30 Reacties
5 jaar geleden
Hier ook een kleintje met verborgen reflux. Wij zijn sinds een week gestart met johannesbroodpitmeel toevoegen aan de voeding. Nog geen mega verschil, alleen helaas wel meer krampen en spuit luiers. Wakker in bed leggen is een uitdaging want tijdens het halfuur rechtop valt ze vaak al in slaap.. dat neem ik maar even voor lief. Eerst de reflux onder controle en daarna zorgen we voor een gezond slaappatroon!
We kijken het nog een weekje aan en hebben dan weer contact met de huisarts.
Wellicht helpt het nog om het bedje wat schuin te zetten?
5 jaar geleden
Hey, onze dochter is inmiddels ruim 6 weken en heeft ook erg last van reflux. Wij zijn gemiddeld anderhalf uur bezig met een voeding omdat ze best veel spuugt of je ziet haar moeilijk wegslikken. Onze dochter heeft de eerste 3 weken op onze borst geslapen, in bedje/wiegje/wagen/nestje wilde op een gegeven moment allemaal niet meer lukken. We waren helemaal oververmoeid en na een nacht dat ze van 21:00 tot 08:00 non stop gekrijst had, zaten we al snel bij de kinderarts in het ziekenhuis en hebben we medicijnen gekregen voor haar reflux. Ze zat echt in een vicieuze cirkel van niet meer slapen, pijn aan der slokdarm, huilen en oververmoeid zijn.
Sinds haar medicijnen gaat het echt stukken beter. Het spugen blijft, maar ze heeft geen pijn meer aan haar slokdarm en slaapt bijna elke keer in haar eigen bed s nachts, soms tussen ons in, maar niet meer op onze borst en overdag vaak beneden in de box of wagen na een wandeling.
Draagzak kan ik je ook aanraden. Dan blijft hij rechtop, toch dicht tegen mama aan, maar heb je wel je handen vrij!
Verder hoor ik goede verhalen over osteopaat.
En verder wisselen mijn man en ik de de avond en de nacht af. Ik doe de avond tot 00:00,dan slaapt mijn man vast van 20:00 tot 00:00 en hij doet dan de nacht tot een uur of 6 zodat ik kan blijven liggen.
Ik ben door dit hele gedoe na een maand gestopt met borstvoeding. Had het echt nodig om af te kunnen wisselen met mijn man... Maar misschien kun je kolven?
Gezellig is het niet, maar het is bij ons gewoon nodig zodat we het zelf trekken!
Hopelijk gaat het snel beter bij jullie, maar tijd, geduld en acceptatie is ook erg belangrijk heb ik bij ons gemerkt😘
5 jaar geleden
Wij hebben als tips gekregen:
Ipv half uur recht op tien minuten recht op. En een vast ritme aanhouden. Omdat Tess een gulzige drinker is is het alsvolgt:
10 minuten drinken (100cc) 10 minuten speen of vinger zuigen, 10 minuten rechtop boeren, (overdag) ongeveer tien minuten op de buik in de box of snachts tien minuten op de buik op de arm. (hoofd bij elleboog en benen bij de hand.)😉
Vervolgens verschonen en dan weg leggen in (een verhoogt hoofdeinde) bedje.
Daarnaast gebruiken wij ook johannesbroodpitmeel.
En zijn wij gestart met infacol, sinds gisteren. Daar weet ik nog niet van of het werkt.
Bij ons is het hoe minder prikkels hoe beter ze slaapt. En ook minder voeding = minder reflux. Ze dronk bij ons namelijk steeds meer borstvoeding via de fles. Meestal 130 cc...
5 jaar geleden
Reactie op Miranda 93
Wij hebben als tips gekregen:
Ipv half uur recht op tien minuten recht op. ...
Ze is trouwens nu 4 weken, was volgens het consultatiebureau te zwaar... 4684 kilo
Haar groeit blijft achter waarschijnlijk door het weinig/minder slapen.
5 jaar geleden
Wij hebben hier ook last van.. eerst heb ik het bedje een beetje schuin gezet, maar inmiddels staat er bed zo schuin dat hij naar beneden glijd.. het werkt wel moet ik zeggen want er is nu echt geen mogelijkheid dat de voeding terug stroomt. Waar je wel even op moet letten is dat je geen dekentje gebruikt of echt heel kort opmaakt anders schuift hij eronder.
5 jaar geleden
Ons zoontje heeft hier ook last van. Zo zielig.. We zijn vorige week vrijdag naar de osteopaat geweest en heb wel het idee dat dat al wat heeft geholpen. Hij kon voor de osteopaat niet boeren, nu wel elke keer na borstvoeding en dat scheelt bij hem. We hebben het bedje en Park ook heel schuin staan want plat liggen gaat absoluut niet. Nu zit hij nog de hele dag bij mij in de draagdoek zodat hij toch wat slaapt..
We hebben nu ook gaviscon baby in huis gehaald, nu twee keer geprobeerd als hij echt veel pijn had en dit verlicht ook waardoor hij wel kan slapen.
Maar het is niet makkelijk, frustrerend dat ik hem niet kan helpen en vermoeiend ook wel😔
Over twee weken kunnen we nog eens terecht bij de osteopaat en ik hoop dat het dan weer wat beter is.
5 jaar geleden
Mijn dochter heeft vermoedelijk ook verborgen reflux. Maar wilt niet overeind zitten, blijft om voeding vragen met als gevolg dat het langs haar lippen loopt of ze het later uit spuugt. Ze vraagt ook om voeding na 20 minuten bv maar drinkt dan 3 slokken uiteindelijk. Iemand tips?
5 jaar geleden
Reactie op Mamma2020
Mijn dochter heeft vermoedelijk ook verborgen reflux. Maar wilt niet overei ...
Onze dochter wil ook vaak niet overeind zitten maar dit is omdat er bij haar dan nog een boertje vast zit, wanneer zij heeft geboerd is wil zij dit wel en is rustiger weer. Kan het zijn dat je dochter niet huilt voor voeding maar omdat zij moe is? Een baby is maar een uur wakker dus dat uurtje is zo om met voeding geven.
5 jaar geleden
Reactie op Mamma2020
Mijn dochter heeft vermoedelijk ook verborgen reflux. Maar wilt niet overei ...
Probeer ook een speentje..
Ze gaat naar voeding vragen want als ze inderdaad reflux heeft doet der slokdarm zeer. En dan wil ze dat verzachten door de melk
5 jaar geleden
Mijn dochter van bijna 5 weken heeft er ook erg last van. Ze kan soms zelfs niet drinken echt superzielig. Boertjes laten lukt niet altijd waardoor ze huilerig wordt. Maar wat vooral probleem is dat voeding heel vaak maar niet heel veel uit mond komt en ze dus niet op rug kan liggen en snachts ik dus totaal niet kan slapen en overdag niks kan doen omdat ik haar hele dag overeind moet vasthouden. En met die johannespitbroodmeel verergt haar buikkrampjes waar ze ook last van heeft. Haar bedje zit ook erg scheef maar helpt niet helaas. Tips zijn welkom....
5 jaar geleden
Reactie op Ummie1
Mijn dochter van bijna 5 weken heeft er ook erg last van. Ze kan soms zelfs ...
Hier precies hetzelfde! Vandaag heeft hij bijna niet geslapen, alleen maar huilen, slokken, grommen.. als het zo doorgaat ga ik toch om medicijnen bij de kinderarts on hetnzkh vragen. M'n middelste had het ook heel erg en met die medicijnen nergens last meer van gehad.
5 jaar geleden
Reactie op Shirbird
Hoe kan je bij de osteopaat zijn geweest, die zijn dicht in de lockdown. Mi ...
In België zijn ze wel gewoon open.
5 jaar geleden
Hier helpt op zijn buik slapen ook erg goed. Overdag leg ik hem op zijn buik en dan heb ik er toezicht op. Hij slaapt veel beter
5 jaar geleden
Wij hebben een kussen gekocht (bijna net zo breed als het bedje) die licht afloopt 15%) zodat ze niet plat ligt. (je kan ook het bedje schuin laten aflopen door er wat onder te zetten. Verder hoe rustiger ze zijn hoe minder last ze van de reflux hebben volgens mij (niet teveel prikkels laten opnemen als ze wakker zijn) geen tv of kookluchtjes en teveel licht ed. Op tijd weer op bed leggen, na eerste gaapje alweer voorbereiden om naar bed te brengen. Ook al is dat na een half uur alweer. En wat bij ons echt veel heeft geholpen om toch op de buik te leggen. Ik zie daar geen extra gevaar in (ook met de kinderarts over gehad en die gaf ook aan om haar gerust op de buik te leggen omdat haar motoriek sterk is, bij baby's die nog aan moeten sterken niet doen uiteraard) we volgen haar altijd via een babyfoon maar ze draait haar hoofdje altijd netjes opzij (zelfde als bij de rugligging uiteindelijk) al hebben ze wat sterkere nekspieren nodig maar dat zie je wel of dat lukt of niet, tevens schijnt het te helpen tegen krampjes omdat de druk op het buikje warmte geeft en voor een betere vertering zorgt. We hebben soms nog wel eens mindere dagen of momenten op een dag (vooral de avond) maar het is echt heel erg verbeterd de rest vd dag we kunnen weer ademhalen zeg maar.... Ook een slaapzakje gebruiken we en gaf verbetering. En uiteraard goed laten boeren na de voeding. Ze ligt ook in een vormpje waardoor ze niet naar beneden zakt in bed en bij het hoofdje volgt het de ronding vh hoofdje. Zie foto. Soms heeft ze nog wel eens momenten dat ze veel slikt en er wat melk terugkomt waardoor het inslapen niet lukt maar ze slaapt nu veel beter in en ligt rustiger na bovenstaande te hebben toegepast.

