12 Reacties
5 jaar geleden
Zou even kijken hoe ze op speen 2 reageert. En of ze daar ook minimaal 20min over doet. Als ze daar aan komt.kan je gewoon over na speen 2 :).
Ons meisje is maandag 10wekem en speen 2 doet ze dan maar 10min over. En gisteren top gekregen om ff sat茅 prikker door 1 te doen en nu gaat het precies goed :)
5 jaar geleden
Ik heb van de week een paar voedingen geprobeerd met speen 2 (ook Dr Brown flessen) omdat ik het idee had dat ze erg vermoeid werd door het drinken (nu bijna 11weken) maar met speen 2 was het huilen geblazen en wilde ze tussendoor de speen. Ik ben dus weer terug gegaan naar speen 1. Met pauzes doet ze er hier ook ongeveer een half uur over.
Wat ik zou aanraden is om het gewoon een keer te proberen, je merkt snel genoeg hoe ze erop reageert. Je kunt altijd weer terug gaan naar 1. :)
Succes!
5 jaar geleden
Je gaat over naar de volgende speen als je baby er langer dan 20-30 minuten over doet. In plaats van ophogen kan je ook naar meer voedingen gaan met minder. Helpt misschien ook met het spugen.
5 jaar geleden
Wij zitten al weken op speen 2. Maar wij gebruiken ook jbm door de voeding vanwege reflux. Ze doet vaak rond de 15 minuten over een voeding en dat gaat prima. Ze zit ook al paar weken op 150 ml. Ze is nu 11 weken.
5 jaar geleden
Volgens de verpakking ga je vanaf 3 maanden over naar speen 2. Wij zijn bij beide dochters rond de 2 maanden overgegaan naar speen 2. Je gaat over als je kindje langer dan 20-30 minuten over de voeding doet (effectief drinken, dus niet inclusief alle boertjes tussendoor), of als hij/zij in slaap valt of te vermoeid/gefrustreerd raakt door het drinken. Als je kindje daardoor te weinig binnen krijgt op een dag (dus veel minder dan 150xlichaamsgewicht), dan is het echt wel tijd om speen 2 te gaan proberen. In het begin even opletten dat er niet te gulzig gedronken wordt (evt even terug trekken bij verslikken) en niet te vaak gaan wisselen tussen speen 1 en 2 (dus bij voorkeur helemaal overstappen ipv soms toch nog speen 1 aanbieden), zodat je kindje er aan kan wennen.
5 jaar geleden
Wij hebben nu AR voeding en speen 1 hij drinkt ook rond de 15/20 minuten. Ik gaf/geef bv en daar dronk hij heel gulzig en snel uit een prematuur speen en had hij last van spugen en golfde soms heel veel er weer uit. Ook reflux dus.. Op advies zijn we nu aan het overstappen op AR kv en we merken zoveel verschil. Geen golven voeding meer en een tevreden mannetje. Hij moet ook een beetje moeite doen vind ik. Dan word hij ook wel moe aan de fles op het eind en dat scheelt weer in de nachten. Misschien voor jou ook een idee om over te gaan op AR kv.
5 jaar geleden
Reactie op mbw90
Onze dochter drinkt de fles in 10 min. op met speen 1 馃き weet niet zo goed ...
Prematuurspeen erop doen. Heeft mijn zoontje ook nog steeds en gaat denk ik over een paar weken over op speen 1.
5 jaar geleden
Reactie op newmommy馃槏
Prematuurspeen erop doen. Heeft mijn zoontje ook nog steeds en gaat denk ik ...
Wij zijn indd ook over gestapt op de 'prematuurspeen' omdat onze kerel slechts 10 min over de fles deed. Nu drinkt hij rustiger, 20 a 25 min over de fles en zijn zuigbehoefte is meer gestild = blije baby 馃榿
Heb gister speen 1 weer eens geprobeerd en dat resulteerde weer in 10 minuten voeden. Dus wij wachten nog even voor wij weer van speen wisselen.
5 jaar geleden
Mij is verteld dat een voeding het beste 20 minuten kan duren. Veel korter is kleinere speen, veel langer is grotere speen.