303 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Joe joe

ZOOOOO IRRITANT!!! Vanmorgen ook, liep ik te gapen omdat mijn nacht bestond ...
Jaaaa😩 Soms denk ik echt van: sorry, maar mag ik even? Al denk ik dat we juist door de rusteloze nachten worden voorbereid op de slapeloze nachten na de bevalling. Ik was iemand die niet kon slapen als er wat licht of geluid was en nu slaap ik overal doorheen. En we nemen toch alles voor lief?! Het lijkt echt alsof mensen denken dat we ondankbaar zijn en zwakke moeders zullen worden 🙄

4 jaar geleden

- Moe? Oh wacht maar totdat ze er is. - Geslachtsbepaling gehad.. “Huh meisje? Neee ik denk toch echt een jongen :).” - Doe nu wat je wilt doen want later kan het niet. Ik ben nu sinds kort werkloos en heb er bewust voor gekozen om pas na m’n zwangerschap weer te werken. - “Hoezo wil je werken? Je kan echt niet werken als de baby er is. Lukt je niet. Dat zeg je nu maar nee hoor.” - Waarom eet je niet? Ben je bang dat je aankomt? Doe normaal hoor. NEE. IK HEB GEWOON GEEN TREK!🤦🏽‍♀️ So. Kan een heel boek schrijven joh🤣 dit is pas het begin🤣😩

4 jaar geleden

- Moe? Oh wacht maar totdat ze er is. - Geslachtsbepaling gehad.. “Huh mei ...
Pff vooral dat werken!! Ik wil full time blijven werken, weet je dat wel zeker? Ja toen ik bevallen was heb ik me baan opgezegd. Dat zeg je nu maar zonder die kleine er is wil je echt niet meer werken.. Sorry wat? Tegen mijn partner maken ze dat soort opmerkingen niet hoor..

4 jaar geleden

Reactie op H91

Pff vooral dat werken!! Ik wil full time blijven werken, weet je dat wel ...
Gewoon doen wat je zelf wilt. Ik werk ook fulltime en ben zwanger van de tweede.

4 jaar geleden

Geluid

4 jaar geleden

Reactie op mhaast

Gewoon doen wat je zelf wilt. Ik werk ook fulltime en ben zwanger van de tw ...
Ja dat sowieso maar dat mensen zich überhaupt met andermans carrière bemoeien. 🤣

4 jaar geleden

Reactie op Justsuus

Hoef je pas 3 weken voordat je verlof in gaat precies te kunnen zeggen, dat ...
Dankje voor de tip!

4 jaar geleden

Reactie op BabyRH

Jaaaa😩 Soms denk ik echt van: sorry, maar mag ik even? Al denk ik dat we ...
Echt stom. Mijn collega kwam ook met haar baby op school en toen zei ik ZE IS ZOO LIEF EN RUSTIG. Waarop een andere collega zei: ja maar zij is veel relaxeter dan jij. Ja, ik ben altijd druk en enthousiast maar waarom nou weer zo'n opmerking? Zo van: Jouw baby wordt niet rustig.

4 jaar geleden

Reactie op H91

Pff vooral dat werken!! Ik wil full time blijven werken, weet je dat wel ...
Ik ga (en moet) ook fulltime blijven werken want ik doe een HBO deeltijd waarbij ik 1 onbetaalde stagedag heb en 4 normale werkdagen. Voorlopig zit het er niet in minder te werken want ik moet ook gewoon ieder jaar 2200 euro schoolgeld aftikken en naast mijn drukke leven wil ik ook nog leuke dingen kunnen doen. Nou, krijg alleen maar vervelende meningen erover..

4 jaar geleden

Oja sn als ik een keer een cakeje neem ofzo: Je hoeft niet te eten voor 2 he!!

4 jaar geleden

Reactie op Joe joe

Oja sn als ik een keer een cakeje neem ofzo: Je hoeft niet te eten voor 2 h ...
Oh echt ja. Ik hoor elke keer oja je moet voor 2 eten neem der nog maar een....

