47 Reacties

5 jaar geleden

Ideaal, heel makkelijk klik and go. Bij eerste dacht ik ook echt onzin. Maar blij dat ik hem heb aan geschaft. Zoontje heeft het nog in gebruik gehad tot 2,5 jaar en is daarna over gegaan met isofix aan de autostoel vast.

5 jaar geleden

Gordel op de juiste manier vastmaken is prima qua veiligheid. Ik heb er ook over nagedacht, maar de meerkosten steek ik liever in iets anders. De vervolgstoel nemen we wel isofix, maar deze gaat ook langer mee en vind ik dan praktischer. Sowieso is het ook weer opletten met welk onderstel straks de stoel, want niet alle modellen kunnen in alle auto’s, onze bank is bijv te hoog voor die met de stang.

5 jaar geleden

Ik heb de macicosi pebble pro, deze is als beste getest om met de gordel vast te zetten bij de consumentenbond. Isofix zal ongetwijfeld net zo veilig zijn, maar er passen maar een beperkt aantal autostoelen/vervolgstoelen op waardoor ik dus geen base ga kopen voor rond de 200 euro.

5 jaar geleden

Wij hebben hem wel aangeschaft. Gewoon omdat het ook makkelijker is en er toch nog wel eens fouten worden gemaakt met de gordel. Onze beide auto's hebben ook de beugels ervoor dus dat maakte de keuze ook makkelijker.

5 jaar geleden

Wij hebben ook isofix aangeschaft en vinden het ook handig met de lampjes en geluidjes die bevestigen of je maxicosi juist geïnstalleerd is, wat je met de gordel niet altijd zeker weet.

5 jaar geleden

Wij hebben hem. Super blij meee

5 jaar geleden

Ja wij hebben wel de isofix base gekocht. Lijkt me snel en makkelijk en geeft veiliger gevoel dan alleen met gordel.

5 jaar geleden

Ik twijfel ook. Vooral omdat dat klein stukje plastic rond de 150 kost en ieder merk zijn eigen versie heeft.

5 jaar geleden

Het word ook veel tweede hands aangeboden. Wij hebben het voor beide auto's aangeschaft en ben er echt wel blij mee. Scheelt toch weer een hoop geklungel. Het is nu erin en eruit klikken en klaar.

5 jaar geleden

Ik zou hem 2e hands halen , ik vond het een geweldig ding veel makkelijker dan dat geklooi met gordel

5 jaar geleden

Wij hebben geen isofix. Met de maxi cosi heb je het 'geklooi' zo onder de knie. Wij gebruiken de auto niet super veel een vond het onzin van t geld.

5 jaar geleden

Ik heb onze maxi cosi nieuw gekocht en 2 isofix onderstellen via mp. Ons onderstel geeft een bliepje als alles goed zit (dus en de isofix klemmen en de grondpoot en de autostoel) dus dan weet je zeker dat alles goed zit:) Daarbij hebben mijn man en ik beide adhd dus geduld om te prutsen met een gordel is niet ons sterkste punt daarom dus gegaan voor klik en klaar. Overigens had ik er 2 voor €150 en kreeg ik er een reserve maxicosi bij dus dan vallen de kosten wel weer mee

5 jaar geleden

Wij hebben m niet.. bij de vorige ook niet.. nooit gemist.. het is net of je jezelf in de gordel zet.. zo makkelijk gaat ook de autostoel!

5 jaar geleden

Ik ben motorisch nogal onhandig en ongeduldig met schuif/klem/indruksystemen en krijg (bij wijze van spreken) al nachtmerries van een kinderwagen in hoogte verstellen. Ik heb ooit mn neefje in de gordels met zon autozitje moeten vastzetten en dat duurde erg lang en kostte toch wat zweetdruppels. Dus toen mn schoonzus met haar tweedehands isofix aankwam en uitlegde wat het was, heb ik 'm met twee handen aangegrepen. Ik ben benieuwd. Ik denk dat het uiteindelijk heel persoonlijk is, mijn man hoeft maar een keer goed te kijken naar zon plastic bevestigingssysteem en zijn handen lossen het op, dus ik verwacht dat hij ook prima met gordels en zon zitje kan goochelen. Bij mijn brein is er daar helaas iets niet helemaal goed gestekkerd 😅

5 jaar geleden

Oh en bloem1988: ik zou het in jullie geval bij de auto van je vriend uitproberen met een tweedehands en gordel bij jouw eigen auto:)

5 jaar geleden

Ik ben motorisch nogal onhandig en ongeduldig met schuif/klem/indruksysteme ...
Precies dit 🤣👋🏼 Goede ervaringen met de Isofix, je klikt de Maxicosi erin en kan zo wegrijden!

5 jaar geleden

Wij hebben een maxi cosy en isofix van Cybex. Je kunt dan de maxi cosy naar de deur toedraaien om het vast te klikken & terug draaien naar welke kant je wilt dat de baby kijkt. Dat leek ons wel erg handig. En de isofix kan je later voor een autostoel gebruiken. Dit kan vaak niet bij allemaal dus ook wel handig om naar te kijken als je er 1 wilt aanschaffen😊..

5 jaar geleden

Ik heb precies de zelfde vraag! Het lijkt me idd erg praktisch alleen ik heb een BeSave Isi go overgenomen zonder isofix base. En nieuw in de winkel kost ie iets van 230,- via mp vast wel wat goedkoper maar ik denk dat ik tzt een ander merk autostoeltje wil (een die kan draaien) dus vind het een beetje zonde om voor nog niet eens een jaar dat aan te schaffen.. Ga eerst maar eens oefenen met dit autostoeltje en dan beslissen

5 jaar geleden

Ik heb ook een base, ideaal. Je hoeft niet zo over de maxicosi hangen om de gordel vast te klikken. En hij piept als die goed vast zit. Ik vind het heel handig.

5 jaar geleden

Geen irrritant gordelgedoe voor ons. We hebben gekozen voor een autostoel die draaibaar is zodat je het kind naar je toe kan draaien. Zeker met de vervolgstoel (als het kind groter wordt) is dit handig.