99 Reacties
5 jaar geleden
Ik geef het volgende mee ;
- der luiertas met naam
- eigen flesje met naam
- eigen voeding, vanwege het feit dat ze andere voeding krijgt dan op het dagverblijf. Ze krijgen vanuit het dagverblijf gewone nutrilon.
- 2 setjes kleding , voor eventuele ongelukjes.
* Luiers krijgt ze op het dagverblijf. Mits ze er last van krijgt geef ik der eigen luiers mee.
- uiteraard blijft de Maxi-Cosi op het dagverblijf met naam er op vanwege oma haar ophaalt. ( Der jasje en dekentje in de maxi cosi staan ook der naam op )
5 jaar geleden
Flesje
Voeding (zorg dat je een extra voeding meegeeft mocht hij eerder of meer honger krijgen.
Naamstickers overal op plakken is wel handig!
Slaapzak/inbakerdoek
Speentje/knuffel
Extra setje kleding (het liefst 2 setjes)
Ik weet niet of je al een intake hebt gehad, maar vraag gerust aan het kinderdagverblijf wat je mee moet nemen. Sommige kinderdagverblijven hebben eigen slaapzakjes of werken met een overdrachtschriftje
Zelf werk ik ook op een kinderdagverblijf en wij vragen altijd of nieuwe ouders de eerste keer een plakboek mee willen geven om de knutselwerkjes in te plakken.
5 jaar geleden
Reactie op Kirsten 28
Ik geef het volgende mee ;
- der luiertas met naam
- eigen flesje met na ...
Uiteraard ook der knuffeltje en speentje vergat ik er nog bij te zetten..
5 jaar geleden
Joe! Hier een pedagogisch medewerkster :)
Graag zien wij zoveel mogelijk met naam gelabeld. (liefst ook de speen indien in gebruik)
Ook is het erg handig 2 outfitjes extra mee tegeven.
Voor de zekerheid NOG een extra rompertje want je weet hoe het kan gaan.
Eigen fles, melf, slaapzak mag maar een goed KDV heeft dat zelf ook.
Elke ochtend de overdracht aan de leidster geven waarin je vermeldt wanneer de baby voor het laatst heeft gedronken, een dikke knuffelkus geven en aan het eind je liefde weer ophalen :)
5 jaar geleden
Op ons dagverblijf vragen wij ouders om mee te nemen;
- voeding, genoeg voor de hele dag en het liefst 1 extra, in geval van nood/ongelukje/omstandigheden. Wij vragen vaak een extra voeding borstvoeding voor in de vriezer bij ons en in het torentje poeder een extra bakje. Mocht het mis gaan komt je kindje niks te kort.
- reservekleding, 2 setjes.
- speentje / knuffeltje als je kindje dit gebruikt.
- verder alles het liefst voorzien van naam, is wel zo makkelijk.
- als er bijvoorbeeld allergieën/overgevoeligheid zijn en je daarvoor alleen maar een bepaalde crème gebruikt dat in de tas stoppen.
Verder nog een andere tip:
Als je je kindje brengt, houd je afscheid kort. Je maakt het voor je kindje (en jezelf) niet makkelijker (vaak het tegenovergestelde) door lang over het afscheid te doen. (Zegt ze in de rol als pedagogisch medewerker, niet als moeder🙈)
5 jaar geleden
Mijn zoontje gaat ook eind februari voor het eerst.. ik geef precies het zelfde mee als bij me dochter toen ze voor het eerst ging. •kleertjes en romper, flesje, ik gaf me eigen voeding ook mee, en overal staat naam lable erin en op de flesjes en voeding bakjes ook. Succes 😊
5 jaar geleden
Reactie op MamaI2020💙
Hoe kun je het beste de naam in een slaapzak en speentje plakken?
Met een watervaste stift/ naam sticker op het labeltje van je slaapzak en het speentje kun je eventueel iets om het ringetje van de speen plakken (het moet wel echt goed plakken. Als hebben we het op ons dagverblijf niet en zijn de speentjes zonder naam.
5 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Oh 4 maart gaat deze pedagogisch medewerker ik haar kind achterlaten als mo ...
Ik krijg dat moment ook binnenkort..... Word er ook al sip van als ik eraan denk 🥺
5 jaar geleden
Reactie op bloem1988
Jeetje.. ik lees overal eigen fles en speen. Ik heb bij een Kdv gewerkt waa ...
Ik vind het toch wel erg prettig dat mijn kind z’n eigen vertrouwde spullen heeft. En uitkoken of niet, het idee dat hij een speen deelt vind ik niet erg hygiënisch. Plus niet elk kind gebruikt hetzelfde merk speen (heb het over de fopspeen) of fles.
Ik werk ook op een kinderdagverblijf en iedereen heeft daar gewoon zijn eigen fles en fopspeen vanuit huis mee gekregen met hun naam erop.
5 jaar geleden
Reactie op annaniempje
Op ons dagverblijf vragen wij ouders om mee te nemen;
- voeding, genoeg vo ...
Ik moet ook haar schema mee nemen/mailen. Wat wanneer ze eet slaapt. Wat d’r ritueeltjes zijn en wat ze doet als ze moe is honger heeft etc. 😅 dat afscheid kort houden dat moet wel lukken. Ik moet haar bij de voordeur afleveren en mag niet mee naar binnen. Moet zeggen dat ik over het algemeen best goed mn meisje kan afgeven. Bijvoorbeeld bij mn moeder als ik boodschappen ga doen. Maar vind dit wel heel heftig hoor.
5 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Oh 4 maart gaat deze pedagogisch medewerker ik haar kind achterlaten als mo ...
Ja ik heb precies hetzelfde! 😂
Ik weet hoe het gaat, dat het goed komt. Maar of je als pedagogisch medewerker een ouder helpt die voor het eerst zijn/haar kindje komt brengen of dat je het zelf gaat doen.. man man man..😣
5 jaar geleden
Reactie op mdr90
Ik moet ook haar schema mee nemen/mailen. Wat wanneer ze eet slaapt. Wat d’ ...
Ja dat doen wij inderdaad via een kennismakingsgesprek een week voordat de kleine komt. Jammer dat je die moet mailen.. wij doen het telefonisch, zodat je al een beetje contact hebt gehad met de leidster die er die dag is.
Op het dagverblijf waar mijn kleintje naar toe gaat hebben ze zelfs gewoon een kennismakingsgesprek op locatie. Daar ben ik echt heel blij mee!
Wat ook onwijs jammer is is dat je door Corona veel minder mag. En extra vervelend dat je dus niet mee naar binnen mag.. zeker als het de eerste keer is.
5 jaar geleden
Bedankt voor jullie tips.
Ik ga dit zeker meenemen tijdens mijn telefonische intake komende week.
Gaan jullie ook op alle kleding de naam van jullie kindje zetten?
Ik was dat eerlijk gezegd niet van plan, gewoon omdat ik dat te veel werk vind. Ik was wel van plan om een rugzak met de naam van ons kindje erop te bestellen, zodat daar in iedere geval alle spulletjes in mee kunnen.
Moet je echt alle voeding meenemen? Ik dacht dat ze dit op het kinderdagverblijf kregen?
Houden zij daar de tijden en hoeveelheden van jouw kindje aan?