303 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op xbrittx

Ahh echt 😢 dit wist ik nog niet ik hou van pittig eten
Ja de zwangerschapsapp van het Voedingscentrum vindt zelfs een madam Jeanette peper oké om te eten. :)

4 jaar geleden

Aan mensen die zeggen dat je niet pittig mag eten. Dat geldt pas ná de beva ...
Ik moet even mijn eigen bericht corrigeren. Pittig eten mag zelfs als je borstvoeding geeft!! Het advies van geen kruidig en pittig tijdens bv is alweer achterhaald. Dus gewoon lekker 🌶️🌶️🌶️ eten, dames.

4 jaar geleden

Nog niets tijdens deze zwangerschap(is nog te pril) , maar bij mijn vorige vond ik de goedbedoelde adviezen het irritantst.

4 jaar geleden

Aan deze vrachtwagen chauffeur omdat ik een half uur moest wachten voor hij zijn wagen 2 meter achteruit zette en ik er langs kon.. 30 minuten !! 🥴

4 jaar geleden

Vaak last van een opgeblazen buik waardoor mensen vaak zeggen het zijn er toch geen 2?! Zoooooo irritant

4 jaar geleden

Reactie op Jen94

Vaak last van een opgeblazen buik waardoor mensen vaak zeggen het zijn er t ...
AMEN 😂

4 jaar geleden

Reactie op EvelienA

Mijn schoonouders die ineens regelmatig langskomen, terwijl ze dat voorheen ...
Haha oh verschrikkelijk 😂 mijn vriend heeft me ook al gewaarschuwd dat we straks wat meer onverwachtse bezoekjes kunnen verwachten als de kleine er is. Ik zit daar helemaal niet op te wachten haha, ik kan echt errors krijgen van onverwachts bezoek

4 jaar geleden

Reactie op Catharina89

Haha oh verschrikkelijk 😂 mijn vriend heeft me ook al gewaarschuwd dat we ...
Hahahaha ik ook! Vreselijk onverwachts bezoek 😂

4 jaar geleden

Ik moet even mijn eigen bericht corrigeren. Pittig eten mag zelfs als je bo ...
Niet waar

4 jaar geleden

Reactie op amanda king

Niet waar
https://www.oudersvannu.nl/baby/voeding/eten-tijdens-borstvoeding/ https://nl-nl.difrax.com/blog/post/fabels-en-feiten-borstvoeding https://www.medela.nl/borstvoeding/jouw-borstvoedingsperiode/wat-eten-bij-borstvoeding#:~:text=Je%20moedermelk%20draagt%20de%20smaken%20van%20het%20voedsel%20dat%20je%20eet.&text=Dus%20als%20je%20van%20een,vermijden%20wanneer%20je%20borstvoeding%20geeft.

4 jaar geleden

Reactie op Regenboog1234

Hahahaha ik ook! Vreselijk onverwachts bezoek 😂
Ja hou op met me 😂 ik heb altijd de neiging om me te verstoppen. En als de gordijnen nog dicht en deuren op slot zijn negeer ik onverwachtse aanbellers gewoon. Anno 2020 kan je me gewoon bellen of appen. En dan meld ik wel of het uitkomt 🙈

4 jaar geleden

Ik erger me aan mensen die doen alsof het allemaal niets is (en dan met name de bevalling) en dat borstvoeding geven gewoon van zelf lukt want “jij en je kindje zijn ervoor gemaakt”.... ik bereid me liever voor op dat alles alle kanten op gaat en als iets zwaar is of niet lukt dat ook een van de uitkomsten kan zijn en dat moet dan voor mezelf oké worden (bewaak je geestelijke gezondheid enzo). Maar nee hoor al die blije eieren om me heen vinden me maar negatief

4 jaar geleden

Reactie op Ilona31

Ik erger me aan mensen die doen alsof het allemaal niets is (en dan met nam ...
Daar kan ik me ook zo aan ergeren! En ook... ... ik vind het heerlijk om zwanger te zijn! ... doen alsof de kraamtijd peanuts is ... doen alsof hun man het hele huishouden doet, voor de peuter zorgt en de zwangere ook nog iedere dag ontbijt op bed brengt. Ben ik dan zo negatief of kan ik zo weinig aan? Beetje realistischer graag!

4 jaar geleden

https://www.oudersvannu.nl/baby/voeding/eten-tijdens-borstvoeding/ https:/ ...
Goed bezig! ... ik word een beetje moe van alles wat zomaar (zonder betrouwbare bron) geroepen wordt 😅

4 jaar geleden

Reactie op Lilaaa

Goed bezig! ... ik word een beetje moe van alles wat zomaar (zonder betrou ...
Ik ook. ☺️ Als ik twijfel over mijn antwoord dan meld ik dit er 9 van de 10 keer bij.

4 jaar geleden

Reactie op Ilona31

Ik erger me aan mensen die doen alsof het allemaal niets is (en dan met nam ...
"Zo'n zwangerschapscursus is nergens voor nodig, jouw lichaam weet precies wat het moet doen" 🤮 "Voorbereiden kan je toch niet, je moet je gewoon laten meevoeren in het moment. Ik was totaal zen tijdens de bevalling" 🤮 MAAR IK VIND HET SPANNEND!!!

4 jaar geleden

Reactie op EvelienA

Mijn schoonouders die ineens regelmatig langskomen, terwijl ze dat voorheen ...
Ik moet nog een subtiele manier bedenken om onze huissleutel terug te krijgen die ze ooit voor een vakantie hebben gekregen maar nooit teruggegeven... Ik kan echt nachtmerries krijgen van het idee dat ze zomaar ongevraagd in mijn huis staan 😅

4 jaar geleden

Reactie op Bijtje18-12

Ik moet nog een subtiele manier bedenken om onze huissleutel terug te krijg ...
Bij mijn zus heb ik toen het smoesje gebruikt dat ik hem even aan iemand anders moest geven omdat die voor mij iets zou verzorgen (was wel vakantie toen) en ik heb de sleutel gewoon nooit meer terug gegeven. 😂

4 jaar geleden

Reactie op Ilona31

Ik erger me aan mensen die doen alsof het allemaal niets is (en dan met nam ...
Ik denk dat de een mazzel heeft met het ene en de ander met het andere... Dus niet ALSOF doen. Mijn bevalling was echt een drama, trust me.. Maar borstvoeding weer een eitje... En ik had een makkelijke baby dus die kraamtijd was ook heerlijk. Tja.. ik kan er ook niets anders van maken. En zwanger zijn vind ik geweldig, man er is toch niets specialers dan dat je een kindje bouwt? Maar ik heb ook bijna geen klachten... Ja, kapotmoe omdat ik ook een dreumes heb die niet doorslaapt, maar ik vind het nog steeds heerlijk. Dus nu zullen jullie mij ook wel irritant vinden 😝

4 jaar geleden

Vanacht wakker worden en ineens enorme kramp en pijn in m'n kuit krijgen wat heel lang aanhoud.... Voel 't nu nog