21 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb ervoor gekozen om het wel te benoemen, maar het hoeft natuurlijk niet.

5 jaar geleden

Wij gaan ons telefoonnummer ook niet benoemen, bij ons eerste zoontje ook niet gedaan. Inderdaad, de mensen hebben de nummers wel :-)

5 jaar geleden

Een geboortekaartje is een uitnodiging tot bezoek en het vermelden van je telefoonnummer is gewoon netjes. Verstuur je kaartje pas op het moment dat je toe bent aan bezoek of doe niet zo moeilijk over het verstandig inplannen van je bezoek. Niemand heeft er immers zin in om langs te komen wanneer het ongewenst is. Het moeilijke gedoe van mensen op gebied van communicatie begrijp ik echt niet. Als je gewoon fatsoenlijk mede deelt hoe je de dingen graag wil wat is dan nog het bezwaar van je bezoek??? We zitten ook minden in een pandemie. Makkelijker kan je het nu niet hebben. 🙂

5 jaar geleden

Wij noemen onze telefooonnummers niet.. Mensen die op kraambezoek komen, staan dicht bij ons en hebben onze nummers 😉

5 jaar geleden

Wij hebben alleen het nummer van mijn man vernoemd zodat alle afspraken via hem gaan. Dit geeft mij rust. Daarboven staat gewoon: wil je langs komen? Stuur dan een appje! Tot nu toe heeft maar 1 persoon de boodschap niet begrepen: zij appte mij. Deze heb ik genegeerd...

5 jaar geleden

Een geboortekaartje is een uitnodiging tot bezoek en het vermelden van je t ...
Hoewel de meeste mensen het zien als een uitnodiging (ik zelf ook wel een beetje), is het toch vooral een aankondiging van de geboorte ipv een uitnodiging? Juist om deze reden zetten wij het telefoonnummer van mijn partner er wél in: we hopen dat ze dan contact opnemen als ze willen komen en dat wij dan kunnen zeggen dat ze na corona welkom zijn (of videobellen, of wel langs als we dat toch leuk vinden)

5 jaar geleden

Wij zetten het nummer van mijn man erop en de vraag of ze n berichtje sturen. We sturen de kaartjes ook alleen naar mensen die we willen die langs komen. Dus bijvoorbeeld niet naar de broers en zussen van mn ouders

5 jaar geleden

Een geboortekaartje is naar mijn mening ook aan aankondiging en geen uitnodiging. Ik heb wel onze telefoonnrs vermeld op het kaartje en niet het adres. Iedereen is vrij om te bellen, ik bepaal zelf of ik zin heb om op te nemen of niet. Ook versturen wij maar 16 kaartjes en dus niet naar Jan & alleman. Deze mensen weten ook hoe ik erover denk en zouden nooit onverwachts voor de deur staan.

5 jaar geleden

*aan=een

5 jaar geleden

Wij hebben ons adres en het nummer van m'n partner erin gezet. Maar ook de tekst: voor bezoek graag even bellen of appen. Lijkt me duidelijk toch? Bedacht me wel ineens aangezien ik de 24e uitgerekend ben, bijna iedereen die periode vrij heeft en niks te doen 😱 Ben een beetje bang dat mensen het "een mooi moment" vinden om op kraamvisite te komen nu ze toch tijd hebben... Nouja, gebruik mooi het excuses dat bezoek van de kraamhulp niet mag🤣

5 jaar geleden

Wij hadden exact dezelfde gedachten en hebben dan ook geen telefoonnummers op het kaartje staan (kaartjes zijn al besteld en verstuurd ivm vroeggeboorte).

5 jaar geleden

Wij hebben ook bewust gekozen voor geen telefoon nummers. De mensen die er kaart krijgen hebben onze nummers. Adres staat er wel op voor evt. Een kaartje die men wilt sturen. Verder geen teksten over bezoek of iets..

