18 Reacties

3 jaar geleden

Dusty van de Wibra en voor worteltjes etcetera werkt ook een beetje afwasmiddel en koud water.

3 jaar geleden

Reactie op mmm2020

Dusty van de Wibra en voor worteltjes etcetera werkt ook een beetje afwasmi ...
Jaa dreft is echt top en als het echt hardnekkig is na de dreft nog ff paar uurtjes weken in de biotex (koud water). Stel witte kleding in chloor water helaas is de zon weg anders drogen in het zonnetje kunne verkleuringen in witte kleding soms verbleken

3 jaar geleden

Reactie op Anka95

Jaa dreft is echt top en als het echt hardnekkig is na de dreft nog ff paar ...
Top! Ik zal het eens proberen met dreft en daarna weken in biotex, hopen dat het werkt 😁👍🏻

3 jaar geleden

Ik doe bevlekte kleding direct in een emmer met een schepje vanisch. Bont uurtje laten wrken. Wit kan wel paar uurtjes. Dan zo snel mogelijk in de wasmachine. Eventueel nog een beetje piek (te koop bij action) er op

3 jaar geleden

Tip... Nooit wassen met chloor, ook niet laten weken in chloor... Dit is ondanks dat het graden is schadelijk voor de gezondheid... Gebruik beter baking soda... Even met water en papje maken er smeren en in laten trekken... En vanish helpt ook heel goed...

3 jaar geleden

Reactie op MamaVanJulia

Tip... Nooit wassen met chloor, ook niet laten weken in chloor... Dit is on ...
Ja je moet er niet te veel van inademen. Ik gebruik het alleen in goed geventileerde ruimten of buiten. Overdekte zwembaden heb ik ook altijd veel last van... Wat betreft vlekken, ik gebruik voornamelijk water. Meteen daarna in de wasmachine. Maar ja dat haalt niet alles eruit nee 🤭. Vanish vind ik dan weer rotspul, dus dat gebruik ik liever niet. Ossegalzeep gebruikt mijn zus veel en daar zweert ze bij. 🤷🏼‍♀️

3 jaar geleden

Ik kreeg ooit de tip om de vlek in te smeren met witte tandpasta en dan in de wasmachine. Op de witte slabbers gaat dit super! Wollen kleding nog nooit geprobeerd.

3 jaar geleden

Helaas heeft het afwasmiddel niet gewerkt, ik laat het nu weken in biotex en koud water, ben benieuwd! En anders zag ik nog wel wat andere producten hier genoemd staan, bedankt voor de tips!

3 jaar geleden

Als je het daddelijk uitwast met het citroentje zijn de vlekken eruit niet laten weken dus.https://www.bol.com/nl/p/citroentje-vlekkenzeep/9200000056663963?referrer=socialshare_pdp_androidapp

3 jaar geleden

Helaas heeft het afwasmiddel niet gewerkt, ik laat het nu weken in biotex e ...
Benieuwd of het helpt...

3 jaar geleden

In de zon leggen! Vooral oranje vlekken gaan er dan altijd uit hier. Is wel een uitdaging nu met al die regen 🙈

3 jaar geleden

Dasty gewoon die normale gele. Alles in sprayen en even goed laten intrekken dan zo de wasmachine in en krijg tot nu toe alles ermee uit. Mocht er nog een vlek zijn na het wassen dan weer opnieuw in de dasty en weer wassen en het is eruit. Oranje vlekken ook. 😊😊

3 jaar geleden

Hier geregeld vlekken van de mandarijnen.. als ik het meteen wil behandelen, dan laten weken in bakje met vanish en anders voordat ik ga wassen de plek in wrijven met vanish en nog een schepje bij de was.

3 jaar geleden

Thanks voor de tips! Helaas heeft het weken in biotex ook niets gedaan, de gele verkleuringen blijven zitten! Ik zie nog een paar dingen die ik kan proberen voorbij komen; dasty, weken in vanish, piek, baking soda, chloor eventueel, zon en citroentje vlekkenzeep! Ik had al iets gelezen over hoe citroensap kan helpen om vlekken van fruit eruit te halen dus ik denk dat de citroenzeep de volgende stap wordt, zo blijven we maar wat proberen haha, vind het anders zo zonde van de kleren, hoeslakens en slaapzakken enz.

3 jaar geleden

Thanks voor de tips! Helaas heeft het weken in biotex ook niets gedaan, de ...
Als je de vlek direct hebt (en dit nog soort van nat is zeg maar) gelijk uitspoelen, dan dreft erop (gewoon die groene afwasmiddel), 1 uur zo laten staan. En dan rondje wasmachine 👌

2 jaar geleden

Hoi hoi Wie heeft de ultieme tip voor een “schrobber” om de hardnekkige vlekken even te boenen????? 🥰

2 jaar geleden

Reactie op Kimberly ❤️

Hoi hoi Wie heeft de ultieme tip voor een “schrobber” om de hardnekkige vl ...
https://www.kekmama.nl/artikel/kind/zo-verwijder-je-deze-veelvoorkomende-vlekken Misschien heb je hier iets aan?

2 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

https://www.kekmama.nl/artikel/kind/zo-verwijder-je-deze-veelvoorkomende-vl ...
Oeh Thanks! X