13 Reacties

één jaar geleden

Mijn dochter van 5 was ook zooo verslaafd. Maar ze krijg toevallig al heel snel grote mensen voorstandjes dus heeft ze hem door die redenen weggedaan. Wij zeiden als je grote mensen tanden door komen dan moet je hem weg doen anders gaan je grote mensen tanden scheef staan. Ze gooide hem 3 weken geleden met trots het meer in in Italië 3 weken geleden.. Savonds 1x nog naar gevraagd En daarna nooit meer echt trots.

één jaar geleden

Reactie op silvana1988

Mijn dochter van 5 was ook zooo verslaafd. Maar ze krijg toevallig al heel ...
Ik zie trouwens dat jou dochter nog 2 is. Laat ze nog lekker genieten joh ze is nog klein genoeg. Ik vond het altijd wel een rust en troost geven. Het is dat ze grote mensen tanden krijg anders had ze hem nog steeds wel in de nacht gemogen🙈🙈

één jaar geleden

Wij zijn er sinds een maandje per toeval vanaf doordat hij een aft in zijn mond had en zijn speen zeer deed. Dus ik heb de kans gegrepen en de speen weggedaan. Stoppen met de speen is wel aan te raden op jongere leeftijd omdat het de stand van het gebit kan beïnvloeden. Hoe je kan stoppen ligt aan je kindje. Je kan de speen kapot knippen/weggeven aan een pasgeboren baby met kraambezoek (wel de ouders even inlichten) / inruilen voor een kado in de speelgoedwinkel/ weggeven aan de babydieren in dierentuin Amersfoort. Net waar jouw kleintje gevoelig voor is. De onze heeft met zijn speen zijn nieuwe knuffel ‘betaald’ in de dierentuin. Hij wilde al maanden een mega grote pinguïn knuffel en nu kon die hem met zijn speen betalen. Als die nu erom vraagt (pas 2 keer gebeurd) kunnen we zeggen dat die nu voor de diertjes is en hij zijn knuffel nu heeft. Sorry voor het mega lange bericht maar hopelijk kan je er wat mee. Onthoud dat inslapen even weer lastig is maar ze zijn er veelal binnen de week doorheen.

één jaar geleden

Dochtertje van 2,5 krijgt de speen ook alleen met slaapjes. Sinds een paar dagen heeft ze geen middagslaapje meer, dus dat moment valt dan weg. Einde vd middag begint ze moe te worden en dan vraagt ze om schapie en speentje. Speentje krijgt ze niet, maar dan afleiden met samen boekje lezen of iets dergelijks. We willen op korte termijn ook helemaal van het speentje af, de tandarts zag meteen aan haar mondstand dat ze speentjes gebruikt of duimt. Plus ze raakt in de nacht altijd overstuur als ze haar speentje kwijt is. Toevallig kreeg ik vandaag de nieuwsbrief van ouders van nu met tips afbouwen van speen. Deze bewaar ik goed 😅 misschien heb je er ook wat aan. Succes in ieder geval. https://www.oudersvannu.nl/peuter/stoppen-met-de-speen-10-tips~9dd9042?kl=7955&ku=167660&utm_source=SIM&utm_medium=email&utm_campaign=20230801-OVN_GENERAL&utm_content=&utm_term=a_210

één jaar geleden

Onze dochter heeft hem ook nog tijdens het slapen. Ik wil de speen wegdoen zodra het middag slaapje weg valt. Nu wil je namelijk nog heel graag naar bed omdat daar haar speentje is. En aangezien ons zoontje van bijna 1 tegelijk naar bed gaat wil ik dit raag nog even zo houden haha.

één jaar geleden

Hier alleen nog de speen met slapen. Ik durf alleen nog niet te stoppen, dit met de gedachte dat hij praktisch heel de nacht met de speen in moet slapen. Raakt hij de speen 's nachts kwijt en hij kan 'm niet vinden? Dan is het huilen tot dat hij de speen weer terug heeft. Dus mocht iemand een goede tip hebben wiens kind dit ook had in de nachten, dan hoor ik het in elk geval graag 😅🤣 Verder troost ik hem nooit meer met de speen.

één jaar geleden

Onze dochter is sinds 16 maart van de speen af. De gastouder is er mee begonnen. Dat deed ze als volgt: Ze knipte het zuiggedeelte van de speen af op een moment dat m'n dochter het niet zag. Toen ze d'r middagslaapje ging doen, zat ze heel verbaasd te kijken en zei ze zelf: speen op. De Gastouder zei dat ook en dat ze nu een grote meid is. Verder hebben ze een knutsel gemaakt van de speen en die hangt hier nog. Thuis hebben we het gelijk diezelfde dag op dezelfde manier gedaan en het ging bij ons heel goed. Ze vroeg er af en toe wel naar, maar we bleven zeggen: speen op en je bent nu een grote meid. Na 3 a 4 dagen hoorden we haar er niet meer over.

één jaar geleden

Ze was toen 2 jaar en 3,5 maand

één jaar geleden

Neem een baby.. En geef de baby de speen.. Mijn dochter heeft in de kraamweek op dag twee de speen aan d'r zusje gegeven.. We zijn nu 3 weken verder.. Er is 1 nacht geweest dat ze niet kon slapen.. Uiteindelijk zonder problemen. Zusje heeft wel een speen, doet er nog niet veel mee.. Maar grote zus vind dit prima.. "speen is voor baby's"

één jaar geleden

Hier gestopt met de speen, dit is dag drie en het gaat verbazingwekkend perfect! Hij leek altijd 1 met dat ding en ik was gewoon bang om te stoppen, maar hij heeft met zijn speen een cadeautje 'gekocht' en sindsdien 0 drama 😅 hij vraagt er voor het slapen gaan wel 1x om, maar maakt er geen drama van 🥳

één jaar geleden

Reactie op Ien82

Dochtertje van 2,5 krijgt de speen ook alleen met slaapjes. Sinds een paar ...
Nou vandaag cold turkey toch moeten stoppen met de speen . Dochtertje heeft schimmelinfectie in haar mond en er ook erg veel last van . Speengebruik maakte het erger. Medicijnen meegekregen, twee weken lang 4x per dag toedienen, ook geen pretje om dat toe te dienen overigens met een peuter die overal nee tegen zegt🤷🏽‍♀️ Maar pff hoe zij huilt en schreeuwt om haar speentje, ik vind dit zoo zielig en brak echt mijn hart om haar zo te zien en te horen,ik had haar paar keer bijna het speentje gegeven, maar niet gedaan. Ze ligt nu helemaal uitgeput op mij te slapen . Ik had dit echt heel anders aangepakt als ze geen last had gehad, my gosh, het leek wel the exorcist hier 🙈 ik hoop dat dit niet te lang gaat duren, het is ook aan ons om het ook door te zetten nu, maar het is wel echt zielig dit..☹️

één jaar geleden

Hier cold turkey gestopt. Hij had de speen zelf in de voortuin in een diep gaatje gestopt. 1 nacht drama gehad en daarna amper meer gevraagd ernaar.

één jaar geleden

Zoontje wordt in december 3. Afgelopen maand waren we weekje weg en bij het zwembad zijn speen verloren. Daar kwamen we in de avond pas achter en konden niks anders dan hem zonder speen laten slapen. Hij was zelf ontzettend verbaast dat zijn speen kwijt was, daardoor vroeg hij er ook niet naar. Sindsdien is de speen kwijt bij het zwembad. En dat is geaccepteerd. 1x zei hij opeens: “mama speen kopen bij tefoon, dan pakketje”. Gelukkig zijn we dat allebei vergeten