20 Reacties

5 jaar geleden

Vorige week woensdag is bij ons de voeding op advies van het consultatiebureau opgehoogd van 110 naar 120 + 4 (dus ongeveer 135). Hierna hadden wij ook een baby die dag en nacht aan het brullen was. Onze zoon had ook al heel veel krampen maar het was na het ophogen echt verschrikkelijk. Wij hebben toen toch doorgezet (omdat hij echt meer mocht hebben met zijn gewicht) en na 2 dagen leek hij eraan te wennen en namen de krampen af tot het niveau dat ze voor ze ophoging waren.

5 jaar geleden

Mijn dochter van 7 weken oud had ook veel krampjes en volgens cb gaven wij teveel met 4 weken kreeg ze 7x120 ml . Alleen maar huilen huilen en echt overstuur helemaal rood. Daarna heb ik zelf om de 3/4 uur 150 gegeven en het werkt super goed... niet altijd cb luisteren zou ik zeggen. Sinds 2 dagen snachts 12/1 uur verschillend 180 ml en ze slaapt 5 uurtje zonder wakker te worden en overdag 150ml om de 3/4 uur... geen krampjes meer niet ernstig gehuil

5 jaar geleden

Mijn zoon weegt lichter dan dit, ongeveer 4,5 kg nu. En hij drinkt nu 6 x 150 + 5 cc, inclusief nachtvoeding 🤔😅 Dit uiteraard in overleg met het consultatiebureau. Hij doet het hier goed op en groeit eindelijk wat meer... Hij bleef voortdurend op het alleronderste lijntje hangen en was zelfs heel licht aan het dalen... Hij is nu 12 weken, 3 weken te vroeg geboren. Moet wel een kleine kanttekening maken dat hij gemiddeld twee flessen niet helemaal leeg drinkt. Dan drinkt hij zo'n 130 cc.

5 jaar geleden

Hier ook wat meer krampjes na ophogen voeding aangezien de baby te weinig groeide. Ze is nu 9 wkn en krijgt sinds een week 5 x 180 incl sab simplex. (Sab simplex kreeg ze al) Eerste dagen ook wat meer kramp maar nu wordt ze stabieler en minder krampjes. Darmen moesten hier echt even wennen. Wat wij ook veel deden is haar een poos op onze borst leggen terwijl wij op de bank rechtop zaten. Dan ging ze ook opeens ontluchten ;)

5 jaar geleden

Reactie op LisetD

Vorige week woensdag is bij ons de voeding op advies van het consultatiebur ...
Ik ben nu 12 dagen verder. Ik probeerde ook door te zetten. Het rommelt ook enorm in zn buik

5 jaar geleden

Wij gaven 6x 150 en na een week opname in het ziekenhuis hebben ze hem teruggezet of 8x100. Hij dronk de 150 overigens bijna nooit helemaal op. Aan het einde van de opname mochten we 7 voedingen geven en daar blijven we helaas op hangen. Geven nu 120 per keer en zelfs dat drinkt hij niet elke keer op. Dat radeloze herken ik. Zoontje is nu 12 weken, 8 gecorrigeerd en wij zijn al ruim 2 maanden onderweg met een onrustige baby. Slapen overdag is gedoe al doen we nu aan slaaptraining. Maar de nachten zijn hel! Hij wordt standaard om 3 uur wakker voor voeding maar begint 1,5/2 uur daarna te spoken. Beginnen weer heel erg op onze tandvlees te lopen en de kans is groot dat er weer een opname nodig is zodat wij kunnen bijtanken. Ben er zo immens klaar mee. Hoop elke dag weer dat er verandering in zit om elke dag teleurgesteld te zijn. Enige positieve is dat hij meer en meer gaat lachen, kreetjes uitslaat en vrolijk lijkt. Maar wij, wij zijn op 😓

5 jaar geleden

Reactie op Pien1220

Hier ook wat meer krampjes na ophogen voeding aangezien de baby te weinig g ...
Na de voeding zitten we nog half uur met hem. Ik zal eens proberen op de borst. Hoelang moest je dochter wennen? Wat weegt ze?

