18 Reacties

5 jaar geleden

Jaa hier ook Ben ook benieuwd 😀

5 jaar geleden

Haha dit heeft mijn kleine meid ook! Ziet er gek uit maar denk niet dat er veel aan de hand is hoor!

5 jaar geleden

Hier ook. Ik voel dan meestal aan de achterkant van het nekje om te kijken of ze koud is. Is dat niet zo dan laat ik het gaan.

5 jaar geleden

Mijn zoontje heeft dit sinds de geboorte. Ik heb gevraagd aan de kinderarts wat er aan de hand zou kunnen zijn. Zij zei dat het eerder een reflex is vanuit een bepaalde angst. Doet hij als er iets gebeurd dat gij noet gewoon is of waar hij van schrikt.

5 jaar geleden

Ooh gelukkig meerdere 😃 ik miss google kwam al allemaal afwijkingen tegen🙄 morgen naar het consultatiebureau, zal het daar ook eens vragen!

5 jaar geleden

Reactie op Adelheid

Mijn zoontje heeft dit sinds de geboorte. Ik heb gevraagd aan de kinderarts ...
Onze kraamzorg zei inderdaad ook dat dit gewoon een reflex is en dat het niet betekent dat hij het koud heeft. Niks aan de hand dus :)

5 jaar geleden

Ons meisje (5 weken) ook, vanmorgen bij het consultatiebureau aan de arts gevraagd en zei ook dat dit niks is en babys gewoon doen haha.

5 jaar geleden

Dit doen bijna alle baby's, is normaal. Als ze wat ouder zijn doen ze dat niet meer. Mijn zoontje doet het ook soms. Al mijn nichtjes en neefjes deden precies hetzelfde. Ik vind het wel schattig om te zien.

5 jaar geleden

Ik kreeg te horen dat het te maken had met de spieren die ze nog niet onder controle hebben. Ons zoontje doet het ook, en zijn nekje voelt dan gewoon lekker warm. Niks aan de hand dus! Maak je geen zorgen.

5 jaar geleden

Gelukkig lees ik dit, ik zag het ook al meerder keren.. en dacht echt dat hij het koud had, of dat ik iets verkeerds deed.. niet dus

5 jaar geleden

Dit is een reflex om de moedermelk los te maken. Maar dit kunnen ze dan ook doen tijdens de slaap. Mijn zoontje kan dit ook doen als hij hem heel boos maakt. Dat bibberende pruillipje dat je vaak in films ziet hihi zo grappig.

5 jaar geleden

Reactie op lambi

Dit is een reflex om de moedermelk los te maken. Maar dit kunnen ze dan ook ...
Ik denk ook dat dat het is, ons meisje doet de ook wel eens als ze aan de borst ligt. Het lijkt ook wel alsof ze dat kmmet haar tongetje dan doet, haha de tepel een beetje kietelen

5 jaar geleden

Toen ik juist bevallen was, had mijn zoontje dat ook. De verpleegster zei dat een trillende lip kan aantonen dat de suikerspiegel laag ligt.(tijd om te eten) Had het voor het eerst gehoord, maar neem aan dat de verpleegster wel gelijk heeft 😊

5 jaar geleden

Reactie op AminAmelia

Toen ik juist bevallen was, had mijn zoontje dat ook. De verpleegster zei d ...
Dit heb ik idd ook gehoord van de kraamzorg, dat een trillend lipje betekent dat de suikerspiegel laag is. Nu bij 7 weken doet hij het bijna niet meer

5 jaar geleden

Misschien is het toeval, maar hier zie ik vaak dat als ik m te vroeg na de voeding op de rug leg dat het lipje trilt en als ik dan niet optil, dan komt de melk terug.

5 jaar geleden

Onze lactatiedeskundige zei dat dit te maken kan hebben met dat de baby te veel moeite moet doen om te drinken en dus de lippen en kaak erg aangespannen is. Ze raadde ons aan om naar een osteopaat te gaan

5 jaar geleden

Vandaag bij het consultatiebureau geweest. Hoort bij de leeftijd zei de arts.

5 jaar geleden

M'n baby doet het ook en dacht eerst oook te koud maar heeft er idd niks mee te maken