijn.. thuis trainen vind ik best een drempel, kan wel wat tips gebruiken :)
3 jaar geleden
Hier bijna 8 weken geleden bevallen.. Door de borstvoeding ben ik vrijwel alle kilo’s al wel kwijt.. Alleen mijn buik is nog wat chubby, maar dat is niet gek, haha!
Ik wacht er nog even mee.. Als de zwembaden weer open gaan, wil ik 2 keer per week gaan zwemmen en dan thuis extra oefeningen doen..
Wil ook eerst langs de bekkenfysio om na te gaan of alles goed zit en of ik überhaupt alweer mag trainen!
3 jaar geleden
Ik zou ook graag beginnen sporten, maar eerst kiné/bekkenbodemtherapeut.
Het is eigenlijk echt wel belangrijk om eerst langs een kiné/bekkenbodemtherapeut te gaan om te checken of alles in orde is (bekkenbodem, diastase etc.), vooraleer echt te beginnen sporten.
Het is ook belangrijk om eerst aan uw core te werken en eigenlijk nog niet met buikspieren beginnen. En je begint best eerst met de schuine en later pas met de rechte.
ik heb het boek van Reset Jen, heeft goede trainingsschema voor postpartum. Ze heeft ook een online programma met oefeningen en tips rond voeding.
3 jaar geleden
Ik heb morgen een eerste afspraak bij de fysio om te checken wat mijn fysieke staat is. Rondom mijn navel is het nog gevoelig, ik vermoed door diastase.
Nu wandel ik en doe ik het huishouden.
Nog 2 kilootjes om kwijt te raken en een slappe flubberbuik. Ik let op mijn voeding en voer bovenstaande activiteiten uit. Ik ben al tevreden met het resultaat tot nu toe en wil die 2 kg nog echt graag kwijt maar deze zijn wel hardnekkig!!
2 jaar geleden
Hallo allemaal,
1 jaar geleden heb ik ook een keizersnede gehad. Vanaf mijn zwangerschap tot nu heb ik dan ook niet meer gesport (ziek tijdens de zwangerschap). Ik ben het sporten gaan oppakken waaronder ook buikspieren. Vorige week ging prima, wel spierpijn uiteraard. Vandaag had ik zo’n pijn in de buikspieren. Branderig en trekkerig. Ik kon het niet verdragen in de buik. Herkennen jullie dit ook met sporten na een keizersnede (toen jullie weer begonnen met sporten eigenlijk). Hoelang heeft dit geduurd? Ik kan nu bijna de hele week ook al met moeite van de bank komen..
2 jaar geleden
Hi,
Ik herken dit wel en ik ben hiervoor met 7 maanden na de bevalling bij de osteopaat langsgeweest. Een operatie veroorzaakt en verklevingen en die zijn door de osteopaat losgemaakt waardoor het trekkende gevoel is verdwenen. Ben met 8 maanden begonnen met sporten.
2 jaar geleden
Hi,
Ik herken dit wel en ik ben hiervoor met 7 maanden na de bevalling bij ...
Dankjewel voor je reactie! Fijn om te horen dat het weer weg gaat. Toevallig moet ik donderdag naar de osteopaat dus ga ik direct even vragen of ze er wat aan kan doen!
2 jaar geleden
Reactie op MamaI2020💙
Dankjewel voor je reactie! Fijn om te horen dat het weer weg gaat. Toevalli ...
Ik hoop voor je dat ze er ervaring mee heeft! 🍀🙂