14 Reacties
5 jaar geleden
Reactie op MomLunaS
Ik ben heel slecht in namen bedenken, ik heb 't mijn vriend laten doen maar ...
Dank je wel💋lief van je
5 jaar geleden
Gecondoleerd & heel veel sterkte ✨🙏🏼
Heet hij Huub of hubrecht? Misschien is
dit iets;
Huub is afgeleid van Hubrecht. Hubrecht is een tweestammige Germaanse naam die gevormd is uit ‘hug’, dat ‘geest, verstand’ betekent en ‘bert’ of ‘brecht’, dat staat voor ‘stralend, glanzend’. De naam betekent dus ‘stralende geest’.
Vernoemen kan je wellicht ook nog doen naar de maand waarop je 2e papa geboren is of overleden als je dat mooi vindt.
wij wilde, als we een meisje kregen, de tweede naam june geven omdat beide oma’s geboren zijn in juni. Tweede naam Sep zou kunnen verwijzen naar de maand september bijvoorbeeld. Of wellicht een vernoeming naar een plek of getal wat linkt aan hem als het echte vernoemen naar naam niet lukt ?
Sterkte ❤️
5 jaar geleden
Reactie op mybabyJ
Gecondoleerd & heel veel sterkte ✨🙏🏼
Heet hij Huub of hubrecht? Miss ...
Dank je wel💋
Ik ga hier eens over na denken💋
5 jaar geleden
Gecondoleerd 💔 en heel veel sterkte!
Naar aanleiding van de reactie van mybabyj hier onder, heb ik gekeken naar namen die dezelfde betekenis hebben als de naam Huub.
De naam Hugo betekent ook ‘denkende geest’ en ‘verstand’ maar ook ‘herinnering’. Dat is misschien wel een mooi alternatief 😊
5 jaar geleden
Reactie op Huismus
Gecondoleerd 💔 en heel veel sterkte!
Naar aanleiding van de reactie van my ...
Dank je wel💋
5 jaar geleden
Gecondoleerd!
Ik vind het zelf persoonlijk altijd het mooist om de naam letterlijk over te nemen. En Mick Huub en dan jullie achternaam vind ik wel mooi klinken.
Zet het eens op een proef geboortekaartje om te kijken hoe dat voelt en eruit ziet.
Dat hebben wij ook gedaan qua vernoeming en dan kun je er ook echt gevoel bij krijgen.
5 jaar geleden
Gecondoleerd!
Ik vind het zelf persoonlijk altijd het mooist om de naam le ...
Mee eens, echt vernoemen is het mooiste denk ik. Wij hebben ook een tweede naam waar ik niet heel dol op ben, maar verbasteren zorgt ervoor dat het te ver weg is van de oorsprong.
5 jaar geleden
Mijn 2e en 3e naam is ook vernoemd naar mijn oma en opa. Mijn ouders hebben daarbij de heilige naam waarvan de naam is afgeleid daarvoor gebruikt. Deze passen ook niet volledig bij mijn eigen/roepnaam, maar heb ik nooit storend gevonden aangezien je toch zelden je hele naam uitspreekt. Ik vond het al grappig dat mijn initialen daardoor hetzelfde zijn als de eerste 3 letters van mijn naam😂
5 jaar geleden
Reactie op Beckers 92
Mijn 2e en 3e naam is ook vernoemd naar mijn oma en opa. Mijn ouders hebben ...
Ps ook gecondoleerd 😘 en super mooi dat je hem zo een eer wil bewijzen!
ADMIN
5 jaar geleden
Hoi allemaal,
Omdat er zoveel topics over namen worden aangemaakt, heb ik besloten hier een algemeen topic voor te openen. Jullie kunnen het gesprek daar voortzetten: https://community.24baby.nl/geboorteclubs/geboorteclub-december-2020/het-grote-babynamen-topic-N1PNJ0. Losse topics zal ik sluiten. Zo hoop ik wat meer overzicht te houden in de groep.
Ik hoop dat jullie mijn keuze begrijpen :-)
Liefs,
Roos