18 Reacties

5 jaar geleden

Wat is een nonkel?

5 jaar geleden

Tante en Nonkel? Ik neem aan dat Nonkel, Oom betekend? Wel een leuke woord trouwens! (Ga ik onthouden voor mijn zwager)

5 jaar geleden

Wij worden gewoon bij onze voornamen genoemd 😁

5 jaar geleden

Heb je het nu gewoon over een oom en tante?

5 jaar geleden

Ahja ik ben van België en bij ons zijn tante en nonkel dan bv. mijn zus en schoonbroer 😉

5 jaar geleden

Tante en oom

5 jaar geleden

Tante en nonkel hier ook gewoon. Mijn mama werd door vele Tatie genoemd maar dat was denk ik vooral een verwijzing voor de Franse kant van haar familie

5 jaar geleden

Bij ons is het tante en oom en dan meestal met voornaam: ome Jan, ome Hans, Tante Kim etc. Maar ik had ook ‘ooms’ en ‘tantes’ die geen familie waren maar goede vrienden van mijn ouders. Die noemde wij dan ook oom of tante.

5 jaar geleden

Reactie op H91

Bij ons is het tante en oom en dan meestal met voornaam: ome Jan, ome Hans, ...
Bij ons hetzelfde idd

5 jaar geleden

Tante en nonkel, maar met namen erbij, ikzelf heb namelijk 4 zussen en 2 broers 😅

5 jaar geleden

Mij neefje noemt mij en mijn vriend gewoon bij onze voornaam. We zijn beide 32, met ‘tante’ of ‘oom’ voelen we ons zo oud. En als de ouders het goed vinden dan heb ik voorkeur voor voornaam. Als mijn kleine er eenmaal is zal zij mijn broer en schoonzus ook bij de voornamen noemen.

5 jaar geleden

Bij mijn schoonfamilie wordt oom/ tante gevolgd door de achternaam gezegd. Binnen mijn familie alleen voornaam en tegen andere zeiden we dan wel oom/tante ... als we het over ze hadden. Wordt nog een leuke discussie met mijn man als de kleine er is/ kan praten😅. Van mij mogen ze gewoon de voornaam zeggen, maar de kinderen van mijn schoonzus moeten echt tante/oom... ervoor zeggen als ze tegen diegene praten en nu heeft hij dat ook zo in zijn hoofd

5 jaar geleden

Reactie op Beckers 92

Bij mijn schoonfamilie wordt oom/ tante gevolgd door de achternaam gezegd. ...
Dat is ook wat, het is bij mij ook geen verplichting. Laat het denk ik gewoon afhangen van wat de tegenpartij zelf wilt. Ik weet zeker dat vriendinnen het superleuk vinden om ‘tante’ te worden. Maar ken er ook genoeg die dat verschrikkelijk zouden vinden.

5 jaar geleden

Hier gaan het gewoon de voornamen worden. Doen mijn neefjes ook bij ons al (zover ze al wat zeggen 2 jaar en 11 mnd). Al benoemen we vaak wel oom/tante. Kennissen van ons laten zich tantie en oompie noemen door de kinderen. Misschien zoiets voor jullie een optie?

5 jaar geleden

Ik vind het juist leuk dat dit soort namen vanzelf ontstaan en niet worden bedacht. Het blijft altijd mooi waar kinderen op komen!

5 jaar geleden

Gewoon bij de voornaam met tante of oom ervoor. Al noem ik de meeste niet eens oom/tante maar gewoon bij de voornaam.

5 jaar geleden

Reactie op First-time-mom

Tante en Nonkel? Ik neem aan dat Nonkel, Oom betekend? Wel een leuke woord ...
Dat is oom in het vlaams

5 jaar geleden

Ik ben zelf 8x tante en al mijn neefjes en nichtjes zeggen: tante/ome + voornaam. Ik heb dit zelf als kind ook altijd gedaan en heb er als volwassenen nu ook een beetje moeite mee om alleen voornaam te zeggen, dus zeg nog steeds ome/tante + voornaam