14 Reacties
5 jaar geleden
Hier 11 weken oud en geen muts meer op. Leg de kleine in de maxicosi zak in de wieg van de kinderwagen en daar zit een soort capuchon aan. Vroeger wel nog extra mutsje, maar nu niet meer
5 jaar geleden
Hier 6 weken oud en wij doen geen muts meer op. De kleine heeft het snel warm in de maxi cosi en wandelwagen. Daar hebben we zo'n voetenzak in, en daar zit eventueel ook een muts aan mocht het koud zijn.
5 jaar geleden
Wij gebruiken alleen een muts als het echt koud is, zoals de afgelopen weken met de sneeuw. Nu niet meer. Onze dochter wil ook geen muts op, trekt ze zo af.
5 jaar geleden
Ik denk dat ik het vandaag voor het laatst heb gedaan, daarna pas weer als het kouder is of veel waait.
Elke keer als ik m’n baby zijn muts op doe begint hij te huilen tot hij in slaap valt in de kinderwagen. En het is niet dat de muts heel strak zit ofzo..
En als hij dan weer wakker wordt in de winkel dan begint hij weer te huilen. (Maar daar geef ik ook de mondkapjes voor op de kop, want hij zoekt een reactie bij mij die hij niet kan zien..)
Vanmiddag voor het eerst sinds weken weer bij me in de draagzak en dit keer zonder muts. Hij was zo blij toen we uiteindeljjk thuis waren na een lange wandeling (maar kan ook komen doordat hij de draagzak fijn vind dus wie weet) en hij lachte zelfs nog toen ik hem in zijn bedje legde vanavond 🥰
Voor ons voorlopig geen muts meer dus!
En vaker in de draagzak 🙈
5 jaar geleden
Reactie op Huismus
Ik denk dat ik het vandaag voor het laatst heb gedaan, daarna pas weer als ...
Reageert hij echt op't mondkapje? Ik haalde mijn dame van de opvang op (wenochtend) en wij stonden te wachten en allebei mondkapje op. En ze kwam lokaal uit, neutraal gezicht, wij kwamen in haar zichtveld dikke grijns inclusief knipoog.. 🙈 Onwijs blik van herkenning. Inclusief mondkapje herkende ze ons gewoon.
5 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Reageert hij echt op't mondkapje? Ik haalde mijn dame van de opvang op (wen ...
Ja echt bizar. Eerst dacht ik dat ‘t aan mij lag, maar elke keer als ik hem op heb dan gaat het eerst een tijdje goed en ligt hij me te bekijken, maar als het dan te lang duurt begint hij te huilen.
Dacht ook dat het misschien te warm was voor hem; ingepakt is het buiten lekker, maar binnen misschien wel te warm. Maar ook als ik bij een pickup point iets op haal en ik het mondkapje op doe, dan gebeurt het. Echt zo sneu
5 jaar geleden
Zowel gisteren als vandaag naar buiten gegaan en mutsje opgezet. Ze bleef maar jammeren totdat ik het mutsje weer afzette en was nog warm toen we weer binnen waren. Mutsje blijft vanaf nu hier af met deze temperatuur. Ik neem hem wel mee dan kan het onderweg altijd nog op. Berenpakje heb ik ingeruild voor een extra vestje en ze ligt in de Koeka Teddy voetenzak.