12 Reacties

5 jaar geleden

Bij de meeste ledikant heb je 2 verschillende hoogtes. Bij retro modelletjes weet ik dat niet. Het is wel handig als die verstelbaar is. Want als een baby zich kan optrekken/staan moet die naar beneden. En de eerste tijd is het handig als je hem op de hoger stand hebt zodat je niet je eigen rug belast.

5 jaar geleden

Ik vind het wel erg prettig. Jij die net bevallen is, hoeft niet zo erg te bukken en later zijn de kinderen meer beweeglijk dus dan merk je dat hij lager moet staan

5 jaar geleden

Ligt er denk ik ook aan hoe lang je de co sleeper wilt gebruiken. Zodra ze kunnen optrekken en/of zitten kun je je kindje ook makkelijk uit de diepte halen. Maar zijn ze nog echt baby baby dan weet ik niet of je het prettig vindt om hem of haar zo diep weg te leggen en op te pakken. Of gebruik je overdag dan het ledikantje? Bedenk ik me nu? Ik heb geen ervaring met de co-sleeper 😁. Dan denk ik dat je spijt gaat krijgen om geen hoogte te kunnen veranderen. Maar wellicht is je man handig die iets kan maken om de bodem hoger te kunnen maken, dit zou eigenlijk niet zo moeilijk moeten zijn.

5 jaar geleden

Als je een ledikant hebt die niet in hoogte verstelbaar is en een co-sleeper hebt dan moet je kind na zoveel maanden weer e.a bed. Waarom 2x zoiets onhandigs doen? Het kost ook alleen maar meer. Koop gewoon een verstelbare ledikant. En neem je man mee naar de winkel voor een praatje met de verkoper, want hij heeft er duidelijk geen kijk op. 🙂

5 jaar geleden

Wij hebben een ledikant nog van m’n zoontje staan en die heeft 3 standen. Hij zit nu weer op de hoogste stand en moet er echt in het begin niet aandenken dat hij helemaal laag staat als je net bevallen bent. Wij hebben ledikant, commode en kast toen overgenomen via marktplaats en een nieuw matras erin gedaan. De rest zag er als nieuw uit en was toch 6 jaar gebruikt. Misschien ook een tip als je alleen ledikant erbij wil. Schilt echt in uitgaven en dan kijk je voor een goed nieuw matras eventueel in in de aanbieding.

5 jaar geleden

Onze dochter ging vanaf een maand of 3/4 van haar wiegje over op een ledikant - wel nog hoog. Maar in de hoge versie heeft ze maar 2 maanden in gelegen ofzo, toen begon ze zich al op te trekken en was het niet meer veilig. Toen nog een jaartje in gelegen voordat we de 'tralies' eraf haalden zodat ze zelf in en uit kon stappen. Ja kan natuurlijk niet voorspellen hoe lang je kind ergens over doet, maar als je het niet erg vindt om elke keer diep te moeten bukken lijkt me het geen probleem om voor een ledikant te gaan die niet hoog kan.

5 jaar geleden

Ik heb ook een 'ouderwets' ledikantbedje dat ik opgeknapt heb. Deze heeft geen verstelbare bodem. Aangezien ik een klein meisje heb, heeft ze tot ongeveer 5-6 maanden in de wieg gelegen en is daarna overgegaan naar haar ledikant. Ik heb er nooit problemen mee gehad dat deze niet verstelbaar is. 1 zijkant kan op de helft van de hoogte opengeklapt worden. Deze hebben we altijd opengelaten, omdat mijn dochtertje anders in paniek raakte. Dus diep bukken viel wel mee.

5 jaar geleden

Als je een ledikant hebt die niet in hoogte verstelbaar is en een co-sleepe ...
Omdat niet alle kindjes het prettig vinden om meteen in een groot ledikant te liggen. Mijn dochtertje raakte helemaal in paniek in dat grote bed. Na een paar dagen een wiegje over kunnen nemen van mijn schoonzusje en toen sliep ze als een roosje. Daarnaast was ze klein (2520gr) en 'verdween' helemaal in het ledikant. Ik kon de lakens en dekens ook niet goed instoppen omdat er te veel ruimte in het bedje was in verhouding tot dat kleine meisje. Maar goed, dat wil niet zeggen dat dat voor alle kindjes geldt. 😊 Mijn eerste ingeving was ook om alleen voor een ledikant te gaan.

5 jaar geleden

Omdat niet alle kindjes het prettig vinden om meteen in een groot ledikant ...
Dat grote bed begrijp ik. Ik was in de veronderstelling dat het kind in beide bedjes hoog lag en er geen optie voor lager was. Verkeerd begrepen dus. Mijn 1e bericht in dit topic kan wel verwijderd worden. 🙂

5 jaar geleden

Thanks dames, ja eerste maanden willen we kindje in de cosleeper laten slapen (hoog) en dan pas later naar het ledikantje. Maar ach, het is eerste kindje en heb geen flauw idee wat zij wil haha

5 jaar geleden

Als je een ledikant hebt die niet in hoogte verstelbaar is en een co-sleepe ...
Ja we gaan toch voor 2 omdat de cosleeper me heel handig lijkt voor het borstvoeden en een ledikantje niet bij ons op de slaapkamer kan

5 jaar geleden

Wij doen de eerste paar maanden een Mozes wiegje en hebben voor daarna een groot ledikant gekocht. De grote versie van merk Sepp van Babypark. Deze kun je na een paar jaar ook groter maken in een peuter bed. Vonden wij wel handig, hopelijk blijkt dat in de praktijk ook zo! Succes!