Dag mama’s,
Enkele maanden geleden had mijn zoontje ook al last van verlatingsangst zoals zovele baby’tjes op die leeftijd. Heeft enkele weken geduurd toen en was opeens vanzelf beter.
Nu sinds kort merk ik alweer een opflakkering van verlatingsangst bij hem (bijna 16mnd). Zodra hij me ziet opstaan of wegwandelen (in huis) laat hij alles vallen waar hij mee bezig is en kruipt al huilend heel snel naar me toe, echt in paniek. Hij komt dan rond m’n been hangen en huilt hard. Als ik hem oppak is alles oké maar als ik hem terug neer wil zetten is het opnieuw drama. Heel vermoeiend want ik krijg niets gedaan in huis.
Hij gaat 1 dag om de 2 weken naar mijn schoonmoeder. Als hij haar ziet besta ik niet meer en wil hij zelfs niet meer bij me komen (huilen als ik hem oppak en wijzen naar oma). Dat heeft hij bij mijn moeder niet waar hij ook 1 dag om de twee weken naartoe gaat. De rest van de tijd gaat hij naar een onthaalouder waar alles gewoon oké is. Heel erg frustrerend allemaal. Weet niet goed wat ervan te denken en hoe ermee om te gaan.
Het kwetst m’n moederhart heel erg dat hij liever bij oma is maar ik word er ook moedeloos van als ik alleen thuis ben met hem en hij enkel nabijheid wil.
Iemand ervaring hiermee?