4 jaar geleden

Reactie op Natasss

Ik erger me aan mensen die vragen: ‘’Was het gepland?’’. Dat gaat anderen g ...
Ben het hier zo met je eens..... ik heb 90% van de mensen die ik het vertelde dat ik zwanger ben het antwoord van gekregen met “ verrassing zeker ?” “ was niet de bedoeling zeker?” “ was zeker niet gepland?” “ was een ongeluk zeker?” Vind dit heeeel lullig tegenover de baby

4 jaar geleden

Reactie op Joe joe

Oja sn als ik een keer een cakeje neem ofzo: Je hoeft niet te eten voor 2 h ...
😖

4 jaar geleden

Herkenbaar en onbeschoft. Had ook wel jonger moeder willen worden...
Nogal ja. Het leven gaat zoals het gaat maar dat ga ik ze natuurlijk niet haarfijn uitleggen, gaat ze ook niks aan 😁

4 jaar geleden

Ben het hier zo met je eens..... ik heb 90% van de mensen die ik het vertel ...
Die vraag of het gepland was kreeg ik ook. Wat denk je zelf als je mijn traktatie zit op te vreten??? 😑

4 jaar geleden

Reactie op mir76

Herkenbaar!!! Ik ben 43... en krijg ook van die opmerkingen of blikken... h ...
In het begin zat ik er ook erg mee en voelde me daardoor oud. Maar de laatste weken kan het me allemaal niks meer schelen 😁👋🏽

4 jaar geleden

- Moe? Oh wacht maar totdat ze er is. - Geslachtsbepaling gehad.. “Huh mei ...
Hahaha herkenbaar. Weet je wat ook irritant is, gisteren vertelden we aan de vrienden van mijn man dat we een meisje krijgen, en dit waren hun reacties: ooooh hou je hart maar vast, daar krijg je problemen mee, daar krijg je echt een punthoofd van later, een zoontje was beter geweest.. euh wtf? 😠 en het mooiste is , ze hebben geen kinderen op 1 na, en die heeft een zoontje 🤣🤣 dus mijn reactie was ook echt: ik hoor het alweer, mensen met ervaringen hier 😝

4 jaar geleden

Reactie op Joe joe

Ik ga (en moet) ook fulltime blijven werken want ik doe een HBO deeltijd wa ...
Nou dat en ik wil ook gewoon blijven werken. En wat je zegt: leuke dingen kunnen doen, ook straks als gezinnetje. In mijn werk zie ik veel moeders die er een paar jaar tussenuit gaan en carrière technisch is dat helaas bijna nooit een goede keuze. (Hoe oneerlijk dit ook is) Ik heb tegen mijn vriend altijd gezegd dat ik gewoon fulltime wil blijven werken en hij gaat een dag minder werken. Sowieso verdien ik ook meer dus financieel zou het ook niet slim zijn als ik minder ga werken. Maar om er dan gelijk vanuit te gaan dat ik als moeder zijnde maar thuis moet gaan zitten. Want dat hoort. Nee daar kan ik slecht tegen. (Overigens respect voor moeders die het wel doen hoor! Thuis blijven is vaak net zo zwaar!)

4 jaar geleden

Reactie op H91

Nou dat en ik wil ook gewoon blijven werken. En wat je zegt: leuke dingen k ...
Heel herkenbaar. Ik blijf ook bewust fulltime werken en mijn man gaat naar 4 dagen. Als het echt niet gaat, dan gaat hij naar 3 dagen. Ik zie bij mijn werk vrouwen die 4 dagen werken, maar altijd in de avond of op hun vrije dag nog bezig zijn het werk af te krijgen. Uiteindelijk werken ze dus alsnog fulltime en krijgen maar 4 dagen betaald. Daar heb ik geen zin in. Wel jammer dat je meteen het label 'slechte moeder' opgeplakt krijgt.

4 jaar geleden

Reactie op Frau-M

Heel herkenbaar. Ik blijf ook bewust fulltime werken en mijn man gaat naar ...
Nou inderdaad, alsof ik dan minder van mijn kind hou. Maar als man zijnde wordt daar nooit naar gekeken. Ik werk nu 4 dagen 40 uur. En wat je zegt dat heb ik ook echt nodig om mijn werk af te krijgen! Overigens mag ik sowieso niet klagen over mijn werk, ik krijg de mogelijkheid om bijna 100% vanuit huis te werken! Ook zijn ze mega soepel met betrekking tot de zwangerschap. (Veel ziek geweest) Zulke werkgevers vind je bijna niet!