5 jaar geleden

Reactie op Jane86

Wij gaven 6x 150 en na een week opname in het ziekenhuis hebben ze hem teru ...
Ohja conclusie van die verhaal, op basis van het advies van het ziekenhuis, liever iets meer flessen met iets minder zodat het buikje het beter kan verwerken.

5 jaar geleden

Reactie op zumrazehra

Mijn dochter van 7 weken oud had ook veel krampjes en volgens cb gaven wij ...
Ja het punt hier is vooral dat ziekenhuis ophoogt en cb dat teveel vindt. Tja wie volg ik? Ik ga vanaf vandaag maar minder geven. Tis een enorme hongernek dus ik ben wel heel benieuwd

5 jaar geleden

Mijn zoontje is 5, 5 week en krijgt 7x 120cc de afgelopen 3 weken. Nu heeft hij de laatste paar dagen last van het volgende: soms tijdens de fles voeding en vooral gelijk na de fles zet hij het op het huilen (gelijk als ik hem uit zijn mond haal, zowel tussen de voeding door en als de fles leeg is). Hij loopt helemaal rood aan en krijg hem moeilijk uit zijn huilbui. Boeren gaat hierdoor ook lastig maar probeer hem wel 20 tot 30 min rechtop te houden. Ik denk toch ook dat het krampjes zijn maar twijfel omdat hij het ook tussen de voeding door heeft. Maar dit heeft hij ineens en het huilen houd ongeveer een half uur aan. Ook moet hij vaak tijdens het boeren overgeven en vervolgens ook nog een paar keer voor de volgende voeding ( misschien door te overstuur zijn van het huilen). Ook als hij lekker aan het spelen en lachen is. Begin nu te twijfelen of hij niet te veel krijgt. De 120cc krijgt hij al wel bijna 3 weken en wat ik hier boven beschrijf is sinds een paar dagen. Heeft iemand een idee wat het kan zijn of hier ook ervaring mee?

5 jaar geleden

Reactie op Jane86

Wij gaven 6x 150 en na een week opname in het ziekenhuis hebben ze hem teru ...
Wat weegt je zoon nu? Ik geloof dat het hier ook al 2 maand duurt. Eerst kreeg hij veel te weinig te eten. De nachten gaan hier over t algemeen wel goed maar de dag is zo lang. Elke scheet doet m zo enorm pijn! Pff, trek wel op tijd aan de bel weer hoor. Je blijft dit niet trekken zo. Heel veel sterkte!

5 jaar geleden

Reactie op Lelleee

Wat weegt je zoon nu? Ik geloof dat het hier ook al 2 maand duurt. Eerst kr ...
Ja die scheetjes zijn killing! Wij gebruiken nu ook sab simplex en een of andere buikolie van apotheek rensing. Scheetjes lijken wat minder maar de onrust is er nog geregeld. Ken het gevoel van die lange dagen. Wij hebben ook weken van krijsen door reflux achter de rug, heeeele dagen lang, vreselijk! Ons zoontje woog vorige week woe 5,8 kilo. Ondanks zijn vroeggeboorte wel een flinkerd. Ja dat op tijd aan de bel trekken doen we zeker. Huisarts, CB en kinderarts zitten er ook bovenop maar zeggen ook, hij moet hier overheen groeien. Alle ouders zeggen het is uitzichtloos maar het wordt beter. Ergens tussen de 3 en 6 maanden (zonder correctie).