5 jaar geleden

Reactie op Mama1-2

Hoewel de meeste mensen het zien als een uitnodiging (ik zelf ook wel een b ...
Tsja aankondiging/uitnodiging. Waarom een aankondiging doen naar iemand die niet uitgenodigd/welkom is? Het maakt mij niet zo uit hoe je het ziet want je stuurt een kaartje toch alleen naar de mensen die welkom zijn in je leven en op bezoek mogen komen? 🙂 Alleen het telnr van je partner kan idd handig zijn. Mijn telnr. staat ook op de kaart maar het geluid staat uit en mijn reacties zullen niet vlot zijn na de bevalling en kan mij niet druk maken om onbegrip. Ik negeer nu ook een klein clubje mensen die elke dag vragen of de baby er al is. ☺️ Het kind kan vannacht komen of over 2 weken en ik heb wel wat beters te doen dan elke dag op dit soort stommiteit te reageren. Je hoort het vanzelf wel.

5 jaar geleden

Tsja aankondiging/uitnodiging. Waarom een aankondiging doen naar iemand die ...
Ik vind het wel netjes om mijn ouders en andere naasten te vertellen dat er een kleinkind geboren is middels een kaartje, ik vind dit namelijk niet iets wat je via een appje doet. Maar de eerste weken hoeven wij geen visite, van niemand. Maar dat is natuurlijk voor iedereen heel persoonlijk en verschillend

5 jaar geleden

Wij hebben telefoonnummer van mijn partner en ons adres er op gezet. We hebben tot nu toe (week na het ontvangen van de kaarten) geen ongenode gasten of appjes/telefoontjes gehad, wel heel veel kaartjes.

5 jaar geleden

Ik vind het wel netjes om mijn ouders en andere naasten te vertellen dat er ...
Ik zie het juist meer zo dat je een kaartje stuurt naar de mensen die je niet persoonlijk gaat bellen ter informatie zeg maar. De opa's en oma's en ooms en tantes bellen we wel na de geboorte en de vrienden die het dichtst bij staan. Maar ik vind juist een kaartje een mooi middel om mensen te informeren die je niet dagelijks spreekt, zoals vrienden die je niet dagelijks spreekt of een algemeen kaartje naar het kantoor oid.. ik zie het ook niet als uitnodiging.. Maar als ik hieronder lees zijn er veel die dat wel zo zien dus wel goed om er rekening mee te houden!

5 jaar geleden

Ik zet ook onze telefoonnummers er niet op, iedereen die een kaartje krijgt heeft inderdaad toch ons nummer al 👍🏻

5 jaar geleden

Ik vind het wel netjes om mijn ouders en andere naasten te vertellen dat er ...
Ja vind ik ook.. En voor familie is het ook een mooi iets om te bewaren.. Ik zie het als een mooie aankondiging en een uitnodiging.. Wij sturen dus alleen naar familie en naasten waarvan we willen dat ze op bezoek komen en daarnaast naar vk, fysio en werkgever bijvoorbeeld..

5 jaar geleden

Ik zie mijn kaartje echt als een een pronkstuk van trots! Kijk, wij hebben onze baby! 🤩 Zie het dus echt als een aankondiging en de mensen die we willen dat komen, beschouwen het wel als uitnodiging. Sommige neven en nichten spreken we amper meer, maar die sturen we wel een kaartje. Zij komen niet langs (dat weet ik gewoon), maar vinden een geboortekaartje wel leuk en zullen ons ook een felicitatie/kaartje sturen. Hartstikke leuk toch? Wij zetten wel onze nummers erop, maar opzich niet nodig: iedereen heeft 'm wel. Snap dus wel als je het weglaat, vind ik ook niet gek hoor. Lekker doen waar je jezelf goed bij voelt!

5 jaar geleden

Reactie op Mikk-E

Ik zie mijn kaartje echt als een een pronkstuk van trots! Kijk, wij hebben ...
Precies dit. Het is helemaal aan jou aan je partner om te beslissen wat je wil doen.