Mijn dochter is 1,5 jaar en tandenpoetsen is nog steeds een drama. Elke dag trekt ze de tandenborstel uit mijn handen en zuigt/kauwt de tandpasta er af. Ik probeer hand dan wel een beetje te bewegen door haar mond heen maar een succes is het niet echt. Ik ga ook regelmatig samen tandenpoetsen. Dan zit ik voor haar en poets mee. Iemand nog andere tips om dit beter te laten verlopen??
Hier wil ze niet. We proberen het 2x per dag maar nee ze weigert gewoon. Ben weer terug naar de vinger tandenborstel, dat vindt ze dan soms nog wel oké maar zowel de gewone als de elektrische wil ze niet.
Misschien een tandenpoets app gebruiken?
Toen het bij ons een tijdje lastig ging deden we het met zijn tweeën, 1 had haar op schoot en de ander poetste. Niet tandenpoetsen is voor mij geen optie.
Wij maken er een spelletje van. Mondje open; “eens even kijken, wat heb ie gegeten vandaag? Oh ik zie een broodje, appel, oh en een stukje rijstwafel. En hé daar zitten nog boontjes. Werkt als een goede afleiding 👌👌
Ik ben een strenge tandenpoetsmoeder, mijn dochter wilde ook niet, zag het als een spelletje en van daadwerkelijk tandenpoetsen kwam weinig. Nadat ik een paar keer een beetje boos ben geworden en strenger ben, werkt ze keurig mee en vindt ze het nog steeds leuk om tanden te poetsen 😄.
Ik doe liggend op het verschoon kussen tanden poetsen en ik over hem heen gebogen. Dan zeg ik waar is mamas mond, waar is mamas neus.... Meteen afleiding!
Liedjes zingen helpt ook. Of ik ga de neus van hem poetsen, even lachen en uit het irritante moment