25 Reacties

5 jaar geleden
Reactie op SW96
Een bedrag dat je in België krijgt van de staat (€1200) 2 maanden voor de ...
En dat krijgt iedereen en is niet inkomensafhankelijk?

5 jaar geleden
En dat krijgt iedereen en is niet inkomensafhankelijk?
Neen klopt , hier vindt je meer info er over : https://www.vlaanderen.be/startbedrag-groeipakket

5 jaar geleden
Reactie op SW96
Neen klopt , hier vindt je meer info er over : https://www.vlaanderen.be/st ...
Lijkt op onze kinderbijslag, maar dan sneller gestort

5 jaar geleden
Reactie op Rian Moderator
Ik ben nu heel nieuwsgierig wat dat is...😂
Dat is België de vergoeding die je krijgt als je een baby hebt.

5 jaar geleden
Ik heb voor het kindergeld infino en parentia gehad. Ik vond parentia het meest duidelijk in zijn briefwisseling. Maar uiteindelijk zit ik met infino omdat bij het groeipaket ze kijken naar het oudste kind. Uiteindelijk betalen ze evenveel en netjes op tijd op de 8 ste van de maand.

5 jaar geleden
Reactie op lambi
Dat is België de vergoeding die je krijgt als je een baby hebt.
Waarom zijn hier allerlei instanties voor en niet één duidelijk overheidsorgaan?

5 jaar geleden
Interessant hoe dat onze zuiderburen dit regelen. Bekend is dat de populatie al jaren daalt en daar komen wij in NL ook over 60 jaar mee te kijken. Wie gaan onze pensioenen betalen? Wij moeten daar zelf voor gaan sparen zodra je gaat werken... opvallend vind ik wel dat de kinderopvangtoeslag wel mega laag is. 3.23 per opvangdag, hier is dat zelfs meer per uur! Al met al zal het wel gelijk liggen als je die kosten mee gaat rekenen.

5 jaar geleden
Interessant hoe dat onze zuiderburen dit regelen. Bekend is dat de populati ...
De kinderopvang is in België ook veel goedkoper als ik het vergelijk met Nederland. Vele crèches zijn inkomensafhankelijk, en dan betaal je maximum 30 euro per dag. Modale inkomens liggen rond 20 euro per dag, en dan krijg je ook nog eens belastingsaftrek van 5 euro per dag erbovenop. Verder krijgt iedereen 160 euro per kind per maand kinderbijslag

5 jaar geleden
Ik begrijp niet zo goed wat het verschil is tussen deze instanties. Dus op basis waarvan moet je kiezen?🙈