161 Reacties

3 jaar geleden

Zover ben ik nog lang niet... Behalve Kraamzorg en kraampakket aanvragen. Er staan handige ckecklisten op internet, daar even op kijken en afvinken 👌🏻

3 jaar geleden

Reactie op SuzanneBS

Zover ben ik nog lang niet... Behalve Kraamzorg en kraampakket aanvragen. ...
Ja maar 6 setjes met kleding sorry maar dat is toch nooit genoeg....

3 jaar geleden

Je hebt al wat dingen, ik zou een uitzetlijst erbij pakken en elke keer wat halen wat je nodig hebt en afvinken. Op gegeven moment als je de kleren in huis hebt , aan het einde van de zwangerschap, kan je de kleren wassen en ophangen en vouwen in de kast. Gaat de baby bij jullie in de kamer of in eigen bed in de kamer, denken over je geboorteplaats. Kijk naar wat je graag wilt qua camera voor als de baby slaapt, kolfapparaat voor als je bv gaat geven. Welke voedingsflessen je graag wilt. Ehmm voor de rest kom ik even nog niet op ☺️ succes en vul maar aan!

3 jaar geleden

Kraampakket aanvragen bij zorgverzekering Opvang regelen (rondleidingen aanvragen, wachtlijsten etc) En investeer in gemak. Wij hebben bij de vorige heel veel achteraf in de kraamweek nog gekocht. Oplaadbare kruiken, fleswarmer, magnetronsteralisator, goede lekkere wipper. Allemaal dingen waarvan je denkt niet nodig maar het maakt je leven wel makkelijker.

3 jaar geleden

Reactie op Wyoooon

Ja maar 6 setjes met kleding sorry maar dat is toch nooit genoeg....
Is echt niet genoeg, ik had in het begin met die spuitpoep en onverwachts plassen tijdens verschonen, wel een drie setjes 🙃

3 jaar geleden

Reactie op Wyoooon

Ja maar 6 setjes met kleding sorry maar dat is toch nooit genoeg....
Volgens mijn kringen groeit je baby heel snel uit de kleinste maten, ook zal je bij de geboorte echt wel nog wat kleding krijgen! Zelf heb ik alles geregeld, KDV, 22-weken prik, Kraamzorg etc. Maar op de kinderwagen na nog helemaal niks gekocht. 🤣

3 jaar geleden

Reactie op noorimran

Je hebt al wat dingen, ik zou een uitzetlijst erbij pakken en elke keer wat ...
Gaat gelijk naar eigen kamertje in eigen bedje ik beval in het ziekenhuis en wil de difrax flessen en wil geen borstvoeding geven :)

3 jaar geleden

Nu 17+6, alle spulletjes zo is goed als binnen. Kan helaas nog niet alles inrichten en schilderen/behangen door de nieuwe kozijnen die in september komen. Dus dat daarna... Kraamzorg geregeld en zelfs al ingeschreven bij een kinderdagverblijf (lange wachtlijsten hier).

3 jaar geleden

Wel drie setjes per dag nodig bedoel ik

3 jaar geleden

Reactie op SamanthaR

Kraampakket aanvragen bij zorgverzekering Opvang regelen (rondleidingen aan ...
Magnetron steralisator heb ik ook opvang is niet nodig en kraampakket moet nog is magnetron niet makkelijker dan een warmer ???

3 jaar geleden

Reactie op noorimran

Is echt niet genoeg, ik had in het begin met die spuitpoep en onverwachts p ...
Nee precies dat dacht ik ook al hihi

3 jaar geleden

Reactie op Wyoooon

Ja maar 6 setjes met kleding sorry maar dat is toch nooit genoeg....
Je hoeft je er ook niet strikt aan te houden hè. Er staat ook een wipstoel op, die vind ik overbodig als ik box ga aanschaffen. Je moet jezelf overal fijn bij voelen. Als jij denkt 6 romper is genoeg, doe je dat. Krijg je stress bij het idee dat het er te weinig zijn, haal je er 15. Niemand die je iets verplicht daarin, en... je doet het nooit fout. Jouw leven, jouw kind! Als de belangrijkste dingen maar geregeld zijn. En dat heb je al voor elkaar. Het kindje kan slapen en je hebt kraamzorg. Zoals Noorimran zegt, ga nadenken over voeding. En denk aan praktische dingen. Hoe zie jij straks je dagen voor je met de kleine, en wat zou je allemaal echt gebruiken.

3 jaar geleden

Jeetje.. Ik ben nu 15+3 en heb nog helemaal niets gedaan op wat kleertjes na. En verwacht een tweeling. Heb de uitzet wel, maar kan me er nie toe brengen echt te beginnen... Pff werk aan de winkel dus.

3 jaar geleden

Reactie op SuzanneBS

Je hoeft je er ook niet strikt aan te houden hè. Er staat ook een wipstoel ...
Ja ik ga flesvoeding geven en denk aan de difrax flessen

3 jaar geleden

Nog niets. Plekje in de kinderopvang is wel al gereserveerd. En dat zal het zo wat zijn. 16 weken dus nog zeeën van tijd...

3 jaar geleden

Reactie op Charie

Jeetje.. Ik ben nu 15+3 en heb nog helemaal niets gedaan op wat kleertjes n ...
Mijn man is gewoon mega ongeduldig hoor hahahaha

3 jaar geleden

Ik ben exact 16 weken nu en heb helemaal niks 😂

3 jaar geleden

Reactie op Wyoooon

Ja ik ga flesvoeding geven en denk aan de difrax flessen
Die heb ik ook. Was een aanbieding. Ik ben een beetje zo.. alles al wel een beetje uitgezocht, en als het leuk in de aanbieding is, dan koop ik het. Alles wat ik zie is al duur genoeg (beetje duren smaak) dus dan valt het aan het einde nog een beetje mee😅😂

3 jaar geleden

Vluchtkoffer, kleding voor de kleine, Maxi-Cosi, bedenken of je bv of kv wilt geven (kv is zo aangeschaft), box of campingbedje oid, zorgen dat kabels niet losgetrokken kunnen worden, stopcontacten/lades/kastdeurtjes beveiligen, kijken hoe het zit met verzekeringen. Maar vooral genieten ipv stressen🤗 materialen zijn snel genoeg aangeschaft, kan ook door anderen gehaald worden 😉

3 jaar geleden

Kraamzorg (moest voor de 16e week) Buggy Maxicosi Kleertjes maat 50/56 Badje + standaard & tummie tub Lakens + matras + bedje Zwangerschapskleding al wat gekocht. Kraampakketten, waaronder die van mijn zorgverzekering. Knuffels Spenenkoortje