5 jaar geleden
Reactie op Carolien78
Wij hebben een kussen gekocht (bijna net zo breed als het bedje) die licht ...

Goed zeg! Welk kussen is dit?
5 jaar geleden
Reactie op Carolien78
Wij hebben een kussen gekocht (bijna net zo breed als het bedje) die licht ...

Wij doen het zelfde momenteel aan weinig prikkels, bij slaapsignaal meteen naar bed. Ook ik heb het idee dat wanneer ze rustiger is de reflux minder lijkt. Mag ik vragen waar je dat vormpje voor in bed vandaan hebt?
5 jaar geleden
https://www.amazon.nl/Pasgeboren-Positioning-Shaping-Kussens-product/dp/B08HYM7XP4/ref=mp_s_a_1_66?dchild=1&keywords=Anti+plat+hoofd+kussen+baby&qid=1611397626&sr=8-66.
Het onderste rondje zit met klittenband vast dus kan je ook nog wat naar onderen verplaatsen anders is het wat klein. Leg wel een hydrofiele doek over de kant vh hoofdje voor het spugen. Heb hem zelf wat goedkoper gekocht maar kan de link niet meer vinden (woon in Italië). Maar misschien is dit beter materiaal. Die van mij is synthetisch vandaar ook de hydrofiele doek erover heen.
5 jaar geleden
Reactie op Carolien78
Dank je wel, ik ga het bekijken!