Verminderde eetlust

firstone_xo
2 maanden geleden
Volgen
Hallo allemaal, Ik ben nu ongeveer 5 á 6 weken zwanger voor de 1e keer. En blijf een verminderde eetlust hebben.. sochtends ook een misselijkheidsgevoel maar krijg niet veel eten weg. Kent iemand dit gevoel ook en wat doen jullie om toch genoeg binnen te krijgen. Ik hoor graag tips. Alvast bedankt
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
9 reacties
Ceyave
2 maanden geleden
Jaaa ik heb dit ook echt heel erg. Ik weet ook nog niet wat ik eraan moet doen.... Het is echt heel vervelend
  • Rapporteren
Danielle00
2 maanden geleden
Schijnt dat gemberthee kan helpen... (4 koppen thee mag) tenminste dat ga ik straks hopen. Ben pas 4.5 week nu nog geen klachten.
  • Rapporteren
Suuszl
2 maanden geleden
Eten waar je wel trek in hebt, niet te streng zijn voor jezelf. En juist eten ondanks dat je misselijk bent. (Crackers oid op nachtkastje bijv). Ik heb zelf ook weinig eetlust, maar als ik iets in m’n hoofd heb waar ik wel trek in heb, dan gaat dat er goed in en ben ik erna ook vaak echt minder misselijk.
  • Rapporteren
Deborah1991
2 maanden geleden
Heb dr ook last van ben nu 6 weken En ben altijd een hele slechte en kleine eter geweest. Maar nu is hey helemaal drama Heb een cracker naast me bed die eet ik zodra ik wkker word thee helpt en heb aardbeien gegeten verwerkte yogurt gaat er voor 12.00 ook nog wel in
  • Rapporteren
Spannend1
2 maanden geleden
Ik ben normaal een goede eter ma met toch op en ben vorige week ziek geweest en nu ist ook niet zoals het hoort. Inmiddels 6kilo af :(
  • Rapporteren
Little_baby
2 maanden geleden
Reactie op Danielle00
Schijnt dat gemberthee kan helpen... (4 koppen thee mag) tenminste dat ga ik straks hopen. Ben pas 4.5 week nu nog geen klachten.
Zoals ik begreep gaat het om de theeïne waardoor je op moet letten met thee... en aangezien kruidentheeen (puur water met kruiden) geen theïne bevatten mag je volgens mij gewoon zoveel als je wil gemberthee drinken, toch?
  • Rapporteren
Charelle92
2 maanden geleden
Ik heb precies hetzelfde. Eet weinig brood en meer crackers. En accepteer maar dst ik zo nu en dan minder kan eten. Uiteindelijk zijn alle beetjes die binnen blijven het belangrijkst
  • Rapporteren
Vera-Mandy
2 maanden geleden
Ik heb het ook mega erg. En ik eet waar ik zin in heb en eet elk uur iets. Een rijstwafel, een cracker, een beetje yoghurt etc en zo kom ik de dag door.. en dan als ik honger krijg wordt ik hondsberoerd en tussendoor ook vlagen met misselijkheid. Ik ben nu ruim 6 weken
  • Rapporteren
Danielle00
2 maanden geleden
Reactie op Little_baby
Zoals ik begreep gaat het om de theeïne waardoor je op moet letten met thee... en aangezien kruidentheeen (puur water met kruiden) geen theïne bevatten mag je volgens mij gewoon zoveel als je wil gemberthee drinken, toch?
Alles met TE is niet goed oom al zitten er goede voedingstoffen in.. dus ook niet teveel gember. Dit is het advies: Hou daarom de volgende aantallen aan: Gedroogde gember (in capsules): maximaal 2 gram per dag Verse gember: maximaal 10 gram. Gemberthee: maximaal 4-5 kopjes per dag
  • Rapporteren