Vaginale schimmel tijdens zwangerschap

OumAdamAymen
2 maanden geleden
Volgen
Hallo meiden, ik ben vandaag 5 weken en 1 dag zwanger. Ik heb sinds een week last van jeuk daar beneden en witte afscheiding. Ik denk dat het vaginale schimmel is. Heeft iemand hier ervaring mee? En wat zou ik het beste kunnen gebruiken? Ik dacht zelf aan canesten crème. Alvast bedankt voor het reageren
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
7 reacties
Wicoby
2 maanden geleden
Het zou goed kunnen dat je een schimmelinfectie hebt. Ruikt het ook echt onfris? Best eens bellen naar de huisarts dan. Ik heb vroeger gyno dactarin crème gebruikt of zo een eenmalige capsule om in te brengen maar die naam ben ik vergeten. Ik heb er namelijk last van elke keer in antibiotica moet slikken.
  • Rapporteren
MamaKate
2 maanden geleden
Geen ervaring mee, denk het beste even de vk of ha bellen of het kan ivm zwangerschap. Ik had zelf wel een tip mee gekregen voor bij de bevalling is om 2 weken voor je uitgerekende datum wel een antischimmel ampule te gebruiken. Hiermee kan je spruw voorkomen bij je baby. (Is nog ver weg, maar misschien wel handig)
  • Rapporteren
mirantje_83
2 maanden geleden
Ik had dit ook bij beide zwangerschappen. Je kan het beste even contact opnemen met je huisarts want als het een inwendige schimmel is, helpt alleen een zalfje niet.
  • Rapporteren
Yalisa-24
2 maanden geleden
Vorige zwangerschappen regelmatig last van gehad! Huisarts of huisartsenpost even bellen en zoiezo doorgeven dat je zwanger bent! Je hebt pillen om in te brengen vaginaal, zalfjes en ook medicijnen om in te nemen!
  • Rapporteren
Mirmaar
2 maanden geleden
Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik ook vaak last gehad van vaginale schimmelinfecties.Op advies van de vk ben ik toen begonnen met Candiflow te gebruiken. Dit heeft bij mij heel goed geholpen, aangezien ik hierna geen schimmelinfectie meer heb gehad.
  • Rapporteren
Peggy29
2 maanden geleden
Canesten crème is een vrij verkrijgbaar product. Maar omdat je in verwachting bent is het advies om dit alleen te gebruiken op doktersadvies. Zo is je huisarts of verloskundige op de hoogte. Ik zelf heb er altijd last van in de zwangerschappen. Het komt door een verandering in balans door de hormonen. Beide kindjes hebben na de geboorte ook spruw gekregen
  • Rapporteren
serendipity
2 maanden geleden
Hoi, ik heb verdere reacties niet gelezen, maar ik ben anti medicijnen. Biologische yoghurt inbrengen met tampon.... ik doe t altijd eenmalig en t is direct over. Heb t echter nog nooit gehad met de zwangerschap, maar beter yoghurt dan chemicaliën denk ik altijd. ;) Sterkte
  • Rapporteren