19 Reacties

5 jaar geleden

Volgens mij mag dit niet

5 jaar geleden

Op de zwangerHap App kun je alles vinden wat je wel en niet mag eten. Super handig

5 jaar geleden

Ei moet uitgekookt zijn volgens de app zwangerhap

5 jaar geleden

Spiegelei mag idd niet. Het ei moet goed gaar zijn!

5 jaar geleden

Download anders de app : ZwangerHap daar kan je zien wat wel en niet mag

5 jaar geleden

Volgens mij mag het niet nee, maar zou even aan de verloskundige voorleggen of het kwaad kan.. Zij zal dat het beste weten!

5 jaar geleden

Spiegelei staat inderdaad op het lijstje wat je niet mag eten. Spek mag wel, maar niet te veel omwille van het hoog zoutgehalte. Niet meteen paniekeren, zo 1 spiegeleitje gaat echt geen kwaad kunnen! Maar best vermijden dus

5 jaar geleden

Reactie op Julie vn

Spiegelei staat inderdaad op het lijstje wat je niet mag eten. Spek mag wel ...
Een gebakken ei mag wel mits de dooier stuk is gemaakt en er dus geen geel meer uitloopt. Als je hier bang voor bent, kun je in de winkel ook alleen eiwit kopen (in het eierschap) en zodoende toen een uitsmijter maken.

5 jaar geleden

Ik heb hier dus totaal niet bij stil gestaan en dit ongeveer 2 weken geleden gegeten. Vorige week de geslachtsbepaling gehad en alles was goed dus ik zou nu niet direct in paniek raken omdat je dit 1 keer hebt gegeten. Vanaf nu gewoon allebei niet meer eten dan 馃槄

5 jaar geleden

Ook hoewel het eigenlijk 'niet mag' zou ik me zeker geen zorgen maken! Het risico op salmonella is 3 op 1000 eitjes en dan nog wordt je hier zelf ziek van (wat niet handig is ok) maar je baby niet direct. Alleen dan weer gevaar bij koorts etc. En je hebt ook nog eens het ongare gedeelte eraf gehaald. Echt, no worries.

5 jaar geleden

Ik heb ook weleens per ongelijk een zachtgekookt ei gegeten. Er is een heeele kleine kans dat je hierdoor een infectie oploopt. Hopelijk heb je van de uitsmijter genoten, niet te veel zorgen maken.

5 jaar geleden

Dank jlie wel. Heb inderdaad de zwangerhap app maar hetgeen wat ik wilde was er niet dus niet na gedacht en dit besteld... Maar wel 't eigeel wat zacht wad eraf gehaald de rest was goed gehard/dik van 't ei.

5 jaar geleden

Hoi JRB, nog even een aanvulling op wat al gezegd is: er is een (hele) kleine kans dat een ei besmet is met salmonella. Als dat het geval is, kan je er ziek van worden. Zolang jij niet ziek wordt, is er dus sowieso niets aan de hand en kan het ook niet alsnog kwaad voor je kindje. Misschien stelt dat je gerust 馃槝

5 jaar geleden

Mijn verloskundige praktijk geeft aan dat je gewoon zacht gekookte eieren kunt eten. Bij de app van het voedingscentrum nemen ze echt het aller aller aller veiligste. In engeland bijv mag je ook gewoon zacht gekookte eieren, omdat ook al zou je salmonella hebben (hoe vaak is je dat al overkomen?) Dan komt het alsnog niet bij je ongeboren kindje. Ik zou me totaal geen zorgen maken dus!

5 jaar geleden

Reactie op Bijtje18-12

Hoi JRB, nog even een aanvulling op wat al gezegd is: er is een (hele) klei ...
De kans is 0,025%, heb het voor mezelf destijds opgezocht. Ik neem die kans niet maar als het inderdaad per ongeluk gaat zal het echt geen kwaad kunnen. En wat Bijtje zegt, zolang je niet ziek bent is er niks aan de hand. Ga maar bij jezelf na: hoe vaak heb je salmonella gehad in je leven? Het antwoord is waarschijnlijk nooit!

5 jaar geleden

Gister op was lekker en ja ik eet gewoon ei zo als ik er zin in heb vroeger ate ze alles ik eet al geen pre pre meer en dan zou ik ei ook moeten laten staan het gaat mij juist om de dooier lekker met een broodje soppen heerlijk sorry maar kans dat je ziek word is zo nihil daar laat ik het niet voor liggen

5 jaar geleden

Ik heb vandaag een haring gegeten #stout 馃檴

5 jaar geleden

Ik heb vandaag een haring gegeten #stout 馃檴
Oei heel stout maare was ut lekker :) tegenwoordig kende niks meer eten ooit komt er een dag dat we zelfs geen spinazie meer mogen eten want daar zit wel heel veel ijzer in je kan dan beter een pilletje pakken die dag zie ik nog wel komen