9 Reacties

één jaar geleden

Het is wel een beetje de leeftijd nu... wat bij mij wel werkt is tussen de middag ipv brood een gepureerde soep met verse groente maken (kippensoep of gepureerde bloemkoolsoep met prei , aardappel , beetje knoflook en half bio bouillon brokjes voor de smaak ). Groenten van tevoren even stoven. Of een gebakken ei aan reepjes (of gekookt ). Een ei is ook goed voor ze. Savobds eten ze inderdaad minder. Geef ze,dan vaak wat kleinere hapjes als ik merk dat ze ons eten niet veel mee eet (rozijnen, olijfjes, walnoten, volle yogurt met beetje honing ).

één jaar geleden

Reactie op Carolien78

Het is wel een beetje de leeftijd nu... wat bij mij wel werkt is tussen de ...
Het probleem is ook meer dat hij ook niks meer wilt proeven. Niks nieuws of andere dingen die hij wel lust van warm eten. Enige wat hij nog een beetje eet is frietjes en pesto pasta.

één jaar geleden

Hier ook zo’n slechte eter. Ze krijgt een multi vitamine er bij elke dag. En ik maak vaak smoothies. Aardbei/mango/banaan enz

één jaar geleden

Reactie op Dolfijn12

Hier ook zo’n slechte eter. Ze krijgt een multi vitamine er bij elke dag. E ...
Snoepje, Pilvorm, bruistablet?

één jaar geleden

Reactie op FreyFrey

Het probleem is ook meer dat hij ook niks meer wilt proeven. Niks nieuws of ...
Misschien kan je proberen wat voort te borduren op de pesto pasta. Bijvoorbeeld zelf vers maken en dan wat ongezouten pistachenoten erdoorheen pureren (pistachepesto) . Of wat spinazie of broccoli erdoorheen pureren bij de pesto. Zou toch proberen vol te houden en verschillende nieuwe dingen aan te bieden wie weet vindt hij toch een keer wat anders lekker. Succes!

één jaar geleden

Als ze een periode slecht eten, halen ze het vaak een paar weken erna wel dubbel in. Wat wij vaak deden toen ze nog kleiner was; als ze wat ziekjes was geweest, bij het ontbijt even groeimelk geven ipv volle melk

één jaar geleden

Reactie op 83k

Als ze een periode slecht eten, halen ze het vaak een paar weken erna wel d ...
Het slecht eten. Zeker avond eten is nu ruim een half jaar al zo. Dus denk niet dat het een korte periode is

één jaar geleden

Reactie op FreyFrey

Het slecht eten. Zeker avond eten is nu ruim een half jaar al zo. Dus denk ...
Oh een half jaar is inderdaad niet zo op te lossen.. Misschien haal je tips uit het boek: “Ik lust dat niet” Ik vond het zelf heel verhelderend om meer rust aan tafel te creëren

één jaar geleden

Vitamine bijgeven is echt niet nodig op deze leeftijd. Houd hij van soep? Onze zoon is dol op verse soep. Die pureer ik helemaal glad en hij drinkt de soep dan uit een rietjesbeker (want hij heeft er een hekel aan als hij knoeit😅) Verder eet onze dochter (ruim 1 jaar oud nu) gepureerde groente rond 16u (aardappels en vlees eet ze met de pot mee, maar de groente gooit ze dan weg... en om 16u eet ze 200 gram gepureerd zonder problemen op...)... als onze zoon ziet dat ze dat krijgt weet hij niet hoe snel hij aan tafel moet zitten, en eet dan heel wat happen mee (ik ontdooi voortaan standaard 2 bakjes van 200 gram🤣) Verder zou je voor de groei kunnen proberen om goede vetten toe te voegen... flink wat boter op de boterhammen, volle melk, volle yoghurt Wat is zon beetje zijn eetschema momenteel?