Hi ladies,
Sinds een kleine week stinken de plasluiers van onze dochter enorm. Dit is alleen het geval als ze de hele nacht dezelfde luier om heeft gehad, overdag ruiken we het niet bij haar. De geur is enorm penetrant, echt heel vies. De geur trek in haar romper en pyjamaatje. We hebben dit niet eerder gehad! Ik zat eerst te denken aan blaasontsteking, maar omdat de geur er overdag niet is, kunnen we dat wel uitsluiten. Zijn er meer moeders hier die dit ervaren? We gebruiken al sinds de geboorte Kruidvat luiers (nu maat 4).
Eet je dochter met de pot mee?
Dan is dit vrij normaal!
M'n zoontje heeft dit ook, ik werk ook in de ouderenzorg. Wanneer ik hun sochtends een schoon broekje aan doe, ruikt dit ook niet al te fris 🤭
Ben je sinds kort over naar maat 4? Ik weet nog dat wij het bij het overstappen van een bepaalde maat ook hadden. Weet alleen even niet of het maat 3 of 4 was. Wel van de kruitvat in iedergeval.
Hey! Wij hebben dat ook in de nacht. Als je erover nadenkt, hebben wij ook best wel iets reukende urine in de ochtend. Wat we drinken niet meer na een bepaalde tijd. Zou het daar aan liggen? En oud urine kan ook wat ruiken.. Want ik heb het namelijk ook overdag dat het niet meer sterk ruikt.
De luieremmer kan zo rieken ... Dat komt ook door oud urine🤔🤔
Dit is normaal. Als baby zijnde hadden ze een vrij eenzijdig dieet. Nu eten de kindjes met de pot mee. Veel meer afvalstoffen wat hun lichaampjes moeten verwerken en dat ruik je dan.
Het is opgelost, urine was supergeconcentreerd blijkbaar. Sinds gister drinkt ze opeens veel meer tussen de flessen door en vanochtend was de geur weg 🤞🏻