15 Reacties

5 jaar geleden

Ik doe het al🙄 En het beste gaan die wortel dingetjes. Soepstengel wordt minder snel zacht in de mond. Dus ik vind deze wat veiliger, en de kleine vindt ze heerlijk 🥰

5 jaar geleden

En eventueel lange vingers ook?

5 jaar geleden

Nog niet geprobeerd, i.v.m. suiker etc. Maar volgens mij worden die dingen ook snel zacht, sneller als een soepstengel. Zou het gewoon proberen, je moet nu toch nog erbij blijven.

5 jaar geleden

Ik doe ook al de baby koekjes die worden ook heel snel zacht en indd de carrot puffs die vind ze heerlijk

5 jaar geleden

Mijn dochter van 5,5 krijgt al baby liga koekje.

5 jaar geleden

Ieder z’n eigen ding hoor maar ik snap niet zo goed waarom mensen hun kleintjes al zo jong koekjes ed geven waar zo veel suiker in zit? 🤷‍♀️

5 jaar geleden

Reactie op tulpje24

Ieder z’n eigen ding hoor maar ik snap niet zo goed waarom mensen hun klein ...
Heb ik vroeger ook gehad en ik ben er niet slechter van geworden hoor 😅🤣

5 jaar geleden

Reactie op C En F

Zo is dat!

5 jaar geleden

Mag vanaf 6 mnd had ik gelezen. Hier zijn maisvingers een ware hit. Bij soepstengels moet je wel opletten bij het laatste stukje. Die van mij heeft de neiging om de laatste 2cm in de mond te proppen. Dat vind ik toch iets minder relaxt😂

5 jaar geleden

Reactie op tulpje24

In de baby maïs vingers zitten geen toegevoegde suikers en zout, wel vezels zodat ze daaraan kunnen wennen en eiwitten. Ik geef geen lange vingers om de suiker reden.

5 jaar geleden

Reactie op tulpje24

Als ik het goed heb begrepen hebben ze Nutrilon ook expres wat zoetiger gemaakt zodat babys alvast wennen aan zoete drankjes, want tja, Nutrilon is van nitricia, en die bereiden hun toekomstige klantjes alvast voor. (Sorry, beetje off topic maar moest er wel aan denken bij deze opmerking) ookal probeer je het nog zo goed te doen..

5 jaar geleden

Reactie op Anoniempje135

Als ik het goed heb begrepen hebben ze Nutrilon ook expres wat zoetiger gem ...
Dat geldt voor op opvolgmelk 3 en hoger dacht ik. Dus de nutrilon (en andere merken) voor kinderen van 1 jaar is dat niet. Keuringsdienst van waarde heeft ook eens de baby koekjes onderzocht. Er zit meer suiker in dan in volwassen koekjes, toch gek...

5 jaar geleden

Reactie op Anoniempje135

Als ik het goed heb begrepen hebben ze Nutrilon ook expres wat zoetiger gem ...
Nee dat klopt niet helemaal. Er zit zelfs minder suiker in de opvolgmelk dan in nummer 1 en 2. Er zit alleen wel een beetje meer suiker in dan in gewone melk. En aangezien je kind vanaf een jaar gewone melk mag drinken, raden ze het daarom af om met de opvolgmelk door te gaan. Er zijn echter ook onderzoeken die uitwijzen dat juist in de peuterleeftijd de opvolgmelk wel goed kan zijn, omdat kinderen dan over het algemeen slechter eten (minder en minder gevarieerd omdat alles ineen ieew vies is). Je kunt het dan als een soort voedingssuplement zien 🤷🏻‍♀️. Kortom, het klopt wat er gezegd werd bij de keuringsdienst van waarde, maar het is niet per definitie de enige juiste informatie.

5 jaar geleden

Reactie op C En F

Met die redenatie kun je ook tulpenbollen geven. Is m’n opa ook groot mee geworden. Wat hieronder ook iemand zegt, vooral doen waar je je goed bij voelt. Van een beetje suiker vergaat de wereld inderdaad niet. Ik lees hier zo vaak terug ‘omdat ik ook geen droog brood eet’ , ‘omdat ik dit of dat ook niet lekker vind’ of ‘omdat ik t vroeger ook kreeg’. Als dat de enige selectiecriterium is, helemaal prima. Maar ondertussen zijn we wel 20-40 jaar verder en is er veel meer kennis en keus dan voorheen en kun je kiezen voor (on)bewuste voeding.

5 jaar geleden

Ik denk dat je dat mag aanbieden wanneer jij denkt dat dat kan. Als je het goed in de gaten houdt, kun je altijd stoppen als het nog niet veilig gegeten kan worden.