28 Reacties

3 jaar geleden

Ik lees even mee 🥰

3 jaar geleden

Ik ook! Wij gaan in november en dan is mijn dochter 11 maanden😁

3 jaar geleden

Dit wisselt per vliegmaatschappij. Iedere maatschappij heeft zijn eigen regels wat betreft bagage voor baby’s. Als reisagent geef ik mijn klanten altijd de informatie over de maatschappij in mijn offerte. Zelf gaan we met TUI naar Zakynthos volgende week, erg benieuwd hoe het vliegen met baby ons zelf bevalt

3 jaar geleden

Wij zijn vorige week teruggekomen. In principe mag je alles voor een baby meenemen in je handbagage (incl evt wat te drinken) Wij vlogen met tuifly, daar mag je 10 kg handbagage meenemen Baby zit op schoot (anders moet je een extra stoel boeken) Als je een buggy hebt die uit 1 stuk bestaat mag deze mee tot de gate en krijg je hem op het vliegveld weer terug. Wel is het handig om een draagzak mee te nemen. Op Schiphol krijg je de buggy pas als allerlaatste terug en moet je een stuk lopen Verder hebben wij een klein opblaasbadje gekocht, zodat de kleine man daar met een klein laagje water in kon spetteren. Wel een aanrader voor een zonvakantie ( als dat is wat je gaat doen natuurlijk) Wij hadden wel wat potjes meegenomen voor het geval dat het eten daar niets werd, maar niet nodig gehad

3 jaar geleden

Reactie op Lisett91

Wij zijn vorige week teruggekomen. In principe mag je alles voor een baby m ...
Toevoeging m.b.t. handbagage: Als je baby bij jou op schoot zit dan mag je geen extra handbagage voor je kleine meenemen, dat telt mee met het jouwe. Boek je een eigen stoel voor je baby, dan mag je ook extra handbagage meenemen.

3 jaar geleden

Wij gaan over twee weken! Ben ook heel benieuwd. We vliegen dan naar Ibiza. Volgens mij is het bij transavia (waar wij mee vliegen) dat de buggy als 10 kg bagage voor de baby al wordt gezien.. dat verschilt volgens mij per maatschappij. Dat is wel goed om even te checken.

3 jaar geleden

Reactie op Suus399

Wij gaan over twee weken! Ben ook heel benieuwd. We vliegen dan naar Ibiza. ...
Wij vlogen in juli met Transavia maar de buggy was extra ruimbagage (gelukkig) bovenop het reeds ingeboekte

3 jaar geleden

Reactie op Catharina89

Wij vlogen in juli met Transavia maar de buggy was extra ruimbagage (gelukk ...
Sorry belangrijk (kosteloos)

3 jaar geleden

Dit is per maatschappij verschillend. Het beste kun je het daar navragen. Wij zijn recent gevlogen met airberlin een die hebben het heel goed geregeld. Daar mag je voor de baby (ook zonder eigen stoel) handbagage zoals volwassenen. Daarnaast nog 2 grote bagage in de vorm van * Buggie * Autostoel/ maxicosi * Camping bedje Wij mochten bij beide vluchten de buggie tot aan de gate meenemen, maar als deze uit 2 delen bestond had dit ook gemogen zagen wij achteraf. Wel hadden we heen direct de buggie bij het vliegtuig terug. Bij de terugreis pas bij de bagageband. Dus de tip wat hier werd gegeven mbt draagzak is wel een hele goede! Qua voeding mag je meenemen wat je denkt nodig te hebben. Bijvoorbeeld dus potje voeding, poeder voor de melk, maar ook hoefden wij de blok fles met water voor de kleine niet leeg te schenken (wat ik overigens heel apart vond, maar dit schijnt per vluchthaven te verschillen) Wel wil ik je de tip mee geven om toch ongeveer voor de helft van de dagen potjes mee te nemen voor de hapjes. In Griekenland was de keuze hieruit zeer beperkt en echt mega duur! Had ik gelukkig zo'n handmatig apparaat, waarbij je dmv het trekken aan een touwtje fruit en (zachtere) groente klein kon maken, maar was wel een beetje een gedoe. Dus heeft ook dagen gewoon 2x brood gekregen of 1x pap(hadden we ook meegenomen) en 1x brood. Gelukkig is hij daar dol op🤭