5 jaar geleden

Reactie op Nicole85

Mijn zoontje is 5, 5 week en krijgt 7x 120cc de afgelopen 3 weken. Nu heeft ...
Kan zijn dat zijn slokdarm geïrriteerd is door evt (verborgen) reflux. Mijn dochter had namelijk t zelfde als wat jij beschrijft met 5.5wk. Heb toen van de kinderarts omeprazol gekregen want het doet gewoon pijn. Na 3 dagen merkte ik verschil en is nu 9wk, geen geïrriteerde slokdarm en drinkt rustig haar flesje.

5 jaar geleden

Kan zijn dat zijn slokdarm geïrriteerd is door evt (verborgen) reflux. Mijn ...
Dank voor je reactie, hier kan ik denk ik wel wat mee. Fijn dat het beter gaat met je dochter.

5 jaar geleden

Onze dochter krijgt nu 10 weken oud, 180 ml met 3 forte en 3 krampjes. Met 150 ml kreeg ze 2 forte en 3 krampjes. Ze had ook last gehad van geïrriteerde slokdarm vanwege verborgen reflux, waardoor ze ook altijd moest huilen. medicatie gekregen van de huisarts en gaat stukken beter.

5 jaar geleden

Reactie op Nicole85

Dank voor je reactie, hier kan ik denk ik wel wat mee. Fijn dat het beter g ...
Trouwens qua voeding krijgt ze 4x150 dus 165ml en s ochtends 1x 180 omdat ze 8 uren doorslaapt. Anderhalve week geleden gewogen en toen woog ze 5.7kg. Aan de volle kant zeggen ze maar t komt naar mijn mening in verhouding met haar lengte

5 jaar geleden

Hoi, vraag. Kind hier is inmiddels 10 weken. Tot vorige week dronk hij netjes 6x150cc (5 scheppen) maar sinds een aantal dagen heeft hij besloten snachts een extra voeding toch weer nodig te hebben. Dan zit ik dus op 7x 150cc.. (dus op 1050cc - aka over de “gevreesde” liter grens) tevreden kind verder, doet rustig 20-25 min over z’n fles. Maar “fop” flessen werken niet bij hem. (Bijv 4 scheppen op 150cc). Dan komt hij gewoon weer eerder voor voeding. Iemand hier ervaring mee? Gewoon even laten gaan? Of over gaan op forte voeding oid? Geen ervaring mee.

5 jaar geleden

Hi, ik geef bv maar mijn dochter had ook onwijs last van krampjes. Ze is nu 6,5 week. Nu de osteopaat geweest is heeft ze daar veel minder last van. Nog steeds wel af en toe, maar niet meer zo heftig dat ze er bijna in blijft met haar gehuil.

5 jaar geleden

Reactie op Nicole85

Mijn zoontje is 5, 5 week en krijgt 7x 120cc de afgelopen 3 weken. Nu heeft ...
Ik heb dit probleem ook zij is 6 weken en ze drinkt al bijna 2 weken 120cc en ze weegt maar 4 kilo 30 gram toen ik aan 120 cc begon was zij 3 kilo 500 gram .. ze drinkt heem goed maar ze wilt snel drinken en tijden het drinken als ik even wil pauzeren begint ze te wenen , Dan terug erna als de flesje leeg is boert zij zeker 2 3 keer en dan beetje met slijm, of wat te veel is gekome voor haar en dan als ik haar in zen bedje leg is het alsof zij maagzuur heeft .. weet het ook niet meer.. soms laat ze na een uur weer een boerke🤦‍♀️

5 jaar geleden

Hier ook bij elke stap ophogen wat meer gehuil. Ik doe dan soms een stapje terug bijvoorbeeld in jouw geval dan 3x165 (of is dat 150 zonder schepjes?) en 2x135 totdat hij er goed aan gewend is en dan doe je weer 5x165. Maar kan ook zijn dat hij 5x180 nodig heeft. Dan probeer je bijvoorbeeld 2x 180 te geven en kijken of hij wat minder huolt. Ik zit op 4.3 kg en geef bijna elke dag 5x150 nu. (meisje).