Hai mama’s,
Mijn dochtertje van 16 maanden wil het liefst zelf eten met bestek. Welk bestek raden jullie aan voor een kindje die net begint met zelf leren eten?
Tupperware hangaanlepels voor de pap en voor het toetje de lepel van het kinderbestek. Ik gebruik deze niet voor het avondeten nu metaal warm wordt en dus ook te warm kan worden als je er niet bedacht op bent.
Bij de wibra hebben ze hele fijne flexibele lepels. Hier is het ook fijn voor hem als ik hem yorghurt geef...
Daarnaast heb ik nog wat bestek over van de Ikea.. maar heel eerlijk.. hij eet met zijn handen😅😅 heb de lepel ernaast van de wibra, als hij zelf wil opscheppen, dan kan dat.
Wij hebben het plastic bestek van de ikea. Mes gebruiken we niet, vork doet hij vaak maar even zelf en geeft hem dan aan ons voor te prikken of stapt over op de handjes. Met een lepel eten lukt hem echt niet🙈, aangezien hij hem ondersteboven houdt en ziet dat zelf altijd vrij snel in en geeft de lepel dan aan ons
Hier gebruiken we gewoon onze metalen theelepels en gebaksvorkjes als kinderbestek. Zoonlief kan het goed en voorzichtig hanteren, maar normaal eten zonder te spelen doet hij er helaas nog niet mee😅