59 Reacties
5 jaar geleden
Ohja hier precies hetzelfde! Ik blijf onze 2 jongens ook maar verschonen en droge kleren aan trekken. Gouden tip heb ik helaas ook niet voor je.
Ik ben wel benieuwd, waarom is een jongen makkelijker?
5 jaar geleden
Heb je al eens geprobeerd om aan de achterkant een klein randje naar binnen te vouwen?
5 jaar geleden
Ander merk luiers doet soms wonderen.. heb ik geprobeerd daarna geen last meet gehad.. ben van pampers naar Kruidvat merk gegaan
5 jaar geleden
Mijn kraamhulp gebruikte een ‘piemelhoedje’ tijdens het verschonen. Dit is een katoenen mutsje wat ze uit voorzorg over het piemeltje zette. Mocht er dan geplast worden vangt het hoedje het op en deze kan gewoon mee in de was. (Als je googled kom je wel plaatjes tegen)
Je kunt ze online bestellen, maar ook makkelijk zelf maken. Ik ga binnenkort ook met de naaimachine aan de slag, want ben die plasboogjes wel zat haha!
5 jaar geleden
Ja hier hetzelfde! Er zitten ook al vlekken op de muur van de plas die er niet meer af gaan en hij heeft in het ziekenhuis 3 verpleegkundigen onder geplast 😂
Ik gebruik vrij grote badstof doekjes, die vangen bijna altijd alle plas op, ze zijn denk 15 bij 15cm en daardoor kan hij er niet langs plassen. Piemelhoedje zou hier niet werken omdat hij heel veel beweegt. Zouden de natte plekken op de rug ook vocht van een flinke poep luier kunnen zijn?
5 jaar geleden
Oh fantastisch dit. Zo herkenbaar. Bij ons zit de plas ook al op het behang en gaan er veel rompertjes en outfits doorheen. Hoezen voor het aankleedkussen gebruik ik al niet meer. Gewoon een hydrofiele doek eronder, makkelijker te vervangen en moet toch regelmatig wassen.
Niet echt nieuwe tips verder. Behalve zorg dat de achterkant van de luier goed hoog zit (boven navel) en vervang de luier regelmatig.
5 jaar geleden
Wat ik doe tijdens het verschonen. Is luier los maken nat doekje net boven zijn piemeltje leggen, dan luier weer beetje dicht zodat ik kan kijken of hij plast.
Als hij wel geplast heeft plast hij tijdens het verschonen verder niet meer.
En tijdens het verschonen met 1 vinger piemeltje naar beneden drukken. Zodat het niet overal heen gaat als je de beentjes omhoog doet.
Ben benieuwd of het helpt
5 jaar geleden
Reactie op A1001
Ja hier hetzelfde! Er zitten ook al vlekken op de muur van de plas die er n ...
Nee, het is echt plas. Echt gek, zowel de luier als piemeltje zitten goed, maar nu net ook wéér een natte vlek op zijn rug 🤯
Misschien inderdaad maar eens een ander merk gaan proberen. Grotere maat is nog niet handig denk ik, eergisteren woog hij nog maar 3370g en maat 1 zit echt nog wel ruim zat...
Wel blij te lezen dat ik niet de enige ben 😅
En over meisjes: daarbij moet je echt goed tussen de schaamlipjes schoonmaken, dus is 'meer werk'. Maar vond het bij mijn dochter toch echt wel makkelijker 🙈
5 jaar geleden
Super dit topic nu weet ik dat ik niet de enige ben. Wij gebruiken hydrofiele washand vouwen die 2 keer leggen die erop en de hand waarmee je ook die billen/benen omhoog houdt doe je ook beetje op washandje drukken dat als hij plast heel de washand nat is en het niet erlangs loopt op zijn kleren
5 jaar geleden
Reactie op Mama1-2
Nee, het is echt plas. Echt gek, zowel de luier als piemeltje zitten goed, ...
Wij zijn in de kraamweek al over gegaan naar pampers premium maat 2. Ons zoontje woog toen ook 3400gr ong. Vanaf het moment dat wij maat 2 zijn gaan gebruiken hebben we geen last meer van doorlekken op de rug.
5 jaar geleden
En ik elke keer maar denken dat ik me kind te warm aankleed, maar het is dus gewoon plas dan bij zijn ruggetje? En dit ligt eraan dat de luier dan te klein is? Of moet je z’n piemeltje een bepaalde manier neerleggen?
5 jaar geleden
Ik ben bijna uitgerekend van de eerste (een jongetje). Nou kreeg ik als tip van velen kennissen om een nat washandje op z’n buikje te leggen voor t verschonen alvorens je de luier openmaakt. Dan schijnt hij nog te plassen in de te verschonen luier. Waardoor hij niet plast als de luier eraf is 😜🤞