34 Reacties

3 jaar geleden

Dat doen wij hier ook! Cb adviseerde dat ook.. als het teveel is spugen ze het wel weer uit in het ergste geval! En hij drinkt niet altijd de fles leeg...

3 jaar geleden

Ik giet ook niks af ! Gewoon aanbieden als ze genoeg hebben merk je t vanzelf wel

3 jaar geleden

Wij geven ook hele flesje!

3 jaar geleden

Hoe rekenen jullie trouwens hoeveel je baby heeft gehad? Nav van hoeveelheid ml melk? Of het aantal ml water wat er als eerst in ging nog voordat poeder erin gaat?

3 jaar geleden

Reactie op mbw90

Hoe rekenen jullie trouwens hoeveel je baby heeft gehad? Nav van hoeveelhei ...
Ja dat vraag ik me ook af! Het aantal cc water dat je gebruikt of het aantal cc wat er uiteindelijk in de fles zit met de poeder erbij

3 jaar geleden

Hoeveelheid melk.. dus water plus poeder!

3 jaar geleden

Reactie op mbw90

Hoe rekenen jullie trouwens hoeveel je baby heeft gehad? Nav van hoeveelhei ...
Hoeveelheid ml melk wat er in zit. Op de verpakking van nutrilon staat bijvoorbeeld ook, 150 water + 5 schepjes en dan de hoeveelheid voeding die ze binnen krijgen is 165 ml.

3 jaar geleden

Dat doen wij hier ook! Cb adviseerde dat ook.. als het teveel is spugen ze ...
Ja precies.. nee die van mij ook niet, die laat van de 150+5 altijd rond de 40 staan.. Maar wat is de reden dat moeders dat doen? 🙄🙄

3 jaar geleden

Reactie op momox

Ja precies.. nee die van mij ook niet, die laat van de 150+5 altijd rond de ...
Ik denk om de hoeveelheid voeding die ze willen geven gelijk te verdelen... van 120+4 naar 150+5 is natuurlijk best een grote stap.

3 jaar geleden

Waarschijnlijk omdat veel kraamverzorgsters dit in de kraamweek doen/aanraden, omdat het dan iets preciezer uitgemeten moet worden hoeveel een kindje drinkt. Ook hebben sommige kindjes de neiging om te veel te drinken en dan kan het hndig zijn. Ik heb het zelf ook nooit gedaan. Mijn dochters dronken/drinken zoveel als ze op kunnen en wat over blijft gooi ik weg. Zij hebben eerder dat ze te weinig dronken/drinken dan te veel, dus is hier geen enkel probleem om het zo te doen.

3 jaar geleden

Ik heb het ook nooit eerder afgegoten. Van 120+4 naar 150+5 heb ik ook meteen gedaan, alleen dan niet alle flessen maar elke dag een flesje meer met 150+5. Maar nu mag ik ophogen naar 180+6 en gaf het CB wel het advies dit geleidelijk te doen met per week 10 ml meer. Dus nu giet ik het wel af.

3 jaar geleden

Ik giet het niet al van tevoren af, maar laat onze dochter niet de hele fles leeg drinken. In het begin kreeg ze meer krampjes als ze teveel dronk en nu spuugt ze het later weer uit. Is misschien niet heel erg, maar ik voorkom het liever. We weten hoeveel ze nodig heeft om voldaan te zijn, dus daarna stoppen we!

3 jaar geleden

Persoonlijk doe ik het ook niet maar met een ophoging wil ik er even zeker van zijn dat ze niet teveel drinkt om te voorkomen dat ze buikpijn krijgt...als dit goed gaat en ze stopt wanneer ze genoeg heeft schud ik ook niet meer terug.

3 jaar geleden

Ik giet wel af. Mijn zoon drinkt meer dan gemiddeld voordat hij verzadigd is, maar herkent tijdens het eten niet wanneer hij echt vol zit. Hij blijft dan eten totdat de fles leeg is. Was hij al eerder vol, dan spuugt hij het tevele eten eruit. Met afgieten nooit meer gespuugt. Ik merk overigens zelf wel wanneer hij genoeg heeft en wanneer ik de fles eventueel weer moet ophogen.

3 jaar geleden

Je kan toch gewoon stoppen met de fles geven zodra de op de hoeveelheid zitten.. 🙈 Het gene wat ze te veel drinken spugen ze wel weer uit.. Ik vind het ook Heeel vreemd dat ouders het afgieten.. Of er uit halen met een spuitje zag ik ook al voorbij komen. Wat een gedoe zeg.. Nee mijn dame krijgt gewoon de fles, is ze vol duwt ze de fles uit dr mond. Dan schrijf ik op hoeveel ze over heeft, en dus opgedronken heeft. Je moet je kind altijd meer aanbieden dan ze op kunnen zodat ze kunnen groeien. Ik merk ook wel dat elke moeder en elke cb persoon heel verschillend is. Heb een hele chillen dame, beantwoord mijn vragen en dwingt niets op. Maar er zijn er okk een paar bij die echt "eisen" dat 't op een bepaalde manier moet.. Als je dan niet stevig in je schoenen staat.. Wordt het lastig

3 jaar geleden

Reactie op emmy90's

Ik heb het ook nooit eerder afgegoten. Van 120+4 naar 150+5 heb ik ook mete ...
Ik ben van 150+5 ineens aar 180+6 gegaan. Morgen is me zoon 9 weken en merkte dat hij steeds eerder ging zeuren om de fles in de nacht. Dus de ochtend fles 3,5 uur gerekt en 180+6 aangeboden en kijken hoeveel die op kreeg. die daarop tot 4 uur gerekt en die was helemaal op. Ene fles drinkt die na 4 uur geheel op, andere laat die wat staan. Nu slaapt die weer heerlijk door van 18 tot 23, en van 23.30 tot 6.30

3 jaar geleden

Wij gaven eerst 120 afgegoten en daarna 120+4 schepjes. Ik heb bij ons zoontje het idee dat wat wij hem aanbieden, hij het sowieso opdrinkt. Hij laat vrijwel nooit iets staan. Op deze manier kijken we eerst of 120 voldoende is en hij tevreden blijft na die voeding en op deze manier is de overstap ook niet zo groot en hogen we het met kleinere beetjes op.

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Je kan toch gewoon stoppen met de fles geven zodra de op de hoeveelheid zit ...
Als wij dit zouden doen, zouden wij iedere voeding met een kotsend kind zitten....

3 jaar geleden

Ik giet ook niks af, de ene keer drinkt ze het op en de andere keer laat ze wat staan😊

3 jaar geleden

Mijn dochter drinkt alles op wat ik aanbied, heb haar dus overvoed. Sindsdien doe ik afgieten en dat werkt beter.