9 Reacties
2 jaar geleden
Ik werk zelf in de kinderopvang en heb de volgende tips voor je;
- Hou het afscheid nemen van je kindje kort, zorg dat je duidelijk zegt dat je weggaat, kusje geven etc. en daarna ook echt gaan, hoe moeilijk dat ook is. Als je het afscheid rekt dan wordt het voor je kindje niet makkelijker, alleen maar lastiger.
- Geef een knuffel/t-shirt mee met jouw geur. Iets vertrouwds van thuis geeft je kindje een veilig gevoel.
- De leidsters zullen echt hun best doen om het wennen zo fijn mogelijk te maken voor je kindje, dus heb vertrouwen!
En gewoon bellen om te vragen hoe het gaat, dat geef ik in ieder geval altijd mee aan ouders 😊
2 jaar geleden
Ik werk ook in de kinderopvang, en echt waar het is maar voor even. Binnen een week of 2 is hij hopelijk gewend aan de groep, leidsters en kinderen.
Hou het afscheid wel echt kort, hoe langer je blijft hangen hoe moeilijker het wordt.
En je mag natuurlijk tussendoor altijd bellen om te vragen hoe het met je kindje gaat. Hij is al kindjes gewend, dus het is meer de omgeving en de mensen om zich heen waar hij/zij aan zal moeten wennen.
Komt echt goed mama!
2 jaar geleden
Reactie op Janneke01
En? Hoe is de eerste week verlopen? 😊
Redelijk wel denk ik.. natuurlijk nog huilen bij het afzetten maar ik kreeg toch al foto’s te zien waarop hij aan het spelen was. Wel heeft hij het moeilijk aan het einde van de dag wanneer andere ouders hun kindjes komen halen. Telkens als de bel gaat is hij heel teleurgesteld als ik of mijn vriend het niet is. Hopelijk gaat het iedere dag een beetje beter