87 Reacties
5 jaar geleden
Bij mijn eerste kindje waren er plots zoveel mensen in de ruimte dat ik zei: " en wie heeft er cava mee om t vieren? Aangezien het hier een feestje is om mijn kind te verwelkomen?"
Tijdens het persen bleven ze me aanmoedigen om door te gaan. Ik verontschuldigde me telkens ik op adem moest komen.
5 jaar geleden
Ik heb niet echt vreemde uitspraken gedaan tijdens de bevalling en was eigenlijk best wel kalm en beheerst 🙈
1x heb ik tegen iemand gezegd: “Wil je alsjeblieft even je mond houden?”
En onderweg naar de OK zag ik de verpleegster die ik ook had gezien bij de CTG voordat mijn ballonnetje werd geplaatst en toen zei ik: “oh jij weer?” Maar dat bedoelde ik totaal niet negatief en heb ik daarna ook uitgelegd🙈
5 jaar geleden
Ik had een playlist gemaakt voor deze bevalling. Hij was een beetje te vrolijk voor tijdens de bevalling en met allerlei flauwe nummers er in: Born this way, ring of fire, etc. Het was zo erg dat mijn man en ik de slappe lach kregen tijdens een wee. Niet echt een uitspraak maar wel erg grappig en pijnlijk tegelijk ;)
5 jaar geleden
Mijn bevalling heb ik in vlagen onthouden: Na iedere wee zei ik steeds 'sorry'. En volgens de vk zei ik paar keer 'het is net of ik in een film zit!'.
5 jaar geleden
Tijdens het persen heb ik een paar keer geschreeuwd: geef me alsjeblieft een keizersnee 😅😅 alsof dat minder pijnlijk zou zijn...
5 jaar geleden
Steeds na elke week kwam ik bij met: "Fokking hell!! Dat galmde door het hele huis....
Volgens mij vlakvoor mijn persweeën begonnen keek ik mijn zus aan en riep ik huilerig en wanhopig:" Jij moet het doehoehoen!"
En vlak na de geboorte riep ik:" dit nooit meer, geen tweede, ik neem wel een hamster!"
5 jaar geleden
Mijn weeën waren heel erg kort op elkaar, dus had niet zoveel tijd voor leuke uitspraken... wat ik wel 2x als reactie heb gegeven op de opmerking: je doet het echt super goed, van de verloskundige en de kraamverzorgster: ja, dat moeten jullie zeggen! Was ervan overtuigd dat het bij hun takenpakket hoorde, maar achteraf deed ik het echt goed.
In 4 uur tijd volledig ontsluiting en alles netjes weg gepuft en dat van een eerste kind! Het was dan wel weer jammer dat het persen 3 uur heeft geduurd inclusief autorit naar het ziekenhuis na een uur thuis persen. Ik kreeg toen het verzoek om mijn persweeën ook weg te puffen... euh... je weet dat dit onmogelijk is?!
Dreigingen waren trouwens ook nog een ding bij de bevalling. Onze kleine man wilde de spildraai niet maken, vandaar de 3 uur persweeën en het ritje naar het ziekenhuis... ze stonden letterlijk met de zuignap klaar en wilde mij gaan inknippen, toen meneer toch besloot te draaien. Hetzelfde bij de placenta: 1 minuut aan het infuus, dus dat spul had de kans nog niet om te werken en een dreigement dat het anders operatief verwijderd zou moeten worden en voila, de placenta werd geboren.
Verder heb ik mijzelf regelmatig vergeleken met een melkkoe, maar dat is vooral tijdens de zwangerschap geweest en na de bevalling.
Tijdens zo'n cursus dat informatie geeft over de bevalling en zo kwam bijvoorbeeld oxitocine naar voren, waarop mijn man reageerde met: oh ik het nog wel een potje in de medicijnkast van de koeien staan...
En betreft voorbereiding, dat je opvang voor huisdieren moest regelen. Tja... onze katten kunnen wel naar buiten, maar ik weet niet wie voorrang krijgt als er ook een koe moet kalven tijdens mijn bevaling, was mijn reactie. Oh dan bel ik gewoon mijn vader zei mijn man. Waarop de vrouw die de cursus gaf vroeg: en wie gaat er dan bij de koe kijken en wie bij jou?! Bedankt voor het beeld dat mijn schoonvader tussen mijn gespreide benen zit te koekeloeren.... no way!
Er zij vast nog wel meer dingen die ik heb gezegd, ben nogal van de droge humor, maar ik weet het zo allemaal niet meer 🙈
5 jaar geleden
Reactie op Vera1234
Ik heb alleen maar steeds herhaalt tijdens mn persweeën: jullie snappen het ...
