22 Reacties
5 jaar geleden
Brede flessen zijn fijner om de voeding door het water te roeren. We schudden de flesjes niet omdat er dan lucht in komt en dat krampjes veroorzaakt!
5 jaar geleden
De grote hap is juist moeilijker te nemen bij een brede hals. De lippen kunnen dan niet helemaal om de speen heen. Zo las ik ergens van de week; volgens mij in het nieuwe borstvoedingboek; even zien of ik het terug kan vinden.
5 jaar geleden
Van wat ik begrepen heb is de brede hals fles fijner als een baby overstapt van borst naar fles. Ik heb de glazen brede hals fles, zoontje krijgt 1x per dag fles en rest borst. De eerste keer maar 20cc gegeven om te kijken of hij de fles zou accepteren, één keer knipperen en hij was leeg. Gaat super en nauwelijks boertjes of kramp.
5 jaar geleden
Onze dochter drinkt uit de brede fles beter omdat ze hierbij haar lippen beter om de speen kan zetten. Ze drinkt er sneller uit en laat minder uit haar mondhoeken lopen wat ze bij de smalle fles wel doet
5 jaar geleden
Reactie op Chayenneeexx
Onze dochter drinkt uit de brede fles beter omdat ze hierbij haar lippen be ...
Goed om te lezen! Onze dochter laat ook veel uit haar mondhoeken lopen, dus denk dat wij de brede fles ook maar eens moeten proberen.
5 jaar geleden
Goed om te lezen! Onze dochter laat ook veel uit haar mondhoeken lopen, dus ...
Wij hadden het juist hier andersom. Sinds we de smalle fles gebruiken met een Difrax speen geen problemen meer het uit de mondhoeken lopen :)
5 jaar geleden
Hier de smalle fles, en als het hier uit de mondhoek loopt dan hoeft ze niet meer 😅
5 jaar geleden
Reactie op newmommy😍
Was bij de vorige “versie” van de fles. Lactatiekundige vertelde mij dit oo ...
Aahh oke! 👍🏻
5 jaar geleden
Mijn lactatiekundige en de tongriemkliniek raden de smalle versie aan. Zie hier informatie van de tongriemkliniek: “* Keuze flessenspeen: Zodra de tong meer mobiel is, is de baby in principe in staat om de speen dieper in de mond te nemen. We merken dat flessenspenen met een brede basis dit belemmeren; de baby kan dan immers niet verder aanzuigen dan tot aan de brede basis. Daardoor blijft er geregeld sprake van een tamelijk ‘zuinige hap’ aan de speen, terwijl je je baby graag wilt aanmoedigen om de mond wijd open te doen en diep aan te happen. Dat is de reden dat een smalle basis vaak meer mondvulling geeft.” https://www.tongriem.com/faq/andere-bevindingen-na-de-behandeling/
5 jaar geleden
Reactie op Suus399
Vraagje!
Wij hadden het oude model brede hals flessen van dr brown, prima! ...
Ik had ook dat ze regelmatig lekte. Toen heb ik ergens gelezen dat het komt door te strak dicht draaien. Nu draai ik ze vast maar niet te strak en lekken ze nagenoeg niet meer. Wellicht helpt het bij jullie ook!
5 jaar geleden
Reactie op Suus399
Vraagje!
Wij hadden het oude model brede hals flessen van dr brown, prima! ...
Hier lekte de Dr. Brown flessen ook steeds. Heel irritant als je met veel moeite bv hebt afgekolfd en de helft dan in de slab verdwijnt...
Maar volgens mij heb ik gevonden waar het aan ligt! Wanneer je de fles met melk opwarmt terwijl dat groene trechtertje erin zit, dan krijg je door de verwarming een drukverschil in de fles waardoor er wat melk in het trechtertje wordt gezogen. Dat zie je meestal niet omdat het geen mega grote hoeveelheden zijn. Omdat bij de nieuwe flessen het trechtertje met het 'wieltje' bovenop de fles zelf ligt, stroomt die melk uit het trechtertje in het 'wieltje' wanneer je de fles omdraait tijdens het voeden en omdat het wieltje dus op de fles ligt, lekt het zo langs de rand uit de fles.
Wij hebben geen lekkage meer gehad sinds we de melk opwarmen zonder het trechtertje! 👌