7 Reacties
5 jaar geleden
Alleen met verf op waterbasis, geen terpentine. Volgens mij is dat bijvoorbeeld wel muurverf maar weer geen latex of lak. Al zijn er ook lakken op waterbasis.
5 jaar geleden
Inderdaad alleen op waterbasis. En zorg dat je tijdens en na de klus het huis goed laat luchten.
5 jaar geleden
Wij gaan binnenkort ook verhuizen en heb ook eea uitgezocht. Verven op waterbasis zijn geen probleem, altijd goed ventileren na/bij gebruik wordt wel geadviseerd. Latex is eigenlijk altijd watergedragen verf (je kan het ook verdunnen met water) en lakken heb je meestal ook in twee varianten (Sigma S2U obv alkyd en S2U nova op waterbasis bijvoorbeeld). Kies dan de laatste, meestal is dat ook wat voor binnen wordt gebruikt...
5 jaar geleden
Dank je wel voor jullie reacties. Ik was al op internet aan het kijken maar kwam er niet helemaal uit.
5 jaar geleden
Sowieso vergeelt lak op terpentinebasis altijd in huis, zou dan, zelfs zonder zwanger te zijn, kiezen voor lak op waterbasis.
5 jaar geleden
Wij gaan de wieg waar vroeger mijn man in heeft gelegen verven en gebruiken 馃槉 bij de nama adviseren ze Loodvrije verf op waterbasis