Oh die gevoel had ik ook bij haar. Op t moment dat ik voelde om te persen, zei ik volgens mij moet ik poepen & ik dacht echt dat er iets uit zo komen ipv me kind 🤣. Ik schaamde kapot toen ik dat zei en ik wilde het niet eens doen dan alleen me kind eruit persen. Me verloskunde zei “oh dat is niet erg hoor, komt vaker voor” 😂
5 jaar geleden
Reactie op First-time-mom
Mijn bevalling heb ik in vlagen onthouden: Na iedere wee zei ik steeds 'sor ...
Ik vroeg em om een ruggenprik tijdens het persen, ik heb mezelf dat niet horen zeggen. Maar ze zeiden het achteraf tegen me dat ik t daadwerkelijk heb gezegd
5 jaar geleden
Ik schijn tijdens t persen alleen maar "fuck" geroepen te hebben en tussen de weeën door zei ik elke keer weer sorry voor mijn taalgebruik.
En toen de kleine meid er eindelijk uit was en op mijn buik werd gelegd, legde de vk de navelstreng goed. Het eerste wat ik riep was: oooooh fuck dat kutding moet er ook nog uit 🤣 en toen pas reageerde ik op de baby
5 jaar geleden
Na 13 uur gebroken vliezen met niet op te vangen en ineffectieve rugweeën kreeg ik een ruggenprik. Nadat deze liep en ik op de monitor dat ik weeën had maar ik voelde er niets van. Zeg ik heel droog, ja zo kan je er wel honderd krijgen. Als je er dan toch niets meer van voelt.
Ik heb ook nog met mijn moeder zitten bellen die ook aangaf dat ik heel relaxed klonk voor iemand die aan het bevallen was.
Op een gegeven moment na ruim 19 uur vanaf de start kijk ik mijn man aan en zeg zorg maar dat de verloskundige nu komt, hij komt vandaag nog (23.05 was dit). Kwartier later was ons mannetje er. Om 23.00 hadden ze nog gezegd dat hij niet meer vandaag zou komen...
Verder heb ik me volgens iedereen heel netjes gedragen
5 jaar geleden
Tijdens het persen heb ik schijnbaar gezegd ‘oh dus dit is wat ze noemen de ring of fire ‘
Bij het wegpuffen van twee persweeen heb ik geroepen naar de VK ‘als je nog eens een goed idee heb..’
En tijdens de weeen geroepen ‘dit is echt de laatste!! Volgende keer steek je m maar bij iemand anders erin ! ‘ 🙈
5 jaar geleden
Met mijn eerste (5 jaar geleden) riep ik iets van: ik wil niet meer, na bijna 2 uur persen!
Nu heb ik tijdens de weeënstorm van mijn 2de geroepen:
Ik wil naar huis!!
Kan je mij geen keizersnede geven!!?! (Kan er niks aan doen, ik had geen pauzes en wist niet meer wat ik met mijzelf aan moest)
En ik roep toen de verloskundige zei:
(van de praktijk waar ik liep, ze kwam net binnen)
er komt zo een pauze meis: NEE ER KOMT GEEN PAUZE!!! oeps.. sorry... 😅🤣
5 jaar geleden
Ik was gewoon megablij dat de bevalling eindelijk begonnen was na zoveel oefenweeën dat tussen de weeën door de vroedvrouw verbaasd was over hoe blij ik was. Kei hard afzien en tussen de weeën door heel de tijd grapjes maken. Ik was gewoon zoooo blij dat ie eindelijk kwam en ik mijn lijf weer terugkreeg 🙈
5 jaar geleden
Toen ik 8 cm insluiting had, werden de weeën heftiger. Tot de 8 cm heb ik gewoon zitten puzzelen en met mijn vriend gelachen
Ik had een morfinepomp en die had ik aan mijn vriend gegeven met de opdracht te drukken ik bleef maar zeggen: heb je nou al gedrukt je moet wel drukken.
En toen de kleine haar hoofdje er was heb ik geroepen : haal haar eruit, haal haar eruit! Niet veel bijzonders dus.
5 jaar geleden
Ik heb vooral veel gezegd: ik kan niet meer, dit gaat me niet lukken.
Tegen een verpleegster heb ik gezegd dat ze beter kon gaan als ze me tijdens de weeën vragen ging blijven stellen en aan een andere verpleegster heb ik gezegd; jij bent lief, kun je niet blijven? waarop ze gebleven is.
Toen ie geboren was riep ik, hij huilt niet, doe dan wat hij moet huilen waarop de gynaecoloog zei, mevrouw, meer geluid komt er nog niet uit, hij doet het heel goed. 😅