4 Reacties

2 jaar geleden

Niet met kind geweest maar wel op Rhodos (vlakbij Kos) een aantal jaar terug. Veel stranden zijn kiezelstranden dus waterschoentjes zijn heel fijn voor zowel de kleine als jullie zelf. Qua weer hadden wij het toen perfect, 25C, geen wind dus daar geen tips voor. Zelf zijn wij gister teruggekomen van een Duits waddeneiland dus wel op dat punt een paar ervaringen rijker. Hier mijn tips, hopelijk heb je er wat aan ☺️ Zoals gezegd dus waterschoentjes, die van de Hema vind ik erg fijn. Wasbare zwemluier, zo fijn, na gebruik onder de kraan uitspoelen en de volgende dag weer aan op het strand. Talkpoeder, kan je zand van de benen/billen/overal afkloppen Bad/zwem cape. Heerlijk voor na het zwemmen Badjas, gebruikten we ook vaak als dekentje idee voor de latere avond in de kinderwagen. Wij hebben die 2 maten groter vanwege die reden. UV-pakje, scheelt je smeren Petje en zonnebril, beschermt ook dat bolletje van ze. Heel veel plezier in ieder geval!!

2 jaar geleden

Wat lief dat je de tijd hebt genomen om uitgebreid te reageren. Dank voor alle tips! Kk heb er veel aan en toevallig heb ik gisteren de waterschoentjes van de Hema gekocht.

2 jaar geleden

Wij zijn net terug van Rhodes! Inderdaad uv pakjes vind ik echt ideaal! Scheelt veel smeren en mijn dochter lag het liefst de hele tijd in het zwembad (wat vol in de zon lag). Hier had ik ook petjes bij van dat spul. Ik heb de slipstop schoentjes, vind ik ideaal en helpt ook tegen het warme zand en is bijvoorbeeld ook UV werend. Ik had ook een wasbare zwemluier en dan wat weggooi zwemluiers. De wasbare droogt niet altijd heel snel en dan konden we smiddags de weggooi luier aan doen. Vooral veel rompertjes meenemen, bij ons was er wel wat wind, maar dit maakte het niet koud ofzo. Ook was het ‘s avonds nog lekker en hebben we eigenlijk nooit een vestje aan hoeven doen. Speelgoed hebben wij vooral daar gekocht. Met een emmertje en schepje ze zijn al blij, al is het emmertje van andere kindjes altijd leuker 🙈. Vliegen hadden wij wat boekjes bij ons en potloodjes om te tekenen. Op de heenweg zaten we in het midden en gangpad en terug allebei aan het gangpad. Dat vond ik eigenlijk het fijnst, kon de kleine meid lekker ik het gangpad heen en weer lopen en voor je gevoel net wat meer ruimte. Ohja en ik weet niet of je een auto gaat huren, wij hadden een hydrofiele doek bij het raam gedaan zodat ze niet vol in de zon lag. Hele fijne vakantie gewenst!

2 jaar geleden

Wij zijn op kos geweest met onze dochter is (ook 1,5 ;) ) en dat was heerlijk! In principe is het in deze periode best wel warm daar, maar er staat eigenlijk altijd wel iets van wind. Goed insmeren dus! Wij gingen meestal 2x op een dag zwemmen en voor haar slaapje terug naar de kamer. In de ochtend deden we een gewoon badpakje aan en in de middag vaak zo’n uv pakje. Een hoedje of een petje is echt wel fijn, mijn dochter heeft erg licht en weinig haar, dus voor haar helemaal echt nodig! Het strand is vaak met kiezels, dus schoentjes voor in het water is fijn. Ook bij het zwembad fijn, want ze hebben wat meer grip en geen last van de warme grond. Wij hadden een appartement en zaten dicht bij kos-stad. Daar kun je echt heerlijk eten bij veel verschillende tentjes. We hadden voor elke dag een knijpfruitje mee en ook een aantal knijpgroente (ella’s kitchen, zo’n zakje is makkelijker dan potjes) zodat ze in ieder geval genoeg groente en fruit binnen zou krijgen. Dat vind ik voor iedere (vlieg-) vakantie een aanrader trouwens! Voor in het vliegtuig hadden wij 2 kleine nieuwe dingen gekocht. Een boek met geluidjes en een kladblok met wat potloodjes. Dat ingepakt, zodat ze zich even zou vermaken. Genoeg filmpjes gedownload en een heel assortiment aan eten 😂. In de avond koelt het wel af, maar inmiddels niet meer tot het fris wordt. Ik zou wel lekker een paar langere broekjes en vestjes meenemen, zodat mocht het toch te veel afkoelen, je iets bij je hebt. Wij hebben voor 4 dagen een auto (met kinderstoel!) gehuurd. Dat zou ik, als je dat wilt, van te voren regelen! Wij waren er in mei en bij het bedrijf waar wij gehuurd hebben hadden ze geen auto’s meer. Wij zijn vaak in de ochtend even iets gaan doen (dan is het nog niet te warm) en in de middag lekker niksen en zwemmen bij het zwembad. Drinkwater moet je daar kopen, kan niet uit de kraan. (Weet niet in wat voor soort iets je zit, als je all in hebt, dan heb je dat natuurlijk niet nodig.)