156 Reacties
3 jaar geleden
Ik zit te denken om voor mijn man een eenmalig magazine te maken met allerlei foto's van de eerste maanden en teksten erbij.
Daarnaast hebben ze bij hipenmamabox.nl erg leuke cadeaus.
Mijn man was in februari jarig en kreeg van haar een set plastic servies met erop: dinnerdate with dad (mok, bord en diep bordje) en een shirtje voor dochter met een slab waarop staat: my dad rocks.
Ook voor de opa's en oma's hebben ze hele leuke cadeaus
3 jaar geleden
Voor mijn eerste moederdag een armbandje gekregen en aan de oma’s een foto van onze newbornshoot gegeven in een mooi lijstje. Een fotoboek is ook erg leuk dat hebben we het jaar erop gegeven (jaarboek).
De opa’s hebben een hanger voor aan hun sleutelbos gekregen en een mok. Papa ook een leren armbandje met zijn naam erin gegraveerd een soort buddha to buddha armband.
De jaren erna ben ik eigenlijk alweer vergeten (bijzonder dat ik alleen jaar 1 herinner 😂).
3 jaar geleden
Reactie op Aliesje89
Ik zit te denken om voor mijn man een eenmalig magazine te maken met allerl ...
Wat een super leuk en creatief idee, zo'n tijdschrift! 😍 Ga ik zeker even onthouden. En een kijkje nemen op die website, kende ik nog niet!
3 jaar geleden
Doll van Joyce (insta) maakt leuke poppetjes van het hele gezin. En made by mae (ook op insta) maakt tekening/poster van gezinnen.
Ik vind beide mega leuk...
En anders een fotoshoot doen van de kleine met de kat samen en dat op aluminium van de hema laten afdrukken 🥰.
Ik denk overigens wel dat ik mn vent goed moet helpen herinneren aan t feit dat moederdag eraan komt 🤣🤣
Voor de opa's dacht ik een foto van diezelfde shoot te geven. En oma's op moederdag moet ik nog even bedenken ... haha
3 jaar geleden
Reactie op Iloon_88
Doll van Joyce (insta) maakt leuke poppetjes van het hele gezin. En made by ...
Wat zijn dat twee super leuke insta accounts! 😍😍 Ga ik volgen!
3 jaar geleden
Ik heb tegen mijn man gezegd dat hij de toon ‘bepaald’ dus hoe goed/fout hij moederdag doet bepaald hoe ik vaderdag ga aanpakken. Ik ben benieuwd hoe dit gaat lopen. Wel al bedacht om een gereedschapskist te kopen voor hem, aangezien hij net ons hele huis verbouwd heeft in de kraamperiode. (Zijn nadat de kleine man 3 weken oud was verhuist en hebben een hele woning van onder en boven opgeknapt.)
Voor opa’s en oma’s is het vaak leuk om iets met een foto of voet/handafdrukjes te krijgen. Blijft altijd uniek op die manier.
Voor mijn moeder heb ik de eerste foto van al haar kleinkinderen samen laten afdrukken op canvas als bedankje voor alle klushulp. Zoiets valt ook erg in de smaak.
3 jaar geleden
https://www.tastingcollection.com/nl/whisky-proeverij-collectie-24-tubes-in-luxe-houten-kist.html
Mijn vriend krijgt deze.... hij heeft altijd gehint dat hij die wel will voor zijn 1e vaderdag
3 jaar geleden
Reactie op LMR
Ik heb tegen mijn man gezegd dat hij de toon ‘bepaald’ dus hoe goed/fout hi ...
Je leert met vader-/moederdag je kind een liefdevol gebaar naar een ouder te maken. Ik zou dit niet van hoe goed of fout je partner het doet laten afhangen maar meer van wat jij je kind hierin wil meegeven. Ik ga dit bijvoorbeeld vormgeven in een soort van lief gebaar; een ontbijtje, een zelfgebakken appeltaart of een mooie tekening. Dat vind ik zelf veel leuker dan dure spullen geven. Mijn vriend moet op zijn beurt maar bedenken wat hij ons kindje wil meegeven. Misschien vind hij het kopen van een luxe cadeautje wel weer heel leuk en daar is dan ook niets mis mee. Ieder zo zijn eigen invulling. 😊
3 jaar geleden
Je leert met vader-/moederdag je kind een liefdevol gebaar naar een ouder t ...
Helemaal mee eens al begrijp ik LMR ook weer een baby van 3 maanden krijgt er nog niks van mee en als hij met niks aankomt zal ik met vaderdag ook niet volledig uitpakken hahah zelf begin ik er pas mee wanneer me kinderen er ook iets aan toevoegen zo is de oudste 2 en begint ze al te knutselen en kleuren super leuk zoek dan ook altijd leuke pinterest dingen op om te doen met haar maar wat je zegt luxe kados ben ik ook niet zo van mij maak je veel gelukkiger met een tekening die vol liefde is gemaakt indd daar is echt moeite voor genomen!
3 jaar geleden
Daarom staat bepaald ook tussen aanhalingstekens ☺️ Was meer als een grapje bedoeld.
Hij weet dat ik het meest gelukkig wordt van een dagje kwalitatief samen de tijd doorbrengen, ontbijt op bed, dat soort kleine dingen maak je mij veel gelukkiger mee dan dure cadeau’s.
