Goedemorgen,
De titel zegt het al en ik denk dat er wellicht meer ouders zijn die hier ooit mee gestruggled hebben: Maar onze peuter van het 3 wordt vrij snel wakker van het huilen van onze baby van net 8 maand. Nu huilt deze ook echt heel hard, haha.
De nachten zijn al maanden slecht, kan me geen nacht meer herinneren dat ik niet 3/4/5/6 keer op een nacht er uit moet voor onze jongste... Dit terwijl hij vanaf een week of 10 tot een week of 16 het klokje rond sliep van 19u tot 07u.
Rond de 16 weken zijn we koemelkvrije voeding gaan proberen ivm problemen rondom voeding en ontlasting en vanaf toen kwam hij in de nachten weer, voor een knuffel maar ook voor een voeding. We zijn ondertussen ook weer terug gedaan naar gewone voeding, allemaal na onderzoeken en op advies van de kinderarts. Dus of het reflux is, gewenning, of wat dan ook: De onrust in de nachten doorbreken is zó lastig...
Vooral ook omdat onze oudste zoon echt wakker wordt van het bijv. laten huilen. Hij is dan ook uren wakker en dit is het ons niet waard. Ook omdat het laten huilen vaak ook niks oplevert, ook niet als we onze jongste lang laten huilen.
Zonder oordeel (!) ben ik op zoek naar tips om de rust in de nachten weer terug te krijgen. Zodat onze jongste weer door gaat slapen en onze oudste niet steeds wakker wordt van het gehuil, en papa en mama weer wat meer slaap krijgen.
Heeft iemand dé gouden tip? Want je doet het met liefde, maar eigenlijk .. Is het niet echt te doen...