88 Reacties

5 jaar geleden

Ik werk in basisonderwijs en ben beetje zat van de vergelijking 😉. Nee, het zal vast niet zwaarder zijn en vast ook niet minder zwaar. Dat is dan helaas zo bepaald in de cao van jullie? Ik zou toch eens met je leidinggevende in gesprek gaan om te vragen wat er mogelijk is. Ik weet niet waarom het zo bepaald is bij het vo vs. het bo. Ik weet alleen dat wij wekelijks een x aantal overuren (moeten) maken zodat wij onze vakantiedagen 'verdienen'.

5 jaar geleden

Ik werk in het vo en krijg de vakanties er gelukkig wel bij. Ligt aan de cao.

5 jaar geleden

Reactie op Manonske

Ik werk in het vo en krijg de vakanties er gelukkig wel bij. Ligt aan de ca ...
Ik krijg ze er gelukkig ook bij. Kerst en carnaval. Ligt inderdaad aan de cao van het bestuur waarvoor je werkt.

5 jaar geleden

Ik krijg ze er niet bij en dit zal ook zo blijven tot de rechter het voorstel goed keurt. Dit is momenteel niet zo, omdat de VO raad in hoger beroep is gegaan... ik ben 3 weken van mijn verlof zo meteen kwijt..

5 jaar geleden

Ik krijg ze er niet bij en dit zal ook zo blijven tot de rechter het voorst ...
Ja ik dus ook! Kost me ook 3 weken. Vind dat echt niet oke?

5 jaar geleden

Reactie op Mikk-E

Ik werk in basisonderwijs en ben beetje zat van de vergelijking 😉. Nee, he ...
Hoezo zat van de vergelijking? Jullie vergeleken anders ook jullie salaris met dat van ons en gingen toen in staking (terecht) maar dan mogen wij nu toch ook klagen dat dit ook rechtgetrokken mag worden. Ik durf mijn handen namelijk in het vuur te steken dat ik zeker net zoveel.overwerk als basisschool leerkrachten.

5 jaar geleden

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan, maar werk op een mbo. Ik krijg als het goed is wel de voorjaarsvakantie terug, maar de kerstvakantie niet!? Ik vind het maar bijzonder.

5 jaar geleden

Wellicht heb je iets aan deze informatie? Bevallingsverlof in delen opnemen Sinds 1 januari 2015 kunt u de laatste periode van uw bevallingsverlof in delen opnemen. Het gaat om het verlof dat overblijft na 6 weken na de datum van uw bevalling. Dit deel van het verlof kunt u gespreid opnemen over een periode van maximaal 30 weken. U doet dit in overleg met uw werkgever. De totale duur van het verlof verandert hierdoor niet. Ook uw uitkering en de manier van uitbetaling blijft hetzelfde. UWV betaalt de uitkering uit alsof u het verlof in een aaneengesloten periode opneemt. Wilt u de laatste periode van uw verlof in delen opnemen? Dan vraagt u dit uiterlijk 3 weken na het begin van uw bevallingsverlof aan bij uw werkgever. Uw werkgever stemt binnen 2 weken met uw verzoek in. Hij mag dit alleen weigeren als het bedrijf ernstig in de problemen komt. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zwangerschapsverlof-en-bevallingsverlof/vraag-en-antwoord/hoe-lang-duurt-zwangerschapsverlof-en-bevallingsverlof Mocht een vakantie na die 6 weken van toepassing zijn, dan zou je dus kunnen aangeven dat je je bevallingsverlof wil onderbreken tijdens die vakantie.

5 jaar geleden

Reactie op wvda

Ik krijg ze er gelukkig ook bij. Kerst en carnaval. Ligt inderdaad aan de c ...
Dit snap ik niet? Cao is toch gewoon voor de beroepsgroep? Cao vo is toch overal hetzelfde op elke school?

5 jaar geleden

Reactie op Madamewijnen

Ja ik dus ook! Kost me ook 3 weken. Vind dat echt niet oke?
Ik ook echt niet, maar het vervelende is dat ik ook geen energie heb momenteel om erin te steken. Het PO wordt in mijn ogen met zo’n beetje alles gematst terwijl het VO altijd maar doorwerkt en minder hard roept.

5 jaar geleden

Ik ook echt niet, maar het vervelende is dat ik ook geen energie heb moment ...
Ik weet dat ik hier commentaar op ga krijgen, maar zo voel ik het.

5 jaar geleden

Ik weet dat ik hier commentaar op ga krijgen, maar zo voel ik het.
Het po? Praktijk onderwijs?

5 jaar geleden

Reactie op Madamewijnen

Het po? Praktijk onderwijs?
Nee PO staat bij mijn weten voor de basisscholen 😊

5 jaar geleden

Nee PO staat bij mijn weten voor de basisscholen 😊
O dacht dat dat het bo was. Anyway vind niet perse dat ze geen recht van klagen hebben of dat teveel doen. Wat ik wel vind is dat het vo ook onwijze werkdruk ervaart en heb het idee dat het bo meer aandacht voor hun hoge werkdruk krijgt dan wij. Ik denk zelf namelijk dat kleine kinderen lesgeven echt wel minder zwaar is dan lastige vmbo pubers haha

5 jaar geleden

Ben het helemaal met je eens. Ik ben lid van de aob en er ligt nu een dossier van mij bij hun juristen. Als de hoge raad besluit dat onze CAO in strijd is met de wet op gelijke behandeling dan mag mijn bestuur die weken vakantie gaan compenseren. De juristen zijn er in ieder geval mee bezig.

5 jaar geleden

Ben het helemaal met je eens. Ik ben lid van de aob en er ligt nu een dossi ...
Goed te horen. Wsl wel te laat voor ons denk je niet?

5 jaar geleden

Reactie op Madamewijnen

Goed te horen. Wsl wel te laat voor ons denk je niet?
Nee, ze beslissen waarschijnlijk nog voor het nieuwe jaar en dan hebben we, zoals ik het begreep van de juristen, nog 5 jaar de tijd om de gemiste dagen in te zetten. Dus de besturen moeten dit ook met terugwerkende kracht compenseren dan.

5 jaar geleden

Ik snap de relevantie van de discussie ‘wij hebben het zwaarder’ niet. Is toch totaal irrelevant hier? Het gaat er volgens mij om dat de kerst in het vo gelabeld zijn als onderwijsvrije dagen en in het po als vakantie. Das nu eenmaal zo geregeld en naar wat ik begrijp ligt dit al bij de juiste instanties om (hopelijk) aan te passen. De enige mogelijkheid die je hierin volgens mij op dit moment hebt, is in gesprek gaan met je werkgever of het eventueel hogerop te zoeken bij het bestuur. Maar zolang de cao niet aangepast is, moet je het hebben van de goodwill van je meerdere.

5 jaar geleden

Reactie op Madamewijnen

Dit snap ik niet? Cao is toch gewoon voor de beroepsgroep? Cao vo is toch o ...
Nee, als je in het zuiden werkt, is de kans groot dat je met de cao van OMO werkt..

5 jaar geleden

Reactie op Manonske

Nee, als je in het zuiden werkt, is de kans groot dat je met de cao van OMO ...
Kom ik wel vandaan maar ik woon in het midden helaas nu