7 Reacties
2 jaar geleden
Heel herkenbaar. Ons zoontje van 21 maanden heeft precies hetzelfde. Wil constant wat eten, wijst naar de koelkast of naar kastjes....hij weet dat daar lekkere dingen te halen vallen😉
Met het consultatiebureau gesproken en zij zeggen dat hij mooi in het midden van de curve zit qua gewicht.
Ik geef hem niet steeds wat te eten als hij daar naar vraagt. Hij moet ook leren dat hij niet constant kan eten. Maar vind het soms wel lastig omdat hij blijft vragen om wat te eten.
2 jaar geleden
Herkenbaar, mijn dochtertje van 22 maanden eet sinds een maand of 1a 2 maanden ook het liefs de helledag door. En ze is niet te dik.
2 jaar geleden
Ja zeker herkenbaar. Ik kan nog niet naar de keuken lopen of hij staat alweer achter me 🙈 Ook is het nooit genoeg. Ik denk dat ik als ik aan zou blijven bieden hij door zou blijven eten. Hij is niet te dik, mooi op zijn curve. Hoe merken jullie het onderscheid tussen hun zin willen krijgen en echt trek hebben? Ik merk dat ik dit soms lastig vind.
2 jaar geleden
Mijn zoontje geeft pas sinds kort beter zijn grens aan. Hij eet echter voor het beeld al snel 300 gram avondeten en dan nog vlees erbij en een toetje. Het is kindeigen dat ze willen hebben wat jij hebt en vooral met eten. Zorg dus dat je gelijktijdig met haar eet en bij voorkeur hetzelfde.
2 jaar geleden
Hier ook een boefje met vooral lekkere trek. Als hij buiten de ‘vaste’ eet/snackmomenten om wat wilt hebben dan bied ik hem de gezonde keuze aan, ochtend vaak nog iets van fruit en de middag groente. Als hij dat niet wilt hebben dan weet ik dat het lekkere trek is. Wilt hij het wel dan is het daadwerkelijke trek. Voor het idee. Slechts 1 op de 10~15 keer wilt hij daadwerkelijk de groente (al) hebben.
2 jaar geleden
Hier ook een meisje van 22 maanden dat eigenlijk al sinds ze vaste voeding krijgt eet als een slootgraver🙃
Ze is echter niet te dik, sterker nog ze zit iets onder de curve qua gewicht. Als ze echt overgewicht zou hebben zou ik wel wat meer opletten met eten aanbieden.
Gelukkig houdt ze ook erg van gezonde dingen en we bieden haar ook weinig ongezonde dingen aan. Ze drinkt ook bijna alleen water.