9 Reacties
één jaar geleden
Ik ken het gevoel. De oudste (8) heeft ADHD en enorme woedeaanvallen. De jongste zit heftig in zijn peuter pubertijd.
Er zijn dagen dat ik ze het liefst achter het behang zou plakken.
Vooral nu het weer niet meezit en mijn inspiratie voor leuke uitjes binnen een beetje op is.
Wat mij een beetje helpt (maar waar ik me wel ontiegelijk schuldig over voel) is dat ik ze ookal heb ik nu 2 weken vakantie toch een aantal dagen naar de opvang breng.
Ik weet natuurlijk niet of dit voor jullie een optie is.
Wat hier ook helpt (maar zoals ik al aan gaf het weer) zijn uitjes, dan zijn ze beter te behappen en hebben ze minder tijd om ruzie te maken.
Ze aan tafel zetten met klei/verf/magnetisch zand. Ik klooi zelf wat mee en heb dan zeker 30 tot 45 minuten relatieve rust.
Ik weet hoe zwaar het kan zijn hoor, ik ben ook continu gesloopt zelfs met rustdagen tussendoor.
Ademhalingsoefeningen voor ik reageer wil ook helpen.
4 seconden in, 7 seconden vasthouden 8 seconden uit, desnoods een aantal keer herhalen. Het helpt me (meestal) rustiger te reageren ipv te snauwen.
Heel veel sterkte! Je doet je best meer kan je niet doen. En als je er echt doorheen zit misschien iid even langs de huisarts
één jaar geleden
Reactie op Littl-one
Moet jij niet eens even lang de huisarts ?? Als ik dit zo lees zit je er we ...
Huisarts is wel heel erg overdreven , ben voor de rest gewoon gelukkig 😅
één jaar geleden
Reactie op Littl-one
Mhh.. Oké, als ik je verhaal zo lees komt het anders over. Maar prima. 😁 S ...
Ja ik schreef echt op t moment hoe ik me voel maar dat is niet 24/7😃 als dat zo word ga ik zeker naar een dokter haha
één jaar geleden
Misschien dagje even alleen zijn om te herladen lekker shoppen of iets anders doen dat je energie geeft? Of op pad samen met zn alle wat leuks doen? Kinderen ergens in bos droppen en weg rennen 🤪? Of beide apart met 1 kind op pad?
Soms vliegen hier wel de muren op me af als ik een lange tijd met man en kinderen in een kamer bevind. 😂 dan helpt het me om even 1-2 uur te herladen. En stuur ik mn man met kids op pad naar speeltuin of supermarkt.
Dit weekend is mn man met kids 3 dagen logeren bij mn schoonouders. Echt beste idee dat ik ooit heb gehad.
één jaar geleden
Reactie op Amber2607
Boek een hotelovernachting voor jezelf en laat iedereen het ff uitzoeken. Z ...
Makkelijk gezegd! Niet iedereen heeft een vangnet en kan met z'n tweeën even weg. Of alles op je partner dumpen is ook zo iets. Ik ga weg zoek jij het uit. Is ook niet netjes