14 Reacties
5 jaar geleden
Mijn dochter heeft het maandag gehad, 2 prikjes en rotavirus vaccin. Als je twijfelt heel goed informeren en voor en nadelen afwegen. Vaccinatie is op dit forum heel gevoelig topic.
5 jaar geleden
Nu het rotavirus veroorzaakt vooral diarree en overgeven (wat sowieso al erg is voor en kind dat zich niet kan uitdrukken hoe hij zich voelt) maar ik vond het vooral belangrijk om te vaccineren zodat het niet zoveel in circulatie is voor kindjes met een zwakker imuumsysteem die de keuze niet hebben om zich te laten vaccineren. Het zijn namelijk deze kindjes die er het meeste last van gaan hebben en in het ziekenhuis kunnen belanden
5 jaar geleden
Ik heb het gegeven het is 2 x ergens tussen de 10 en 15 euro weet niet meer zo goed. Ik denk er eerlijk gezegd niet bij na. Het vaccin bestaat der zijn onderzoeken naar gedaan en bewezen dat het werkt. Dan denk ik beter voorkomen dan genezen. Als je bij alles zou nadenken dan zou je niks meer eten of drinken. Dus ...
5 jaar geleden
Wij hebben het gegeven. Je kan maar beter het zeker voor het onzekere nemen! Het rotavirus veroorzaakt hevige diarree wat voor uitdroging kan zorgen als je kindje door ziek te zijn dan ook niet goed drinkt (je kan ze niet verplichten he) dan sta je nog verder van huis. Via de kinderarts van het ziekenhuis hebben wij ook een eerste dosis vaccin gegeven tegen meningitis type C. Persoonlijk vind ik het de moeite waard deze ook te geven. Het is een vieze bacterie die ernstige schade en ziekte kan veroorzaken. Ik ken een kindje dat eraan gestorven is en iemand die er doofstom van geworden is. Ik wil mijn zoontje dit niet aandoen! Zou het mezelf nooit vergeven moest ik het hebben kunnen voorkomen en niet heb gedaan. Mijn zoontje heeft wel altijd wat koorts van de vaccinaties, maar dat is een natuurlijke normale reactie van het immuunsysteem. Ik geef hem dan een perdolan suppo en heeft hij er al snel geen last van. Ik vind persoonlijk de vaccinaties alleen maar voordelig, maar iedereen doet er natuurlijk mee wat die zelf wilt!
5 jaar geleden
Kan dit in Nederland ook? Zegt mij helemaal niks en kan het ook niet terugvinden in zijn vaccinatieprogramma
5 jaar geleden
Reactie op Mama-dec20
Kan dit in Nederland ook? Zegt mij helemaal niks en kan het ook niet terugv ...
Je kan het apart aanvragen bij huisarts/ggd etc. Eerste dosis moet wel gebeurd zijn voordat de baby 12 weken is
https://www.rivm.nl/rotavirus/rotavirusvaccinatie