3 jaar geleden
Ik snap jullie beiden. Aan de ene kant ben ik ook blij dat moederdag eerder is dan Vaderdag, want ik ben wel benieuwd waar hij mee komt zonder dat ik het 'voor doe'. Aan de andere kant wil ik het toch doen zoals ik het wil doen. Voor mij is tonen dat je moeite hebt gedaan (om ontbijt te maken of om na te denken over een persoonlijke attentie) ook belangrijker dan de financiële prijskaart die er aan hangt. Maar o wee als hij moederdag vergeet 😅
3 jaar geleden
Persoonlijk vind ik dit net als valentijnsdag een grote commerciële onzindag(en).
Ik geef mijn ouders dan al jaren niets meer op deze dag maar verras hen spontaan door het jaar heen met een cadeautje wanneer ze het niet verwachten. De attentiewaarde is dan zoveel groter.
Ik verwacht nu ook niks nu ik zelf moeder ben geworden. Als mijn zoontje straks op school iets knutselt en een ontbijtje maakt kan ik dat zeker waarderen en van genieten maar voor nu hoeft het echt nog niet.
3 jaar geleden
Reactie op Sharkie89
Persoonlijk vind ik dit net als valentijnsdag een grote commerciële onzinda ...
Eigenlijk heb je helemaal gelijk🙈 tot nu toe ook nooit wat er aan gedaan en verwacht niet perse iets voor moederdag maar ga denk wel met de oudste iets leuks maken voor vaderdag gewoon omdat in het ook heel leuk vind😜 we maken er niet een te grote poespas van hoor haha
3 jaar geleden
Ik vroeg net aan mijn vriend wat hij wil voor Vaderdag. Zegtie: “een fles whiskey, ik stuur je wel een linkje” dus ik lachen. Was hij bloedserieus, alsof hij er al heel lang over na had zitten denken 😂
Maar ik zei hem al dat ik dat wel bewaar voor z’n verjaardag in oktober. Ik zei al dat hij een typisch Vaderdag cadeau kan verwachten. Dat ik de baby ‘iets laat maken’. Zegtie: “dat is allemaal meuk waar je niks aan hebt”.
Jup. Welkom in het ouderschap. Maar dat heeft ook wel weer z’n charme vind ik🙈 lekker afgezaagde cadeautjes, ik hou dr van 🙊
Ik heb al een kaartje in huis waarop staat ‘liefste papa’. Verder ga ik tegen die tijd handgemaakte vaderdagkoekjes bestellen. Ook is er een baby knisperboekje dat heet daddy times. Interessant voor de baby door de kleurtjes en de knisper, maar ook voor paps want er staan weetjes enzo in. Dan heeft hij wat te lezen en de baby wat te kijken :-)
En ik wil zoutdeeg maken en daarin het handje en voetje van de baby drukken. Of ipv zoutdeeg zoiets als op de foto, maar dan ook met pootafdruk van de hond erbij (we grappen altijd met elkaar dat zij onze adoptiedochter is 🙊)
Maar zoutdeeg is ook super betaalbaar en zo’n setje met verf enzo kost al snel ruim €20
3 jaar geleden
Reactie op LMR
De houten kist is best zonde. Ik heb met onze eerste trouwdag mijn man de w ...
Tja hij wil hem graag.... wie ben ik dan om te zeggen: krijg je niet
3 jaar geleden
Tja hij wil hem graag.... wie ben ik dan om te zeggen: krijg je niet
De moeder van zijn kind 🤣
Nee maar even serieus; dan vooral doen! 😊 Ik persoonlijk vond het zonde zoveel geld voor een kist neer te tellen als het om de inhoud gaat en die daar ook goedkoper te krijgen is. Van het ‘bespaarde’ geld hebben we toen van een aantal soorten nog een hele fles gehaald (goede whisky is zo duur 😢)
3 jaar geleden
Mijn zoontje heeft mijn man begin deze maand zijn voetafdrukjes in zanddeeg gegeven, voor zijn verjaardag. Wij geven elkaar eigenlijk nooit kadoos maar ik heb hem dit jaar wel iets gegeven en vanuit mijn zoontje dan de zanddeeg afdruk, ik wou toch iets kleins doen voor zijn 1e verjaardag als papa. Ik had niet verwacht dat mijn man het zo leuk zou vinden! Hij heeft het ook echt opgehangen op een plekje waar nog meer ruimte is 'in de hoop dat er de komende jaren nog meer komt te hangen '.
Als mijn verjaardag op zondag valt dan ben ik op moederdag jarig, ik mocht dan altijd bij mijn moeder in bed gaan liggen 's ochtends en dan kregen we samen ontbijt op bed. Ik heb daar zulke warme herinneringen aan, dat wil ik voor mijn zoontje ook creëeren voor de vaderdag, alleen al het samen het ontbijt voorbereiden en de afwachting wat papa ervan gaat vinden. Ik heb ook vast tegen mijn man gezegd dat ik heel graag een ontbijtje op bed wil met moederdag om de herinnering nieuw leven in te blazen. Koop er een tijdschrift bij en je hebt gescoord bij mij hoor 😉
Voor de opa's en oma's wil ik iets met een foto gaan doen, gezinsfoto laten maken ofzo.
3 jaar geleden
Reactie op LMR
Daarom staat bepaald ook tussen aanhalingstekens ☺️ Was meer als een grapje ...
😊 Ben benieuwd wat je krijgt!