13 Reacties

2 jaar geleden

Wij hebben een elektrische Babboe big met 3 wielen. Grootste voordeel hij staat super stevig, alles past erin. Incl de hond 😉. Ook al regelmatig boodschappen mee gedaan en bierkratten zijn dan ook geen probleem. Ander groot voordeel is doordat die zo stevig staat kan ook oma de bakfiets meenemen. Nadeel voor sommigen is dat die wat lastiger kan sturen maar is een kwestie van wennen vind ik. Waar heb je zelf nog vragen over?

2 jaar geleden

Hier een 3 wieler electrisch van bakfiets.nl Voldoende ruimte voor straks een maxi cosi drager en 2 peuters. En nog plek voor boodschappen. Straks voldoende plek om evt vriendjes/vriendinnetjes mee te nemen. Ik vond een 2 wieler lastig om op te fietsen, meeste mensen vinden juist een 3 wieler lastig. Dus zeker gaan proefrijden!!

2 jaar geleden

Reactie op LMR

Wij hebben een elektrische Babboe big met 3 wielen. Grootste voordeel hij s ...
Parkeren en stoep op en af of ja tegels waar je vanaf moet om weg over te steken bijvoorbeeld

2 jaar geleden

Reactie op FreyFrey

Parkeren en stoep op en af of ja tegels waar je vanaf moet om weg over te s ...
Parkeren is super makkelijk. Je remt en je staat 😉 doordat het drie wielen zijn sta je eigenlijk altijd snel goed. Als je wilt/moet steken kan je bij het zadel je fiets iets optillen waardoor je nog makkelijker kan manoeuvreren. Stoepjes op is even een handigheidje in krijgen. En vooral een kwestie van durven en doen. Wat hierin fijn is is om het een paar keer zonder kind erin te oefenen.

2 jaar geleden

Reactie op LMR

Parkeren is super makkelijk. Je remt en je staat 😉 doordat het drie wielen ...
Parkeren bedoelde ik meer op de fietsen stalling of rek

2 jaar geleden

Reactie op FreyFrey

Parkeren bedoelde ik meer op de fietsen stalling of rek
Bij een fietsenstalling zijn vaak plekken voor bakfietsen. Ook de tweewielbakfietsen kan je daar beter parkeren. Met een bakfiets kan je nooit in een rek oid gaan staan. Dan sta je anderen behoorlijk in de weg

2 jaar geleden

Wij hebben de Urban Arrow. Geweldige fiets. Beste koop sinds ons zoontje er is. De fiets heeft twee wielen. En fietst eigenlijk net zoals een gewone fiets. Heel wendbaar. Er kunnen maxicosi adapters op die mee veren. Dus voor de baby minder erg met hobbels. Dit heb je niet met alle bakfietsen. Straks genoeg ruimte voor ons zoontje op het bankje en de baby in de maxicosi. Wel in aanschaf één van de duurste...en de levertijd kan ook lang zijn. Vorig jaar heb ik heel wat fietsenzaken afgebeld om er nog één voor het voorjaar te kunnen krijgen. Accu gaat trouwens ook lang mee!

2 jaar geleden

Wij hebben de Qivelo City met 3 wielen (zo goed als dezelfde als de troy) Ik vind met 3 wielen fijner, als je moet stoppen bij kruising of stoplicht kun je gewoon blijven zitten en een doorlopend stuur vind ik ook fijner en er kan veel in de bak. Je moet alleen wel rustiger door een bocht dan een met 2 wielen. En na een paar keer fietsen ben je snel gewend aan het rijden met een 3-wiel bakfiets.

2 jaar geleden

De Makki van gazelle. Top fiets. Met 'n aantal voordelen tov de urban arrow, zoals een standaard die echt super easy is en een voorvork waardoor je meer vering hebt in je fiets waardoor je hobbels absorbeert. Maxicosi adapter, regenhuif etc ook allemaal verkrijgbaar. Fietsen op 2 wielen is ook echt prima. Groot fan. Wel hoge aanschaf waarde. En met alle electrische fietsen, lange levertijd nu doordat er een groot accu tekort is.

2 jaar geleden

Wij hebben de vogue superior deluxe 3-wieler. We zijn er erg blij mee. Kunnen nu peuter, dreumes, baby en boodschappen vervoeren. Is een van de grootste bakken die je kan hebben. Ben zelf geen held op de fiets normaal gesproken. Daarom voor een driewieler gegaan. Staat stevig als je plots moet remmen. Alleen je moet wat voorzichtiger door bochten (anders kan ie wat scheef gaan en op 1 wiel komen), maar dat doe ik sowieso wel met kinderen. In het begin vond ik het sturen lastig en ging ik elke bocht bijna stilstaan, nu hebben we hem goed onder de knie en fietsen we vrolijk overal naartoe. Doordat ie zo groot is, vervangt ie in mijn ogen echt een auto. Voordeel van een driewieler tov tweewieler is wat mij betreft ook de lengte. Driewieler is wat minder lang.

2 jaar geleden

Drie en twee wielen hebben echt elk zijn eigen voor- en nadelen. Maak voor jezelf een lijstje met wat je wil in een bakfiets en bekijk dan welk type fiets hier het best bij past.

één jaar geleden

Weet iemand waar je bakfietsen kan testen?

één jaar geleden

Geen