22 Reacties
3 jaar geleden
Bibs speentjes zijn van natuurrubber. Bij mijn weten is dit juist beter voor de tandontwikkeling. Dit omdat natuurrubber spoeler/zachter is, mee vormt en dus minder effect heeft op de stand van de kaken en tanden.
Daarnaast heeft het een kersvorm; lijkt op tepel van moeder dus pakt mogelijk makkelijker. Wel kun je deze niet uitkoken dus wat minder hygiënisch; ik vervang ze gewoon wat vaker.
2 jaar geleden
Reactie op mbw90
Hebben jullie het artikel over Bibs spenen gelezen? Ik probeer nu onze doch ...
Denk dat het nu idd geen zin meer heeft iets anders aan te bieden. Zou vooral gewoon gebruik van speen beperken en afbouwen. Ben daar zelf een beetje te laks in geweest en nu hebben we een speen verslaafde. Ze krijgt hem nu alleen nog in bed of als ze echt moe&overstuur is en niks anders meer helpt. En dan uiterlijk als ze 2,5 is gaan we speen helemaal wegdoen.
2 jaar geleden
Wij zijn begonnen met difrax... Maar hij wilde het na 2 weken niet een begon te duimen en toen de bibs aangeschaft. Liever dat dan duimen dachten we. Na onze vakantie willen we stoppen met de speen. Hij krijgt de speen vanaf het begin alleen in z'n bed. En toch merk ik aan z'n tandjes en kaken een opening.
2 jaar geleden
Ik merk dus ook een opening tandjes/kaak en merk dat ze een mondademhaling heeft en veel kwijlt daardoor.
Ik heb gister meteen twee medela ortodontische spenen gekocht en haar deze vannacht gegeven plus nog 1 bibs. Vanmorgen nog even die medela om te kijken of ze die ook pakt en lijkt van wel dus dan ga ik nu over op deze spenen.
Ergens vanaf 2 jaar willen we stoppen.
2 jaar geleden
Ik denk dat de enige voordelen van een speen troost en slaap is toch? Welke voordelen heb jij gelezen? Over de nadelen tja... ik vind het nogal wat om over 1 merk iets te zeggen met alle spenen moet je bewust ermee omgaan niet de hele dag in de mond ermee voor slapen of ziek zijn prima denk ik en op tijd afbouwen😊
2 jaar geleden
Ik merk bij mijn zoontje ook een opening tandjes/kaak (bibs). Wat kun je hieraan doen? Mondje dicht proberen te doen lukt niet; hij doet direct zijn mondje weer open :(
Hij heeft altijd de bibs gehad. Nu alleen nog een speen met het inslapen. Zodra hij slaapt, haal ik de speen uit zijn mond. We hebben geprobeerd hem naar bed te doen zonder speen maar dan raakt hij volledig overstuur.
2 jaar geleden
Reactie op DKL89
Ik merk bij mijn zoontje ook een opening tandjes/kaak (bibs). Wat kun je hi ...
Ik begreep van schoonzus die tandarts assistente is dat ze ziet dat veel vanzelf door natuur weer rechtgetrokken wordt hoor. En natuurlijk op puberleeftijd een beugeltje haha. Maar je zou even bij je eigen tandarts keertje kunnen vragen voor je eigen geruststelling wat zijn/haar ervaringen daarmee zijn?
2 jaar geleden
ALLE speentjes zijn slecht voor het gebit. Ze houden namelijk hun mond open, hun tandjes groeien en als dat ding er veel in zit gaan ze anders staan. Praten met een speen in, is “slecht” voor de spraak-taalontwikkeling. Kinderen die veel hun speen in hebben, hebben later regelmatig logopedie nodig, omdat ze bepaalde spieren niet, verkeerd of nauwelijks hebben gebruikt.
Dus niet alleen voor bibs speentjes geldt dit. Ik vind het ook echt heel raar dat de media alleen deze zo uitvergroot.
2 jaar geleden
Reactie op annaniempje
ALLE speentjes zijn slecht voor het gebit. Ze houden namelijk hun mond open ...
Jij typt precies wat ik wou zeggen. .. Een speen is nooit goed.. Maar toen ze net geboren waren heb je waarschijnlijk bewust gekozen voor wel of geen speen... Maar wel of geen speen kan okk nog weer uitmonden in duimen of vinger zuigen. Dat kan je helemaal moeilijk afleren...
Als kiddos willen sabbelen, vinden ze wel iets om dat mee te doen.
Verminder het gebruik, en als ze alleen de speen in hebben om te slapen.. Nou zo be it..
De ene x is bibs goed omdat natuurrubber. Vorm van tepels.. Andere x weer niet goed. Want... Ik vermoed dat elke speen drama opleverd uiteindelijk. Ze moeten gewoon zo snel mogelijk er een stoppen.
2 jaar geleden
Reactie op annaniempje
Artikeltje over het betreffende artikel!
Iets groter, niet te lezen anders 😅
2 jaar geleden
Misschien in kleine stukjes, zie dat het nog steeds niet heel duidelijk is 🤭
2 jaar geleden
Reactie op annaniempje
Deel 3
Thx. Duidelijke info. Geen bibs, maar wel een speen hier. Hij krijgt hem sinds een maand alleen nog bij het slapen. De volgende stap is geen speen met de middagdut en daarna de nacht.