13 Reacties

5 jaar geleden

Kauwgom eten!

5 jaar geleden

En tijd

5 jaar geleden

Lactulose, gewoon bij bijv. de kruidvat te halen.

5 jaar geleden

Veel vezels eten, bijv tutti frutti, fibrex en volkoren producten.

5 jaar geleden

Hoeveel movicolon neem je? Deze mag je zeker 3 zakjes per dag. Meer mag ook maar san zou ik eerst even met de arts overleggen. Microlax kun je 2 per dag gebruiken. Als dit niet helpt moet je echt terug naar de dokter. Dan zullen andere middeltjes die je zo kunt kopen ook niet helpen.

5 jaar geleden

Veel drinken, bewegen, en vezels eten. Ik heb normaal pds en kan (klinkt vast gek), mijn darmen masseren. Ik volg dan mn dikke darm (rechtsonder-naar rechtsboven- linksboven- linksonder), en voel ophopingen waarbij ik dat los maak. Dit helpt mij vaak. Die zakjes van de huisarts doen niets bij mij. Oh.. en bier (misschien werkt alcoholvrij ook wel) helpt hier goed... succes

5 jaar geleden

In de ochtend als eerste een glas lauw warm water drinken, koffie kan ook helpen. Kiwi, pruimen en peperkoek werken ook laxerend! Persoonlijk zou ik oppassen met het gebruik van zakjes movicolon, macrogol of metamucil. Dit kan je als ondersteuning gebruiken maar bij veelvuldig gebruik hiervan worden je darmen "lui", als je voor je zwangerschap nooit problemen hebt gehad zou ik proberen om het echt d.m.v. flink wat vezels, lauwwarm water en koffie drinken proberen te stimuleren. Hoop voor je dat het snel weer normaal wordt!

5 jaar geleden

Reactie op Ies123456

In de ochtend als eerste een glas lauw warm water drinken, koffie kan ook h ...
Er zijn laxeermiddelen waar je darmen idd lui van worden, maar niet van movicolon of psylliumvezels. Je kunt dit dus wel gewoon veelvuldig en lang gebruiken. Bisacodyl bijv niet, dit prikkelt se darm om aan het werk te gaan. Als je dat lang gebruikt geeft de darm die prikkel zelf niet meer. Movicolon en psylliumvezels(metamucil) werken niet op die prikkel!

5 jaar geleden

Roosvicee pruimen/laxo

5 jaar geleden

Lijnzaadolie in een glas heet water doen en drinken als ‘thee’, of bijv toevoegen aan yoghurt / havermout / smoothie. Ook Kefir helpt bij mij, drink 1 glas per dag. Zitten veel probiotica in.

5 jaar geleden

Ik heb precies dezelfde problemen gehad, enorm pijnlijk zat iedere keer te huilen op de wc van de pijn... Wat uiteindelijk hielp is een combinatie van Trianal zalf (van huisarts), movicolon (3x daags), veel drinken en vezelrijk eten. Ik Neem daarnaast ook curanol tabletten (Kruidvat) maar weet niet of dat echt helpt

5 jaar geleden

Metamucil is sws een tip, veel beter te drinken dan movicolon. Je kan ook bij de apotheek vragen om magnesiumoxide. Vieze kauwtabletten maar werken super!

5 jaar geleden

Misschien last van (inwendige) aambeien? Gaat inpricipe vanzelf over, maar je kunt even langs de dokter. Op de nuchtere maag kiwi en peer helpen ook goed voor de stoelgang!