13 Reacties

5 jaar geleden

Hoe lastig ook, ik zou vertrouwen op het feit dat je vriend echt wel weet wat hij doet denk ik! En het is niks fout, jij hebt een padje die hij eigenlijk ook moet bewandelen. Zolang de hoofdlijnen jullie het zelfde doen, kan hij niet alles doen wat jij zegt. Zoals ik in de zorg ook altijd tegen leerlingen zwg: je kan niet precies het zelfde doen wat wij doen, iedereen werkt anders. Probeer het los te laten, en te vertrouwen op je vriend.

5 jaar geleden

Mijn man rookt best veel en hij wast zijn handen alleen met water. Daarna pakt hij onze kleine en speelt hij ermee. Ik vind dat hij stinkt naar sigaret heb het vaker aan hem verteld dat hij zijn handen met zeep moet wassen en eventjes mondwater moet gebruiken maar hij luistert me gewoon niet. Ik weet echt niet meer hoe ik het moet aanpakken

5 jaar geleden

Nee geen last van gelukkig. Ik denk zelf altijd hoezo zou mijn manier beter zijn dan die van hem. Ik hou er zelf persoonlijk ook niet van om hem te betuttelen. Het is ook zijn zoon en hij doet ook zijn best en dan omdat het niet gaat zoals ik zou willen zou k boos worden. Vind ik beetje zielig voor mn mannetje omdat ik zie dat die zo zn best doet. Het is niet zo omdat het een andere manier is het ook gelijk een slechte manier is. :) Gewoon proberen wat los te laten denk ik.

5 jaar geleden

Zeeeer herkenbaar 馃槀. Ik ben ook een perfectionist en zit heel de dag te lezen en te Googlen hoe alles moet. Daarom heb ik overal ook nogal een sterke mening over terwijl mijn man gewoon alles doet op gevoel. Zo lang hij niet echt iets "ergs" doet probeer ik het zo veel mogelijk te negeren, want als ik constant commentaar op hem lever dan wordt hij ook alleen maar onzeker/gedemotiveerd om nog iets te doen. En zoals in bovenstaande comment ook staat doet hij ook gewoon z'n best en is jouw manier niet per se beste of de enige (ook al voelt dat - voor mij iig - wel zo 馃槀). Maar ik herken wat je schrijft echt enorm, van alle details waar je je aan stoort tot dat het niet gezelliger op wordt haha. Het werd bij mij trouwens een stuk minder erg toen ik zag dat mijn zoontje echt helemaal gek op z'n vader is, hij lacht naar niemand zo veel en zo snel als naar hem. Dus hij vindt hem wel een leuke vader. En ik probeer een beetje te relativeren, uiteindelijk maakt het allemaal niet zo veel uit voor onze babys. Ik heb ook veel gegoogled op "maternal gatekeeping" zoals dit verschijnsel mooi heet 馃槀. Gaat je baby trouwens naar de opvang oid? Vind je dat ook moeilijk? Ik wel namelijk...

5 jaar geleden

Heel herkenbaar, hier nog zo 1 馃檲. Maar ondertussen heb ik het al leren loslaten... hij heeft evenveel recht op papa zijn als ik mama zijn... en de grootse belangrijke dingen vraagt hij toch voor de zekerheid even na bij mij want hij weet stiekem ook wel mama knows best 馃槣

5 jaar geleden

Ik vind het juist fijn dat we dingen anders doen. Het helpt mij om te zien dat het allemaal niet zo erg is als het iets anders loopt enzo. Ik ben in de loop v/d weken wel een stuk meer relex geworden dan op het begin. Nu volgen we allebei ons gevoel en dat is heel prettig. Iets wat misschien helpt is om wanneer je zoiets ziet je af te vragen: hoe erg is dit nu echt? Maakt het echt wat uit of zou ik het zelf gewoon net wat anders doen

5 jaar geleden

Reactie op Suus399

Ik vind het juist fijn dat we dingen anders doen. Het helpt mij om te zien ...
Ik ga het proberen :-)

5 jaar geleden

Zeeeer herkenbaar 馃槀. Ik ben ook een perfectionist en zit heel de dag te le ...
Ik ben gelukkig niet de enige haha. Arme papa's ;-) Mijn zoontje is inderdaad gek op z'n vader en andersom. Hij heeft zelfs een papa dag. Ik moet het proberen meer te gaan loslaten maar dat is toch lastig als je gevoel zo sterk is he? Met de opvang heb ik minder problemen omdat ik het niet zie en ze daar ervoor geleerd hebben?

5 jaar geleden

Reactie op Decemberbaby2

Nee geen last van gelukkig. Ik denk zelf altijd hoezo zou mijn manier beter ...
Klinkt alsof het bij jullie gelukkig wel goed gaat :-) fijn!

5 jaar geleden

Mijn man rookt best veel en hij wast zijn handen alleen met water. Daarna p ...
Oh dat zou ik helemaal lastig vinden! Ik heb zelfs gelezen dat in de kleding van rokers schadelijke stoffen zitten die je baby dan binnen krijgt als hij hem vast heeft.. En je kindje koppelt de geur van rook aan een fijn gevoel (z'n vertrouwde papa) dus grotere kans dat hij of zij later ook gaat roken.. lastig zeg.

5 jaar geleden

Reactie op Kirsten 28

Hoe lastig ook, ik zou vertrouwen op het feit dat je vriend echt wel weet w ...
Je hebt ook gelijk. Hij weet wel wat hij doet (op sommige dingetjes na waar hij het gevaar niet van ziet) en is een hele leuke en vrolijke papa.

5 jaar geleden

Reactie op Clarakoe

Je hebt ook gelijk. Hij weet wel wat hij doet (op sommige dingetjes na waar ...
Moeders zien altijd sneller wel gevaar of iets hoor. Dat is papa eigen dat ze die dingen niet inzien 馃槄. En los laten van sommige dingen is soms lastig, maar komt echt goed 馃槡

5 jaar geleden

Lastig he als je het allebei wat anders ziet! Hier draai ik het vaak om als ik merk dat er iets is waar we anders naar kijken. Dan vraag ik hoe hij er over denkt zodat we er in gesprek over kunnen gaan. Vaak helpt dat wel zodat ik weet wat de beweegredenen erachter zijn en voor hem helpt het om dan vanuit mij achtergrond info te krijgen. We doen het samen