3 jaar geleden

Hey, wij zijn momenteel op vakantie met mijn kleine van 8,5m en zijn gevlogen met Turkish Airlines. Baby vliegt mee op schoot. Voor de kleine mochten we ruimbagage van 10kg & handbagage van 8kg mee. Hiernaast mag je buggy mee tot de gate. Omdat wij een maxi-cosi van Doona hebben ( deze heeft een certificaat voor in vliegtuig ) mocht deze zelfs het vliegtuig mee in! Ze hielden een stoel naast ons vrij om hem daar te kunnen plaatsen (gratis) omdat de vlucht niet vol was. Wij vlogen vanuit Amsterdam Schiphol en mocht zoveel voeding meenemen, kunstvoeding, potjes, water in fles & thermoskan. Dit was de heenweg, weet nog niet hoe het op de terugweg zal zijn! Fijne vakantie ☺️

3 jaar geleden

Reactie op Catharina89

Sorry belangrijk (kosteloos)
Oh echt? Dan ga ik er nog eens induiken.. ik heb bijgeboekt misschien kunnen we dan verhuizen 😆

3 jaar geleden

Wat ik als tip heb meegekregen is om de kleine een papfles te geven tijdens het stijgen. Dit in verband met de oren. Dat ze hard zuigen, zodat de oren open blijven. Ik heb hier zelf altijd ontzettend last van, dus wij gaan het zeker proberen!

3 jaar geleden

Reactie op Catharina89

Toevoeging m.b.t. handbagage: Als je baby bij jou op schoot zit dan mag je ...
Wij mochten wel 10 kg voor de baby meenemen bij tui. Stond ook gewoon in de reispapieren

3 jaar geleden

Reactie op MamaI2020💙

Wat ik als tip heb meegekregen is om de kleine een papfles te geven tijdens ...
Tijdens landen ook laten drinken :)

3 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Tijdens landen ook laten drinken :)
Gaan we doen dankjewel! 😊

3 jaar geleden

Wij zijn met TUI naar Kreta gevolgen en mochten voor onze kleine van 8.5 maand 10 kg ruimbagage meenemen en een kinderwagen (mocht tot de gate mee, op Schiphol). Wellicht een aanrader om een hoes om je kinderwagen te doen, bij ons zaten er krassen op. Wij hadden in de handbagage een paar flesjes water en potjes voeding zitten en dat was geen probleem! Ook konden we nog wat dingen kwijt in de mand onder de kinderwagen, superhandig 😄. Op Kreta was voldoende fruithap te krijgen (Nestlé) en qua groentepotjes niet veel keus (Nestlé, ongeveer 1.50-2.00 euro) maar dat maakte onze dochter niet uit. Overigens had ze tijdens het vliegen geen last van de oortjes en was ze voor de start en de landing in slaap gedonderd 😄

3 jaar geleden

Wij zijn met TUI naar Kreta gevolgen en mochten voor onze kleine van 8.5 maand 10 kg ruimbagage meenemen en een kinderwagen (mocht tot de gate mee, op Schiphol). Wellicht een aanrader om een hoes om je kinderwagen te doen, bij ons zaten er krassen op. Wij hadden in de handbagage een paar flesjes water en potjes voeding zitten en dat was geen probleem! Ook konden we nog wat dingen kwijt in de mand onder de kinderwagen, superhandig 😄. Op Kreta was voldoende fruithap te krijgen (Nestlé) en qua groentepotjes niet veel keus (Nestlé, ongeveer 1.50-2.00 euro) maar dat maakte onze dochter niet uit. Overigens had ze tijdens het vliegen geen last van de oortjes en was ze voor de start en de landing in slaap gedonderd 😄

3 jaar geleden

Oh en onze dochter heeft al haar maaltijden koud gegeten, vond ze net zo lekker, en geen gedoe met opwarmen ergens 😄 (behalve flesjes dan)

3 jaar geleden

Iemand ook nog een goede tip voor een relatief goedkope reisbuggy? Bij voorkeur met zak of die je met klittenband aan elkaar kan maken en makkelijk mee te nemen is?

3 jaar geleden

Reactie op Gon1984

Wij zijn met TUI naar Kreta gevolgen en mochten voor onze kleine van 8.5 ma ...
Haha wij zijn ook naar kreta geweest, maar in rethymnon was er echt geen fruithap te vinden en van de groente maar 4 keuzes. 2 daarvan waren bio en over de €3! 😱 Ik zou nu ten alle tijden veel meer potjes meenemen